Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zapocenie pompy wtryskowej ( fotki )


tomiqu

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zauważyłem, że pompa wtryskowa jest zapocona , a w otworze zaznaczonym strzałką zbiera się paliwo, czy to coś poważnego? Bo wydaje mi się , że któraś uszczelka puszcza. Czy da radę to samemu zrobić czy trzeba później ustawiać pompę?

afbjtbrp.jpg

ctfoe9wp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm Nikt tu nie jest wróżką skąd Ci cieknie ..

Kolego weź szmatę po wycieraj pompę a dokładniej nastawnik i odpal silnik powinno być widac skąd cieknie

Raczej z pod pokrywy nastawnika co zrobisz sam bez problemu i nie trzeba nic ustawiać ..A jeśli cieknie z pod nastawnika to już trudniej i po wszystkim trzeba ustawić dawkę paliwa Ale i to da rade zrobić choć wymaga troszke wiedzy....

Jesli by cię to bardziej interesowało to było ładnie to opisane na forum

NO I UZUPEŁNIJ SOBIE PROFIL !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profil uzupełniony, dawno tu nie wchodziłem i coś widzę się pozmieniało trochę. Też mi się wydaje, że to wyciek spod pokrywy nastawnika bo jest zapocona cała pompa od góry do dołu, a nie tylko np. dół. Dzięki za podpowiedź, w wolnej chwili zajmę się tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 2 uszczelki (pod pokrywe i sam nastawnik) dasz z 15 zł a roboty naprawde nie wiele. Nie czekaj az bedzie pod toba kałuza i dojda problemy z odpalaniem heh pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak raczej tam masz wyciek....

A tu masz uszczelki ...aukcja poglądowa ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :) Plan jest taki: zaczynam od wymiany tej górnej bo prościej i nie trzeba później nic ustawiać. Jak nie będzie ciekło to jeźdzę dalej bez zaczepiania tej dolnej. A jak będę musiał wymienić dolną to od razu wyczyszczę nastawnik pompy za jedną robotą.

Niestety, okazało się , że cieknie z pod dolnej uszczelki. Jaka jest w tym przypadku procedura wymiany? Da radę zrobić to samemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, widziałem już ten poradnik :) Chyba jednak oddam w ręce fachowca moją pompę.

Hmm jak uważasz ...decyzja należy do Ciebie .....

U mnie po zakupie auta też ciekło z pod nastawnika ....wymieniłem tylko uszczelki po problemie do dziś ...Kosztowało mnie to tylko tyle co uszczelki ...

A dlaczego chcesz czyścić nastawnik ...masz jakieś wskazania na to? Czy warto iść w koszty jak nic się nie dzieje? Moze tylko wymiana uszczelek załatwi sprawę ....

Jak się obawiasz ze sobie nie poradzisz to moze ktoś z forum by Ci pomógł wymienić te uszczelki to nie wymaga długiego czasu ....

Ale to moje zdanie .. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chodziło właśnie o to, że sam nie podejmę się czyszczenia nastawnika ale faktycznie masz rację , że może nie warto go dotykać jak nic się nie dzieje...

Więc skupiając się tylko na samej wymianie uszczelki to powiedz mi tylko skoro sam je wymieniałeś, jakie wartości w których grupach odczytać vagiem? Później muszą być idealnie takie same wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie wartości w których grupach odczytać vagiem? Później muszą być idealnie takie same wartości?

Tu chodzi o dawkę paliwa (silnik nagrzany 80-90*C) bieg jałowy MB.grupa 001 pole -tabelka 2 (mg/R) patrzysz jaką dawkę masz .....

znaczysz sobie rysę na pompie przed odkręceniem nastawnika by mniej więcej w to same miejsce zakręcić nastawnik po wymianie uszczelki ....A potem sprawdzasz vagiem i korygujesz jesli jest potrzeba ....mozesz smiało ustawić 3.2-3.8mg/R

Uwaga pamiętaj by na 100% być pewny ze główka nastawnika wsadzona jest w otworek w pierścieniu który ukaze Ci się po zdjęciu nastawnika ....Tu jest cała filozofia i obawa ....Jak nie trafisz a odpalisz auto to ząg..... :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, dzięki za informacje. Niby nic trudnego ale zawsze jest jakieś ale, w tym wypadku z tą główką. Bo rozumiem, że jak źle zmontuję to nastawnik szlag trafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak bo szkody są poważne wtedy raczej ,ale i satysfakcja ja odezwie się silnik i wszystko gra również jest ....Jak zrobisz sobie sam ..... :)

Większość forumowiczów to robi i daje rade ....Ale ja do niczego nie namawiam Cię To Ty musisz ocenić swoje umiejętności w dziedzinie mechaniki i zręczności ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bozmek dzięki za namiary, u mnie też kogoś znajdę ale korci mnie aby zrobić to samemu :)

OLIVER ja po prostu pierwszy raz bym to robił a wiadomo jak to jest z pierwszymi razami, obawa i niepokój ;)

Mam chęć jednak sam spróbować...Oto dane z VAGa:

dt-Y3HZME3A.jpg

Dawka waha się pomiędzy 5,4, a 5,6. Czy nie jest za duża?

Swoją drogą to zastanawia mnie trochę początek wtrysku, rzeczywisty różni się trochę od wymaganego. Czy może tak zostać czy trzeba korygować?

Co do wymiany uszczelki, czy w tych miejsach wystarczy zaznaczyć ustawienie nastawnika na pompie?

dt-V3PCISKM.jpg

Pytałem w dwóch miejscach ile sobie krzyczą za wymianę dolnej uszczelki, w obydwu krzyknęli 100zł , a za wymianę wszystkich uszczelek w pompie 450zł. Jak dla mnie trochę sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm no troche sobie wołają za tą usługę ..... :decayed:

Dawka paliwa zdecydowanie za mała...(pokazuje Ci około5,5 mg/R a powinna pokazywać po niżej 4,0mg.

Co do kąta to powinieneś zrobić loga BS. 000 by dowiedzieć się jaki masz ....(silnik nagrzany )

Co do znaczenia to tak jak pokazujesz to te miejsce które nastawnik styka sie z pompą ..

Po zamontowaniu na nowych uszczelkach odpalasz auto i sprawdzasz dawkę paliwa jaka jest ewentualnie korygujesz ją przesuwając nastawnik w kierunku szyby lub chłodnicy ..w zależności od potrzeby...Pamietaj ze to wystarczy setne mm przesunąć i już pokaże rożnice na vagu ...ale odczytuj po dokręceniu nastawnika bo to też ma znaczenie na wartość .....

Powodzenia ..... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy żeby zdjąć nastawnik z pompy to trzeba wpierw odkręcić pokrywkę nastawnika? Bo po odkręceniu tych dolnych 3 śrub nastawnik nie daje się zdjąć, a chcąc odkręcić pokrywkę nastawnika to utknąłem na tej nietypowej śrubie...heh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy żeby zdjąć nastawnik z pompy to trzeba wpierw odkręcić pokrywkę nastawnika? Bo po odkręceniu tych dolnych 3 śrub nastawnik nie daje się zdjąć, a chcąc odkręcić pokrywkę nastawnika to utknąłem na tej nietypowej śrubie...heh.

No właśnie ta jedna jedyna nie typowa śruba na specjalny klucz trzyma dekiel i przechodzi na dół i trzyma też nastawnik ....

Nie pisałem Ci o tym bo myslałem ze ją widzisz i wiesz o niej wszystko jak ją odkręcić .... :decayed: Chyba słabo odrobiłeś lekcje...haha

dwie opcje ...albo taki specjalny klucz albo troche inny sposób ...Nabijasz nasadkę m7 na główkę śruby i wykręcasz ....Ja tak zrobiłem i da sie to odkręcić i zakręcić ...A jak i czym odkręcisz tą srubę decyzję zostawiam Tobie .... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...