Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1,9 tdi AHU głośniejszy proszę o analizę logów


wiktorsam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę o analizę logów w moim 1.9 tdi AHU

Auto po chipie i wymianie wtrysków na 0.216

Wydaje mi się że chodzi głośniej podczas przyspieszania i nie jestem pewien czy to wina samego silnika czy może kwestia poduszek silnika/wydechu.

Stało się to po 60 km szybkiej trasie - 160-200+ km/h

Na wolnych obrotach chodzi tak samo jak zawsze, przyspieszenie takie jak zwykle, odpala ok.

Istnieje możliwość że mi się po prostu wydaje ale wolę sprawdzić wszystko.

Różnica w dźwięku to podczas przyspieszenia słychać takie bardziej basowe dudnienie niż wcześniej, nie jest to klekot większy tylko większy basowy pomruk.

Logi

BASIC SETTINGS:
STATYCZNE
Przy okazji - ma ktoś pomysł co może być przyczyną delikatnego niedoładowania? Dolot sprawdzony cisnieniowo i szczelny chyba że dmucha z pod kolektora. Na 4 biegu doładowanie jest ok. Auto ma jeszcze katalizator.
Druga sprawa z tego co zauważyłem statyczny kąt wtrysku się zmienił - regulowałem go 2 lata temu i był ustawiony na około 51 -52 teraz widzę spadł na 46. Czy to może mieć wpływ na pracę podczas przyspieszenia czy tylko na odpalanie i pracę na biegu jałowym?
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Edytowane przez wiktorsam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Proszę o analizę logów w moim 1.9 tdi AHU

Auto po chipie i wymianie wtrysków na 0.216

Wydaje mi się że chodzi głośniej podczas przyspieszania i nie jestem pewien czy to wina samego silnika czy może kwestia poduszek silnika/wydechu.

Stało się to po 60 km szybkiej trasie - 160-200+ km/h

Na wolnych obrotach chodzi tak samo jak zawsze, przyspieszenie takie jak zwykle, odpala ok.

Istnieje możliwość że mi się po prostu wydaje ale wolę sprawdzić wszystko.

Różnica w dźwięku to podczas przyspieszenia słychać takie bardziej basowe dudnienie niż wcześniej, nie jest to klekot większy tylko większy basowy pomruk.

Logi

BASIC SETTINGS:
STATYCZNE
Przy okazji - ma ktoś pomysł co może być przyczyną delikatnego niedoładowania? Dolot sprawdzony cisnieniowo i szczelny chyba że dmucha z pod kolektora. Na 4 biegu doładowanie jest ok. Auto ma jeszcze katalizator.
Druga sprawa z tego co zauważyłem statyczny kąt wtrysku się zmienił - regulowałem go 2 lata temu i był ustawiony na około 51 -52 teraz widzę spadł na 46. Czy to może mieć wpływ na pracę podczas przyspieszenia czy tylko na odpalanie i pracę na biegu jałowym?
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

W logach Ci nie pomogę.......A piszę bo mam to samo w AHU.....a buczy już drugi rok i nikt nie wie co to jest....co mechanik to inna opinia......od głowicy po turbo...wałek.....itp....a auto ma moc pali jak dziecko spala niedużo...tylko to buczenie......pozdrawiam!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dane z przepłyki są podejrzane, bo kończą się na 847.9. powinno zmieniać się w okolicy 1000 - 1100.

tak jakby przepływka z jakiegoś słabszego silnika.

a kąt powinien być w określonej normie - akurat nie wiem jaka, i ma wpływ na pracę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbo sie pożno budzi i ten przeplyw jakis taki wysoki na niskich rpm i niskim doladowaniu , nidoałdowanie i wysterowanie N75 ,ja bym zaczal od sprawdzenia szczelnosci dolotu ... (lacznik przy koletorze ssącym)


dane z przepłyki są podejrzane, bo kończą się na 847.9. powinno zmieniać się w okolicy 1000 - 1100.

tak jakby przepływka z jakiegoś słabszego silnika.

w tym sterowniku wiecej nie pokaze ....


a to ze kat rozjezdza sie po uplywie czasu i pracy to rzecz normalna ...

Edytowane przez spanky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jest i spanky :) Jeżeli nie pamiętasz już to to auto jest po Twoim chipie :). Dolot mam szczelny, sprawdzałem ciśnieniowo - rozłączyliśmy przewody przy kolektorze ssącym i przy turbo, zaślepiliśmy z jednej strony z drugiej podłączyliśmy sprężarkę i parę atmosfer wpompowaliśmy z znajomym -powietrze nie uciekało nigdzie. Na 4 biegu doładowanie jest ok choć samo wysterowanie turbo nadal na granicy. Ostatnio przy 190 km/h wyskoczył mi błąd przepływomierza i auto przymuliło na chwilę więc może coś z samą przepływką jest nie tak. Ja jeszcze ewentualnie obstawiam nieszczelny zawór wg przy turbo, ewentualnie zatkany kat bo już skończyły mi się pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli dolot szczelny to masz do zrobienia:

Podmienic N75 z innego AHU/1Z

Wywalic katalizator

Sprawdzic WG

Edytowane przez spanky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N75 zamówiłem kiedyś nowy oryginał z allegro, podłączyłem i było gorzej niż na moim więc oddałem sprzedawcy ;)

Edytowane przez wiktorsam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


w tym sterowniku wiecej nie pokaze ....

więcej vag nie pokazuje czy ecu więcej nie liczy ?

hmm w sumie to 850 na 50mg to tak w sam raz na granicy kopciucha ;p

no chyba że maf na map przełączyłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N75 zamówiłem kiedyś nowy oryginał z allegro, podłączyłem i było gorzej niż na moim więc oddałem sprzedawcy ;)

dziwne ... no chyba ze byl uszkodzony ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N75 zamówiłem kiedyś nowy oryginał z allegro, podłączyłem i było gorzej niż na moim więc oddałem sprzedawcy ;)

dziwne ... no chyba ze byl uszkodzony ....

No dziwne, nie były to duże różnice ale np zamiast tak jak teraz ciśnienie 2150 było 2100 i to powtarzalnie w trakcie każdego logowania. A może coś z gruchą od turbo albo wężykami od n75? Może trzeba cięgno podregulować? W logach po wypełnieniu impulsu dla n75 widać że pracuje na granicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem głośniejszej pracy wydechu rozwiązał się sam - dzisiaj podczas ostrzejszego ruszania wydech puścił na łączniku pomiędzy katem a tłumikiem środkowym :P. 50 zł za łącznik i jest jak dawniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem głośniejszej pracy wydechu rozwiązał się sam - dzisiaj podczas ostrzejszego ruszania wydech puścił na łączniku pomiędzy katem a tłumikiem środkowym :P. 50 zł za łącznik i jest jak dawniej :)

to trzeba bylo kata wywalic od razu ...

Problem głośniejszej pracy wydechu rozwiązał się sam - dzisiaj podczas ostrzejszego ruszania wydech puścił na łączniku pomiędzy katem a tłumikiem środkowym :P. 50 zł za łącznik i jest jak dawniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj nie miałem czasu bo z tego co mówił tłumikarz to jakaś godzina do półtorej roboty, ale niedługo tam zajadę. Za wywalenie kata życzą sobie 100 zł - chyba znośna kasa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie był bym taki pewny czy wywalenie katalizatora coś da, możesz rozpiąć wydech za turbo i zrobić 011d się od razu rozjaśni

skrócić cięgło nie zaszkodzi no ale najpierw trzeba być pewnym czy wydech drożny

zrób od 1000obr osobno loga 003, 010 i 011, wystarczą do 2000obr

nie zrobiłeś loga 001d i statycznego, a one mają ogromny wpływ na wstawanie turbo

dalej auto dymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...