Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwna narośl na VNT


pieckinn

Rekomendowane odpowiedzi

Ewidentnie coś się topi i leci do turbiny. A kolektor w środku też ma takie spieki?

Takie cyrki to ja tylko raz widziałem w Vito jak się potopily świece żarowe.

Oczywiście silnik nie przeżył.

Edytowane przez POWER-KRIS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie coś się topi i leci do turbiny. A kolektor w środku też ma takie spieki?

Takie cyrki to ja tylko raz widziałem w Vito jak się potopily świece żarowe.

Oczywiście silnik nie przeżył.

Kolektora nigdy nie ruszałem, już mam dość czyszczenia tego turbo, co 6 miesięcy to samo, czas na gtb1756vk ( 2.7 tdi ) turbo powinno dać sobie radę, turbo z avf jest za małe, 400nm z pompy przerabianej 10mm na 11mm, gt1749va, wtrysków nie pamietam jakich ;d, bez kata i egr i na seryjnym intercoolerze to troche duzo, jak problem pojawi sie ponownie to zajrzę do silnika, teraz nie mam na to czasu. Ale i tak dziękuję wszystkim udzielającym się w tym temacie, a co do świec to ... mam prolem z turbo od zawsze i nie mogę dojść co jest bezpośrednią przyczyną tego .

Oleju dolewam tak z 1 litr na 11-12 tys km *

Jutro zabiorę się za czyszczenie vnt i wrzucę kilka fotek z tego jak to aktualnie wygląda, przed i po zabiegu.

Ewidentnie coś się topi i leci do turbiny. A kolektor w środku też ma takie spieki?

Takie cyrki to ja tylko raz widziałem w Vito jak się potopily świece żarowe.

Oczywiście silnik nie przeżył.

Kolektora nigdy nie ruszałem, już mam dość czyszczenia tego turbo, co 6 miesięcy to samo, czas na gtb1756vk ( 2.7 tdi ) turbo powinno dać sobie radę, turbo z avf jest za małe, 400nm z pompy przerabianej 10mm na 11mm, gt1749va, wtrysków nie pamietam jakich ;d, bez kata i egr i na seryjnym intercoolerze to troche duzo, jak problem pojawi sie ponownie to zajrzę do silnika, teraz nie mam na to czasu. Ale i tak dziękuję wszystkim udzielającym się w tym temacie, a co do świec to ... mam prolem z turbo od zawsze i nie mogę dojść co jest bezpośrednią przyczyną tego .

Oleju dolewam tak z 1 litr na 11-12 tys km *

Jutro zabiorę się za czyszczenie vnt i wrzucę kilka fotek z tego jak to aktualnie wygląda, przed i po zabiegu.

Zdjęcia z zabiegu czyszczenia VNT. https://imageshack.us/a/Nemz/1

Dodam że sadza / nagar nie stanowiła oporu dla VNT, po zdrapaniu metalicznego nalotu i złożeniu ( na próbę ) VNT poruszało się bez oporu który mógłby blokować całość.

Edytowane przez pieckinn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obniżyć egt i oczywiście zajrzeć do silnika. Zamontuj fmic, może dawkę paliwa delikatnie obniżyć i później powinno być ok, jednak nie wiem czy turbo na stałe nie będzie miało już takiej przypadłości..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AFN faktycznie jest pancerny, turbina się topi, a motor dalej pracuje :decayed:

I po czyszczeniu ma się dobrze 400 niutków wróciło do gry . Jednak nie sądzę żeby turbo topiło się, bo wtedy miałbym gwarantowane czyszczenie szybciej niż co 4-6 miesięcy. Słyszałem teorię że mój icek z lekkim wgięciem pod wpływem ciśnienia może puszczać opiłki alu, ale to wydaje mi się kolejną błędną teorią. Ten nalot po zruszeniu jest sypki, dosyć miękki. Jakby aluminium zbierało się pod łopatkami i topiło pod wpływem temperatury, ale że z icka to trochę jest dziwne, nie chce się wierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to aluminium, to albo z tłoków, albo z głowicy :decayed:

Od dłuższego czasu chciałem zajrzeć do głowicy, sam tego nie ruszę bo nie wiem od czego zacząć, ani nie mam pod ręką żadnego ,, how to " , ale mam jedną osobę dla której to nie będzie żaden problem i w 1.9 tdi ma pojęcie. Dzięki wszystkim za zaangażowanie w temacie.

...........................................

Ostatnio w a4 została wymieniona głowiczka 11mm w pompie wtryskowej , tym razem ,, właściwa " , musiałem wydłużyć ramię vnt bo turbo dmuchało 1.7-1.8 bar zamiast 1.5 ( DUŻO WIĘCEJ PALIWA ), 1.5 bar miałem przy 1500 obrotów i teraz zostało zrobić nową mapę . Po tym zabiegu odczucia są pozytywne, jeszcze więcej mocy, więcej momentu na wyższych obrotach, lżej odpala, ciszej pracuje. Przypuszczam że to mogło być przyczyną tych problemów z turbo, okaże się za kilka miesięcy.

Edytowane przez pieckinn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mrozoo fajną masz teraz ksywe,narośl powstaje bo kaleczysz tą 80

Nie jestem Mrozoo, nie mam 80 tylko A4 a problem ustąpił po wymianie głowiczki w pompie wtryskowej, I nie rozumiem o jakie ,, kaleczenie " chodzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...