Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędne wskazania temperatur na vagu?


grzes283

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na zimnym silniku na VAGu pokazuje mi takie temperatury:

paliwa 0,9 st

powietrza 2,7 st - i podobnie było na dworzu, ok 2-3st

cieczy chł. 4,5 st

Gdzieś doczytałem, że te wartości powinny być zbliżone. Dodatkowo w sekcji 17 czujnik temp cieczy pokazuje 3 st. Troszkę duże różnice.

Wyskoczył tez błąd

01039 coolant temp sensor G2

30-10 open or short to plus - intermittent

Po dłuższym postoju na odpalonym silniku obroty skaczą z 882 na 863, buda drży i dziwne stuki dochodzą z komory silnika. Po chwili ustaje na kilkanaście sekund, po czym powtórka.

Może to być walnięty czujnik płynu? Wymieniałem na ori 3 lata temu - może już jego czas?

http://www.directupload.net/file/d/3787/qynbhcyb_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/3787/78kxpkiq_jpg.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Generalnie błąd już dwa razy kasowałem. Jeśli pojawi się za kilka dni, to wymienić czujnik tmp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie na cieplym. Dopiero jak postoi chwile na wolnych obrotach. Gdyby nie Vag to moze i co innego bym podejrzewal. Ale na vagu ewidentnie obroty spadaja z 882 na 863. Na zimnym nie zaobserwowalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączyłem czujnik. Czekalem dłuższą chwilę i drgań nie zaobserwowalem.

To do aso po czujnik, wymiana i .....d*pa. Zaraz po odpaleniu problem się powtorzyl.

Także to nie wina czujnika....

A pompa tandemowa? Dziwne jest że te odglosy i drgania sa jakby synchroniczne. Pojawiaja sie i znikaja, za chwile to samo....

Rece opadaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłem posłuchać ale wczoraj odpialem kostke z niego i jakby ustalo. Widocznie się pospieszylem. Sprawdzę wieczorem te grupy i zobacze co i jak. Może być źle synchro ustawione? Mi skacze 0.6 na 1.1 czasem na 1.7 ale bez zwiazku z drganiami.

Grupy sprawdzone i w momencie drgań nic się nie zmienia wygląda to tak:

gr. 018/ 0,0 0,0 0,0 0,0

gr. 013/ 0,26 do 0,45 mg/str -0,14 do -0,26 mg/str 0,00 do 0,09 mg/str 0,19 do 0,35 mg/str

gr. 023/ -26,0 do -31,0 38,0 do 44,0 -17,0 do 22,0 -19,0 do -26

gr. 015/ blok 2 4,9 do 6,0 mg/str blok 3 0,60 l/h.

Dodatkowo po wymianie czujnika dalej pojawia się błąd w grupie 17:

01039 coolant temp sensor G2

30-10 open or short to plus - intermittent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe ja bym odłączył ten czujnik ponownie i sprawdził czy bankowo objaw przechodzi przy okazji sprawdź dokładnie wiązkę tego czujnika, podegnij piny może nie łączą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, zrobie jak piszesz.

Generalnie, to dzięki za zainteresowanie sprawą. zawsze coś rozjaśnisz, bo mechanicy......ehh szkoda drążyć.

Koleżka z forum napisał coś o podobnym problemie i winna była wiązka pompowtryskiwaczy, co sądzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie wiązki z usterką których się spotkałem powodowały brak pracy któregoś z cylindrów co rownież objawia się błędem w silniku kilka dni temu nawet robiłem takie B5 ale żeby drgało hmm moim zdaniem nie za bardzo poza tym odczyty z bloków są ok. Skąd jesteś ?

A wiązkę PD możesz sprawdzić zdejmij pokrywę zaworów i masz wiązkę na wierzchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w CBAB mam caly czas temp oleju -0,9 - wiazka OK, czujnik OK.

Nie wiem co moze byc przyczyna :/

A masz wyswietlanie temp oleju na FIS?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe ma wyświetlania tmp oleju na fisie, ale sprawdzę jutro na vagu.

Jestem z Gdańska, więc daleko ma do Ciebie - niestety, bo widzę, że też chciałbyś rozwiązać problem.

A dwumas?? Wpływa na wał korbowy, a ten na podaje dawkę paliwa do ecu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na liczniku 212. Ale wiem ze jest cofniety. Moge tylko przypuszczac z teoretycznych wyliczen ze ok. 300/350. Można jakos odczytać przebieg? W sterowniku silnika pokazuje jakies zera. ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem kiedyś na takiej diagnostyce i koles przy okazji sprawdził przebieg. Powiedział ze cos bylo robione bo w miejscu gdzie powinien byc przebieg sa zera - chyba ze zle zrozumialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...