Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwna narośl na VNT


pieckinn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z turbo gt1749va . Problem polega na tym że średnio co 3-6 miesięcy mam zawalone VNT i muszę je czyścić. Ale nie tylko sadza/nagar jest czynnikiem blokującym łopatki ale taka jak to nazywam ,, narośl " ( poprawcie mnie jeżeli źle to nazwałem ) taka jak na zdjęciu niżej IcFAGT.jpg

Interesuje mnie skąd to się bierze, dodam że mam silnik AFN po lekkim koksie na 163km 398nm .

Jeszcze jedno ważne info, auto jeżdżone przeważnie po mieście na krótkich odcinkach. Raz w tygodniu w trasie dokładane do pieca.

Edytowane przez pieckinn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizator masz i w jakim stanie są wtryski

Powiem ci że po czyszczeniu ,mineło juz z trzy lata i nic sie nie dzieje może delikatnie turbina puszcza olej i stąd ta maż a co do tej narośli nie mam pojęcia skąd to sie może brać

Edytowane przez goldi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizator masz i w jakim stanie są wtryski

Katalizatora brak ;) wtryski mają nowe końcówki i wyregulowane ciśnienie ( wysyłałem do speca od wtrysków )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja dobrze widzę, ta narośl jest z metalu ?

Jeżeli tak , to coś się zgrzało z pierscieniem , albo po prostu on sam popłynął. :decayed:

Coś mi się wydaje że tego koksu troszkę za dużo i jak przybutujesz to temperatura robi swoje :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie, bardzo mozliwe jest ze za duzo koksu i niestety temp. Robi swoje.

FIZYKI BRACIE NIE OSZUKASZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie, bardzo mozliwe jest ze za duzo koksu i niestety temp. Robi swoje.

FIZYKI BRACIE NIE OSZUKASZ.

Wcześniej na sofcie z ,, kolana " gdzie dymił na biało i moment był raz większy a raz mniejszy i przy 3/4 gazu był max niuton było tak samo, być może nadszedł czas na gtb1756vk , nudzi mi się czyszczenie turbo co kilka miesięcy :) , jeżeli łopatki topią się to w gtb nie powinno być tego problemu ( tak podejrzewam ) , taka moc mi odpowiada i nie chciałbym tego zmieniać. Ewentualnie podepnę czujnik EGT ( o ile znajdę go ) i sprawdzę temperaturę spalin na wylocie.

......................................

Czyszcząc VNT nie widziałem żeby kształt łopatek zmieniał się przez ich topnienie, widać tylko wżery na zmiennej geometrii i na części gorącej turbo tam gdzie opierają się łopatki. Pucowałem to różnymi papierami ściernymi do osiągnięcia gładkości ( wyczuwalnej pod palcem ) mimo że wżery były widoczne dalej, nowa zmienna geometria to koszt 300-400zł , więc bardziej opłaca się kupić gtb1756vk i gt1749va wyczyścić vnt i sprzedać z gwarancją. U mnie w AFN zawsze był problem z zapiekającymi się łopatkami, nawet na seryjnym turbo i seryjnym sofcie 110km.

.................................

Wydaje mi się że tam nie mogło nic stopić się bo materiał jest za gruby, prędzej wirnik popłynąłby

Edytowane przez pieckinn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wirnik jest z lepszego ciasta uklejony i mógł podołać warunkom panującym w turbulum :decayed:

Jeżeli narośl jest metaliczna i trwale związana z podłożem, to innego wyjścia nie ma , tempratura :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to cudo kiedy zauważyłeś? cały czas jest pomiędzy czyszczeniami? To może być zwykła skaza na materiale, nie wiem czy cała ta tarcza jest obrabiana czy tylko miejscowo pod osie łopatek. Jeśli to jest materiał bazowy a nie coś "doklejonego" to jest to wada fabryczna elementu.Od temperatury to może się taki element wypaczyć ale nie dostanie 'bąbli', nie przesadzajmy. O płynięciu nie wspomnę bo to zupełnie coś innego.

Jeśli to wada materiału, która powoduje blokowanie geometrii to syfienie się całości może być skutkiem wtórnym tego, że łopatki są mechanicznie blokowane tym defektem.

Edytowane przez marekg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To cudo zauważyłem dwukrotnie, po pierwszym czyszczeniu i po drugim ( po około 6 miesiącach ) , to jest metaliczne ,, coś " dosłownie przyklejone, trzeba śrubokrętem zdzierać bo papierem ściernym nie idzie, u mnie sadza stawia lekki opór łopatkom ale nie tak silny żeby blokować je, takie przyklejone cuda mam w kilku miejscach . W weekendy w trasie ,, przeganiam " tą A4 i sadza nie powinna stanowić problemu, a jednak vnt zaczęło się blokować .
LKndRA.jpg

A to cudo kiedy zauważyłeś? cały czas jest pomiędzy czyszczeniami? To może być zwykła skaza na materiale, nie wiem czy cała ta tarcza jest obrabiana czy tylko miejscowo pod osie łopatek. Jeśli to jest materiał bazowy a nie coś "doklejonego" to jest to wada fabryczna elementu.Od temperatury to może się taki element wypaczyć ale nie dostanie 'bąbli', nie przesadzajmy. O płynięciu nie wspomnę bo to zupełnie coś innego.

Jeśli to wada materiału, która powoduje blokowanie geometrii to syfienie się całości może być skutkiem wtórnym tego, że łopatki są mechanicznie blokowane tym defektem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez chwile, patrząc na te zdjęcia a szczególnie na górną łopatkę to wygląda jakby na granicy zakresu ruchu po zewnętrznej stronie gromadził się ten szlam ( nagarniany przez łopatkę) i tam pod wpływem temperatury tworzy nagary. Ale jeśli mowisz, ze t jest metaliczne t dziwne. Skoro to da sie zdrapac to nie jest to materiał bazowy. W niektórych miejscach to wygląda jakby łopatka przyklejała się w pozycji zamkniętej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie 163 Konie w AFNie to głupota. A później właśnie takie pytania odnośnie turbo, które się rozpada od dużego przeciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zerkając w sieci na zdjęcia vtg po demontażu, to tak szczerze mówiąć dość mokro u ciebie w tej turbinie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie 163 Konie w AFNie to głupota. A później właśnie takie pytania odnośnie turbo, które się rozpada od dużego przeciążenia.

Tam nic nie rozpada się tylko coś powstaje / przykleja się na zmiennej geometrii, z resztą prędzej czy później i tak zastąpię te maleństwo ( gt1749va ) na gtb1756vk które będzie robiło dobrą robotę, z tego co pamiętam a mogę mylić się to w AVF / AWX turbo dmucha 1.25 bar, więc 1.5 bar to nie jest tak duża różnica żeby szybko uśmiercić turbo.

A mokro w tym turbo jest bo trochę psiknęło mi się wd-40 jak odkręcałem śruby bo inaczej to nie idzie tego odkręcić.

Edytowane przez pieckinn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wygląda reszta sprężarki? Bo z tego co do tej pory tu widziałem to nagar rośnie dość intensywnie. A jesteś pewien, ze montujesz to prawidłowo po czyszczeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wygląda reszta sprężarki? Bo z tego co do tej pory tu widziałem to nagar rośnie dość intensywnie. A jesteś pewien, ze montujesz to prawidłowo po czyszczeniu?

Reszta jest w porządku, wirnik luzy w normie, co do prawidłowego złożenia turbo .. nie da się tego źle złożyć ( zawsze składam poprawnie ) .

Zapomniałem dodać że mam zaślepiony EGR ( takie info, może ma jakieś znaczenie w tej sprawie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzac po śladach wytartych w nagarze to ta geometria prawie stoi w miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzac po śladach wytartych w nagarze to ta geometria prawie stoi w miejscu.

To jest stare zdjęcie jeszcze ze starego softu na którym dymił na biało i niuton był falisty. Teraz jest poprawiony w profesjonalnym zakładzie. Nie sądzę żeby sadza była winna w moim przypadku bo to stało się z dnia na dzień a ostatnio turbo zostało solidnie ,, przedmuchane " w trasie i sadza powinna wypalić się. Turbo pracowało tak jak po czyszczeniu i kolejnego dnia zaczęło się zacinać więc obstawiam że sprawcami tego zamieszania są te ,, cuda " na zmiennej geometrii, i staram się dojść do tego skąd to się bierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ciekawi co to jest. A jak będzie wiadomo to może łatwiej będzie odpowiedzieć skąd to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie głowica od spodu i tłoki.

Też chciałbym tam zajrzeć. Na zimnym silniku jak dam odrobinę za dużo gazu to podwiesza zawory i raz jest tak że rozrusznik w ogóle nie zakręci, raz nie odpalał, a raz odpalał jak stary ciągnik i z tyłu pojawiała się biała zasłona dymna, zero widoczności z tyłu. Dlatego omijam skrzyżowania z zerową widocznością na boki i jeżdżę dalej. Zapomniałem o tym napisać ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...