Skocz do zawartości
IGNOROWANY

CAHA 2.0 TDI sprawdzenie termostatu-słabo nagrzewa się


PiterEL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam co prawda Seata Exeo z silnikiem CAHA ale to ten sam moto co w AUDI. Mam wrażenie że silnik mi się za długo nagrzewa. W sobote jeżdząc po mieście po ok 10km silnik miał 90stopni ale na światłach już temp. zaczynała spadać poniżej. Dziwne to było. Stwierdziłem ze może termostat ale nie do końca wiem jak go sprawdzić. Dziś jadąc do pracy ok 4km sprawdziłem węże i pod pracą wskazówka temp była już chyba na 60stopni albo ciut ponad i mówie sprawdzę węże od chłodnicy. I tak górny wąż (ten gdzie też dochodzi cienki wężyk ze zbiorniczka wyrównawczego) był już lekko ciepły natomiast dolny był w stosunku do tego górnego mniej ciepły. Ale zimny jak po nocy nie był . Chyba że nagrzał sie od ciepła silnika ( w komorze). Jak najlepiej sprawdzić czy to termostat czy coś innego ?

Autko z 2010 r.

Będe wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam co prawda Seata Exeo z silnikiem CAHA ale to ten sam moto co w AUDI. Mam wrażenie że silnik mi się za długo nagrzewa. W sobote jeżdząc po mieście po ok 10km silnik miał 90stopni ale na światłach już temp. zaczynała spadać poniżej. Dziwne to było. Stwierdziłem ze może termostat ale nie do końca wiem jak go sprawdzić. Dziś jadąc do pracy ok 4km sprawdziłem węże i pod pracą wskazówka temp była już chyba na 60stopni albo ciut ponad i mówie sprawdzę węże od chłodnicy. I tak górny wąż (ten gdzie też dochodzi cienki wężyk ze zbiorniczka wyrównawczego) był już lekko ciepły natomiast dolny był w stosunku do tego górnego mniej ciepły. Ale zimny jak po nocy nie był . Chyba że nagrzał sie od ciepła silnika ( w komorze). Jak najlepiej sprawdzić czy to termostat czy coś innego ?

Autko z 2010 r.

Będe wdzięczny za pomoc.

Mam exeo z 2.0 tdi cr i tez to samo. Jak temp na zewnatrz spada ponizej 5 stopni to wskazowka nie moze osiagnac 90. Jak wylaczam ogrzewanie to szybciej sie nagrzewa,ale przeciez nie o to chodzi. Podobnie jak Ty mysle,ze problem w termostacie, przeciez motor 2.0 to nie jest malutki silniczek co nie moze sie dogrzac. A powiedz mi czy podczas ruszania jak skrecasz kola to buczy Ci w aucie? Taki delikatny dźwięk,ale wkurza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie nic mi nie buczy. Jest cicho.

Witam.

Nie nic mi nie buczy. Jest cicho.

Witam ponownie

Chciałem zapytac userów z tym silnikiem. Bo ostatnio w Święta jak było ok -8 stopni to silnik nie potrafił mi złapać temp. 90 po 30 km. Mówię tutaj o trasie przez wioski/wsie. Mam zasłonietą chłodnicę w ok 3/4 stopniu. Dopiero jak wyłaczyłem nawiew całkowicie to temp skoczyła do 90. Tak nie dała rady i stała na ok 80. Nie wiem jak sprawdzić termotat jak jest na aucie przykrecony bo jest tam masa wezy dochodzących z różnych stron i nie wiem jak. W 1.9 TDI było łatwiej i tam można było sprawdzić nagrzewanie się węży po przejechaniu jakiegoś niedużego odcinka. Proszę o pomoc bo trochę dziwne aby nagrzewał się silnik aż 30km. Później jak zatrzymałem się na światłach w korku to znów temp. spadła...

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje temat

U mnie - seat exeo 2.0 tdi CJCA sytauacja wygląda podobnie. Jezdząc po miescie silnik nigdy nie osiąga 90st. Po trasie nie ma problemu łapie 90st ale jak tylko staję na światłach temperatura spada do 70stopni. Rozmawialem czlowiekiem w serwisie - powiedział ze ten typ tak ma...

Czy zaleźliście lek na tą przypadłość czy rzeczywiscie tak musi być...

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest problem wszystkich Exeo z silnikiem 2.0 CR, u mnie jest to samo.Przyszłe pierwsze przymrozki i się zaczęło. Zrobię testy z przysłonięciem chłodnicy i dam znać czy  czy coś się zmieni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

od niedawna mam też exeo z CAHA. Problem jak wyżej. powiedzcie mi proszę gdzie znajduje się termostat bo chciałbym go wymienić. Czy ktoś rozwiązała wyżej opisany problem?

Pozdrawiam
Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu wyminiac. Tak jest i juz.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w audi, ale w seatach termostat otwiera sie przy 82 *C info z etki , wiec wstawiajac termostat na nasza strefe klimatyczna 87*c będzie rozwiazaniem które rowiazuje problem, kolega z forum tutaj tak zrobił i problem ustąpił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam CAHA w EXEO sedan i przy delikatnej jeżdzie nagrzewa się długo i jak widzę to taka konstrukcja układu chłodzenia, zastanawiam się czy do testów nie odpiąć dodatkowej pompki elektrycznej i zobaczyć jaki będzie efekt i myślę jeszcze o dołożeniu termostatu takiego jak jest przy skrzyni automatycznej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...