1szewczi90 Opublikowano 20 Marca 2023 Opublikowano 20 Marca 2023 W dniu 19.03.2023 o 20:11, Caporeira napisał(a): U mnie pokazuje maksymalny poziom oleju na MMI. Po zgaszeniu i odczekaniu, na MMI mówi aby zredukować poziom oleju. Czy mogę VCDS sprawdzić dokładniej ? Jaki bagnet do CJCA ? Co może być przyczyną że przybyło oleju - co mogę sprawdzić za pomocą VCDS ? wątpię że przybyło oleju, może po prostu czujnik poziomu oleju jest zepsuty?
Caporeira Opublikowano 20 Marca 2023 Opublikowano 20 Marca 2023 45 minut temu, 1szewczi90 napisał(a): wątpię że przybyło oleju, może po prostu czujnik poziomu oleju jest zepsuty? Ktoś mi mówił że pewnie DPF ładuje do silnika i "przybywa" oleju i jest rozrzadzony. Ale, patrząc na te pomiary, jeśli dobrze rozumiem to DPF się ma dobrze. DPF zapchany 13,6g a maksymalnie to 22g. Nie wiem jaka jest górna granica poziom oleju (ile mm) ? Mam umówioną wizytę na wymianę oleju, ale pytanie czy to nie zbyt pochopne ? Bo komputer pokazuje jeszcze 18000 km/ 484 dni do następnej wymiany oleju.
Muskel1 Opublikowano 20 Marca 2023 Opublikowano 20 Marca 2023 W dniu 19.03.2023 o 20:11, Caporeira napisał(a): Co może być przyczyną że przybyło oleju Rozrzedzenie oleju paliwem. Gdy jeździsz krótkie odcinki i auto próbuje często regenerować dpf i nie może tego zakończyć, podejmuje przy następnej jeździe próbę regeneracji dpf. Są to tzw. regeneracje aktywne, gdzie silnik dotryskuje dodatkowe ilości paliwa do komory spalania, aby podwyższyć tym temperaturę spalin, która konieczna jest do przeprowadzenia regeneracji. Niestety ale nie wszystkie paliwo zostaje w ten sposób spalone i niewielka jego ilość spływa po ścianach tuleji w cylindrach dostaje się do oleju.
Muskel1 Opublikowano 20 Marca 2023 Opublikowano 20 Marca 2023 2 minuty temu, Caporeira napisał(a): Ktoś mi mówił że pewnie DPF ładuje do silnika i "przybywa" oleju i jest rozrzadzony. Ale, patrząc na te pomiary, jeśli dobrze rozumiem to DPF się ma dobrze. DPF zapchany 13,6g a maksymalnie to 22g. Nie wiem jaka jest górna granica poziom oleju (ile mm) ? Mam umówioną wizytę na wymianę oleju, ale pytanie czy to nie zbyt pochopne ? Bo komputer pokazuje jeszcze 18000 km/ 484 dni do następnej wymiany oleju. Zapchanie dpf nie jest to wartość sadzy tylko popiołu. Ty masz 160 ml popiołu, więc jesteś tuż tuż przed osiągnięciem maksymalnej dopuszczanej wartości popiołu, czyli 175 ml dla tego silnika. Filtr niebawem nadawać się będzie do czyszczenia/wymiany.
Caporeira Opublikowano 20 Marca 2023 Opublikowano 20 Marca 2023 @Muskel1 co w tym wypadku zrobić? Wymiana oleju czy ręcznie (VCDS) włączyć mu wypalanie DPFu i ewentualnie odessać trochę oleju ? Czyli pomału trzeba robić termin na czyszczenie filtra DPF?
Muskel1 Opublikowano 20 Marca 2023 Opublikowano 20 Marca 2023 Do weryfikacji czy jest paliwo w oleju. Jeżeli tak to wymiana oleju. Nie wiem ile już na tym oleju przejechałeś. Jeżeli jeździsz krótkie odcinki (tu też nic na ten temat nie napisałeś) to często wymieniaj olej. DPF do weryfikacji w jakim jest stanie, jakie są ciśnienia itp. Gdy jest zapchany, to do czyszczenia lub wymiany.
Caporeira Opublikowano 20 Marca 2023 Opublikowano 20 Marca 2023 @Muskel1 Jak sprawdzić czy jest paliwo w oleju? Jutro sprawdzę w książce serwisowej kiedy dokładnie był wymieniany olej. Ale czas COVIDa bardzo mało jeżdżone, homeoffice, itd. ... stąd na MMI informacja iż mam sporo czasu na wymianę oleju. Jest gdzieś tutorial jak samemu zweryfikować stan DPFu? Czy to musi zrobić warsztat/serwis?
Muskel1 Opublikowano 20 Marca 2023 Opublikowano 20 Marca 2023 Są zakłady oferujące ekspertyzy oleju, wysyłasz próbkę i dostajesz wynik. Normalnie też czuć paliwem gdy powąchasz olej. W dpf możesz sam pomierzyć wartości różnicy ciśnień mając program diagnostyczny
Caporeira Opublikowano 21 Marca 2023 Opublikowano 21 Marca 2023 @Muskel1sprawdziłem dzisiaj książkę serwisową. Wymiana oleju była 9 miesięcy temu i 11 tyś km temu. Co byś radził w tym przypadku zrobić?
Muskel1 Opublikowano 21 Marca 2023 Opublikowano 21 Marca 2023 Wymienić i wysłać do analizy. Musi być jakaś przyczyna przybywania.
Avari Opublikowano 7 Maja 2023 Opublikowano 7 Maja 2023 Witam, czy kupując bagnet do oleju mogę go zostawić tam na stałe? Zastanawiam się dlatego, że mam wejście na bagnet ale ściągając zaślepkę nie ma tego patyczka do pomiaru.
Antek50 Opublikowano 21 Maja 2023 Opublikowano 21 Maja 2023 W dniu 7.05.2023 o 08:23, Avari napisał(a): Witam, czy kupując bagnet do oleju mogę go zostawić tam na stałe? Zastanawiam się dlatego, że mam wejście na bagnet ale ściągając zaślepkę nie ma tego patyczka do pomiaru. Możesz 1
Berserker Opublikowano 5 Sierpnia 2023 Opublikowano 5 Sierpnia 2023 Co jeśli w silniku jest nalane oleju ponad maksymalny stan - pokazane czerwoną kreską na zdjęciu? Czy w warsztacie odessą mi ten nadmiar czy nie bardzo da się to zrobić? W aucie jest pomiar przez MMI, ale mam też bagnet serwisowy.
Muskel1 Opublikowano 5 Sierpnia 2023 Opublikowano 5 Sierpnia 2023 Odessanie nadmiaru nie jest problemem. Natomiast przyczynę nadwyżki należy zbadać. Czy zostało przy wymianie oleju za dużo zalane? czy może z czasem go przybywa? Jeżeli to drugie, to w jakim czasie. Możliwe, że któryś/reś injektory leją i masz rozrzedzemie oleju paliwem. Bardzo lekkie rozrzedzenie paliwem jest normalne gdyż w czasie regeneracji aktywnych dpfu sterownik silnika dotryskuje dodatkowo paliwo, aby podwyższyć temperaturę spalin, która wymagana jest do prawidłowej regeneracji dpf. Przy bardzo częstych regenaracjach dpfu, może dojść do rozrzedzenia oleju paliwem, ponieważ nie zostaje ono kompletnie przepalone.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się