Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Schemat zasilania klapy gaszacej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. posiada ktos schemat caly co zasila i daje mase na zaworek n239 ? bo po zgaszeniu auta nie zamyka mi sie klapa przy egr. dodam odrazu ze zaworek podmienilem na nowy, przewody sprawdzone oraz balon w gruszcze nie pekniety. wina lezy po stronie elektryki gdzies...idzie sprawdzic wogole czy jest masa albo prad na kablu?

Opublikowano

Jak pamiętam to zasilanie ma tylko przy odpalonym aucie.

I jest wtedy zamknięty. Bez prądu, czyli na zgaszonym silniku powinien przepuszczac powietrze.

Próbowałes zdjąć wtyczkę na zapalonym?

Opublikowano

sorki musialem 2 razy kliknac i zalozylo 2 tematy ;/


wtyczke zasilajaca z n239 zdjac gdy auto chodzi?


witam chcialem odswiezyc temat. nie poszukalem jeszcze usteerki n239. i mam pytanie podlaczylem vag-a i nie wyskakuje zaden blad od n239 ale on nie chodzi...co to moze byc? moze ktos mial tki problem?,a ktos schemat ktory pokazuje skad jest masa i zasilanie n239?


bylem wlasnie zrobic maly tescik. podlaczylem zarowke najpeirw zrobilem tak: podlaczylem jeden kabe do zasilania wtyczki n239 i mase do aka zaroweczka swiecia sie caly czas, i zrobilem na odwrot czyli kabelek do masy we wtyczce i drugi kabelek do + aka i zaroweczka zaswiecia sie i zaraz zgasla a jak kabelek od zasiania odlaczylem i znowu przylozylem do + to zaswiecila i znowu zgasla. wszystko robilem to na wlaczonym zaplonie. a jak wylaczylem zaplon to zaroweczka swiecila sie caly czas ale tylko tak lekko swiecila sie nie na cala moc. moze ktos napsiac czy tak jest prawidlowo? czekam na pomoc wasza panowie :) dodam ze wacze z klapa gaszaca i dzisiaj zaczalem ogarnac czy jest plus i masa. jak widac zasilanie jest masa tez cos dziala ale nie wiem czy tak jest prawidlowo... jesli okaze sie ze to mam sprawne to znaczy ze albo gdzies wezyk albo ten zaworek...


nikt nic nie wie na ten temat?


nikt nic nie wie na ten temat?

Opublikowano

Pewności nie mam ale plus tam chyba jest na stałe a minus tylko przy włączonym zapłonie z kompa.

Opublikowano

jak wylacze zaplon to plus znika a jak przekrece zaplon plus pojawia sie. brakuje mi minusa sprawdzalem na zarowce kabel do plusa wtyczki i kabel do minusa aka po przekreceniu zaplonu zarowka zapala sie... jesli wezme plus z aka minus z wtyczki to zarowka nie zapala sie...jak to wyglada z wymiana kompa? trzeba duzo kodowac itd? mape ze swojego kompa wgrac?

Opublikowano

Mosz Panie schematy :) , n239 od strony minusa jest sterowany bezpośrednio z ECU

n2391.jpg

n2392.jpg

Opublikowano

jakis bezpiecznik od masy z kompa jest? lub przekaznik ktory mogl uszkodzic sie i dlatego nie daje minusa z ecu? czy moze wina w uszkodzonym ecu?

Opublikowano

Niema nic po drodze, możesz jeszcze sprawdzić czy przewód nie jest przerwany czyli "przedzwonić" miernikiem pin2 zaworka z pinem 81 w ECU. Sam zaworek jest na pewno dobry ?

Opublikowano

tak zawotek jest raczej ok bo nawet nowy wkladalem i nic. dziwna sprawa tez bo jak sprawdzalem mase byli; zrobilem kabelek 2 zylowy podlaczylem go do zarowki. jedna koncowka kabla do + aka a druga koncowke kabla do - z wtyczki n239. przekrecilem zaplon i zarowka zaswiecila sie i odrazu zgasla...

Opublikowano

Jaka to była żarówka? a konkretnie jakiej mocy ?

Opublikowano

to byla zaroweczka od podswietlania bagaznika ta mala bombeczka w5w chyba

Opublikowano

Aha bo myślałem czy czasami nie podłączyłeś jakiejś mocniejszej i nie spaliło wyjścia w ECU, podłącz Vaga i zrób test wyjść i zobacz czy wtedy zadziała.

Opublikowano (edytowane)

Witam. pojawiam sie jesczze z sprawa n239. wymienilem na nowe EGR, wymienilem zaworek n239 oraz wymienilem wszystkie przewody pocisnienia ale zaworek nadal nie chodzi ;/ zakupilem kabel i zrobilem test podzespołow silnika. po przejsciu wszystkich testow trafilem na n239 test i auto zgasilo sie ladnie bez telepania czyli przy tescie zaworek chodzi ale jak gasze juz autem to nie chodzi zaworek. czyli winny bedzie komputer?


nikt nic nie wie? ;)

Edytowane przez hidden22
Opublikowano (edytowane)

W takim razie to raczej ktoś grzebał w sofcie i wyłączył obsługę klapy :decayed:

Żeby odzyskać funkcjonalność klapy gaszącej trzeba przeanalizować soft i poprawić, albo dorezać prosty układzik aktywujący na kilkanaście sekund N239 po wyłączeniu stacyjki :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

to wtedy raczej komp nie bedzie uszkodzony? bo dziwne ze z kompa jak test robie to chodzi a jak gasze kluczykiem to juz nie chodzi ;/ jak by to teraz ogarnac w sofcie zeby zoabczyc czy cos tam jest namieszane?


spotkal sie kto z taka sytuacja? bylbym wdzieczny za pomoc ;) posiadam vaga jesli ktos by wiedzial jak moge sprawdzic to vagiem albo samemu wlaczyc dzialanie zaworka ;/ vagiem w tescie chodzi n239 a po gaszeniu klucxzykiem b=nie chodzi nie zapodaje masy


dodam ze mam zalozone odciecie zaplonu. po przekreceniu swiatel guziczka ukrytego odpalam auto. jesli zaczne odrazu odpalac to rozrusznik kreci ale nie odpali auto. jest jeszcze takie cos ze czasami zapala sie bledy odp abs i esp jak zrobie to w innej kolejnosci. moze to byc przyczyna ze zaworek n239 nie dziala? tzn prad jest ale masa nie cyka. na vagu test wychodzi pozytywnie i zaworek chodzi


witam ;) szukalem na forach i poszukalem ciekawy temat taka sama sytuacja jak u mnie.

1 witam mam ten sam problem co kolega darekj61 ktory zalozyl temat. podmienialem zaworek i niestety nie dziala. jak podaje prad do zaworka to tyka czyli dziala. zrobilem test output i prawidlowo gasi silnik, a z kluczyka klapa sie nie zamyka, czy ecu jest walniety?

a tutaj odp kolesia ktory pisal jak rozwiazal problem

2 okazalo sie iz przyczyna nie dzialania klapy gaszacej byl zle wpiety multilok, usterke znalazlem obok sterownika ecu tam sie wpieli pod przekaznik 219 w nozke 86(1), dodatkowo mialem bledy na abs.

teraz moje pytanie jak moge tymczasowo rozlaczyc ten multilok zeby sprawdzic czy rozwiaze to moj problem z brakiem masy na n239 ;) problem identyczny jak u mnie nawet z bledem abs ;)


nikt nie pomoze?:(


nikt nie pomoze?:(

Opublikowano

Skoro masz blokadę to ją wywal bo nie wiadomo co tam pomodzone jest. Może tak być że przy testowaniu vagiem zapłon jest cały czas włączony i klapa działa natomiast przy gaszeniu silnika wyłączamy zapłon i w tym momencie blokada się uaktywnia u klapa już nie działa

Opublikowano

jesli test vagiem wychodzi pozytywnie to komputer jest ok? wychodzi na to albo cos moze z kablem idacym od stacyjki do kompa moze przerwany i nie wystawia masy?

Opublikowano

Jeżeli test jest ok to połączenie elektryczne w tym momencie musi być dobre, pozostaje jedynie możliwość ze po wyłączeniu stacyjki obwód zaworka jest przerywany przez ingerencję blokady

Co do usterki ECU to sie nie wypowiem bo nie wiem czy takie objawy mogą na to wskazywać

Opublikowano

w piatek jade do mechanika sciaganc tego multibloka i zoabczymy co bedzie :) mysle ze to jest powod a nie uszkodzone cos ECU. w piatek zdam relacje moze komus przyda sie w przyszlosci to :)


temat ogarniety ;) okazalo sie ze winowajca byl ten multiblok (odciecie zaplonu) po odlaczeniu tego zaworek n239 zaczal chodzic ;) teraz silniik gasnie jak benzynka.


nie wiem co z tymi mechanikami zawsze cos spartacza...teraz musze jakos inaczej podpiac ten multiblok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...