Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Remont silnika


timoonmjr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jestem tutaj nowy także za wszelkie błędy przepraszam i mam wielki problem...opowiem po kolei o co chodzi. Moje Audi a4 b6 1,9 tdi awx 130 KM zrobione 2 tygodnie temu na 160 KM troche sie popsuło a mianowicie jechałem sobie na biegu 3 troszke mu pocisnąłem przy wyprzedzaniu innego pojazdu zkręciłem w stronę domu i rura nagle przestał wchodzic na obroty i zaczął kopcić jak powalony więc go zgasiłem myślałem ze wpadł w tryb awaryjny ale nic z tego juz nie odpali...podniosłem maskę wyjąłem bagnet oleju a tam susza...nigdzie nic nie wyciekło więc gdzie podział się ten olej i co mogło byc tego przyczyną?i co dalej?pozdrawiam i liczę na sensowne odpowiedzi...auto stoi u mechanika ale dopierojutro będzie mógł na niego spojrzeć aha na 2,3 cięzko do pochnąć tak żeby przeskoczył... :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wymiana silnika mnie czeka?


bo z tego co wiem to bez turba powinien odpalic a nie pali i powinno sie go dać przepchać na 2,3 biegu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwna sprawa bo nie zadziałał czujnik braku cisnienia oleju o niskim poziomie oleju w który te silniki sa wyposażone nie wspomne, więc nie badz złej mysli. Pocieszające jest to że sam go zgasiłes więc jesli nie było oleju to nie spuchł na tyle że go zablokowało, jazda bez oliwy konczy sie całkowitym zatarciem i zablokowaniem tłoków. Żadnego samochodu nie powinno sie przepychać na biegu ponieważ wtedy silnik wykonuje prace a smarowania brak....... Chyba robiłes chipa w jakiejs stodole bo każdy szanujący sie tuner w parniku na dobiciu nie zrobi nowej mapy.....

Oddaj auto do mechanika, sprawdzi turbo, zmierzy cisnienie, zdejmie miske i zobaczy co w trawie piszczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez wywalilo turbo oleju zostal litr .i tez sam zgasilem z czystej ciekawosci zobaczylem na bagnet .u mnie sie udalo i silnik ma sie dobrze .kupilem dewke 5 litrow wrocilem do domu 20 km i zostalo 2 litry.wymienilem turbo ilatam .sprawdz dolej byle jakiego oleju i obserwuj czy nie zre

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedzi dzisiaj wieczorem bede widzial co i jak auto stoi u mechanika...a oleju nie ma do czego dolewac bo wogole nie zakreci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chodził bez oleju to pierwsze co złapie na panewkach wiec micha w dół i trzeba zobaczyć jak wyglądają panewki główne i korbowodowe.

Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam samochód sprawdzony silnik wporządku tak góra jak i dół trzeba tylko turbo wymienić bo ukręcił się wirnik i wyczyścić dolot i będzie śmigał....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez oleju pochodzi ok 1,5 min na wolnych obrotach i obrócą sie panewki, przez przypadek kiedyś byłem świadkiem takiego zabiegu tyle że nie w samochodzie a w koparce.

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę kolega cos strasznie niewierzący jest. Ostatnio robiłem lagune II 1.9dci turbo wypiło olej (na szczęście poszedł w wydech) po zrobieniu turbo nalaliśmy oleju i co sie okazało,w silniku tłukło jak młotkiem,micha w dół i na 3 garze obróciło panewkę korbowodową takiej temperatury dostała ze aż wtopiła sie w stopkę. Silnik bez oleju chodził moze z 2-3 min.

Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie panewki w porządku jak i reszta.Dolot wyczyszczony,dzisiaj jadę po turbo i jutro prawdopodobnie autko do odbioru.aha kompresja sprawdzona i wszystko gra:) gadałem z kumplem robil na serwisie vw w niemczech i powiedzial ze te silniki 1,9 tdi nieraz chodzily bez oleju i sa tak wytrzymale ze gdyby sie wszystko pokrzywilo to musi miec ktos okropnego pecha...a wychodzi na to ze turbo padlo gdyz jest oryginalne i prawdopodobnie nie bylo nic z nim robione od nowosci a ma 266 tys nabite...tak przynajmniej jest na zegarze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku silnik był odpalany pierwszy raz po remoncie (generalny remont) nikt nie sprawdził pompy oleju która okazała sie nie sprawna (zapchany smok). Obróciło dwie panewki, jedna sie przytarła, dwie skrajne nie ruszone. Wał miał szybki szlif na kanale, papierem ściernym. Panewki założyliśmy nowe i o dziwo nawet to chodziło :) po miesiącu sprzęt poszedł na sprzedaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...