xnianx Opublikowano 5 Listopada 2014 Opublikowano 5 Listopada 2014 witam. niedawno kupilem piekne audi, zalalem autko do pelna pojechalem nad morze ok 200 km w dwie strony wszystko bylo ok, na drugi dzien odpalilem autko i zapalila sie kontrolka [check engine]. od razu pojechalem na komputer sprawdzic blad i skasowac go. okazalo sie ze jest to blad jak w tytule czyli p0431- rozgrzewka katalizatora rzad II ponizej progu. dzis wracajac z trasy kontrolka zapalila sie znow !! ;/ tylko ze tym razem na rozgrzanym silniku. ma ktos pojecie co jest co trzeba sprawdzic wymienic zeby wszystko bylo ok ? moze mial ktos podobny problem. dodam ze nie mule silnika i pomimo tego ze swieci sie check engine auto przyspiesza tak jak zawsze. w baku chlupie 98 wiec wydaje mi sie ze nie jest to wina slabego paliwa. prosze o pomoc !!
mirek31071977 Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 To jest błąd na pewno katalizatora.Może być któryś już zapchany.Nie wiem.Ewentualnie te sondy przy katach jeszcze.Myślę,że tym znajdziesz źródło problemu.
xnianx Opublikowano 7 Listopada 2014 Autor Opublikowano 7 Listopada 2014 czyli co katalizatory do wymiany czy do przeczyszczenia ? a moze sonda lambda do wymiany. metoda prob i bledow ;]
Robero321 Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 Nie ma takiej opcji żeby ktoś ci katy przeczyścił Tylko wymiana na nowe lub wycięcie i odpowiednia zmiana w programie jeśli jest konieczna. Zanim zaczniesz grzebać przy katach sprawdź jaką ma faktyczną wydajność. Sa odpowiednie procedury na VAGu do przetestowania sprawności kata. Może być też uwalona grzałka na sondzie tej drugiej która sprawdza poziom "zapchania" katalizatora i przy uwalonej grzałce też możesz mieć błąd kata. Dlatego zdiagnozuj dokładnie kata zanim zaczniesz coś robić..
xnianx Opublikowano 9 Listopada 2014 Autor Opublikowano 9 Listopada 2014 wydaje mi sie ze wymiana drugiej sondy bedzie zakonczeniem problemow ;]
damianp007 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Cześć wam. Podepne sie pod temat. ponieważ mysle, ze mam problem zwiazany wlasnie z sondami, badz katalizatorami. Kupilem auto A4 B6 2.4 V6 2002 r. po zrobieniu kilku set kilometrow, wyskoczyl mi blad check engine. Pojechalem do warsztatu. tam powiedzieli, ze jest blad katalizatora i sondy. Po przejechaniu kilku set kilometrow od skasowania znowu wyskoczyl blad. Pojechalem do innego "lepszego" i powiedzial ze jest to blad spalania, ale wszystkie sondy pracuja idealnie. Dodam, ze dzieje sie tak na PB i LPG zazwyczaj na niskich obrotach. Zauwazylem tez niedawno ciekawa rzecz, gdy stoje na czerwonym swietle lub silnik po prostu pracuje na postoju to srednie spalanie gwaltownie rosnie, doslownie 0.2 l na sekunde. Glowny problem polega na tym, ze auto pali mi przy spokojnej jezdzie 16-17 l gazu, z benzyna jest podobnie. Nie ma ubytkow mocy, silnik pracuje rowno. Prosze o pomoc, bo mechanicy tylko kasuja, a nic nie robia. Pozdro
Robero321 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Błąd Ci wyskakuje bo masz najprawdopodobniej źle wyregulowany gaz. jedź do ogarniętego gazownika niech sprawdzi i wyreguluje.
damianp007 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 (edytowane) Też mi tak podpowiadali, ale to błąd by wyskakiwał nawet na benzynie skoro to by była wina gazu? Jeździłem przez pewien czas na samej benzynie, żeby to sprawdzić i błąd też wyskoczył Edytowane 3 Grudnia 2014 przez damianp007
Robero321 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Jeśli na benzynie też wywala błąd. To zrób procedurę sprawdzenia stopnia wydajności katalizatorów poprzez VAGa
damianp007 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Jeśli na benzynie też wywala błąd. To zrób procedurę sprawdzenia stopnia wydajności katalizatorów poprzez VAGa Zapomniałem dodać, że katalizatory są wycięte.
damianp007 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 (edytowane) a co z sondami ? Może źle się wyraziłem, sama pucha, że tak powiem jest i w niej siedzą po 2 sondy na wydech, ale środek jest "wybebeszony". Jak byłem u mechanika to powiedział, że 4 sondy pracują idealnie. Edytowane 3 Grudnia 2014 przez damianp007
Robero321 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Bzdura jak nie masz katalizatorów to sondy wywalają błąd te drugie które są diagnostycznymi. Idealnie mogą pracować te które są główne i ustalają i wpływają na mieszankę. Jak nie masz katów to te diagnostyczne będą zawsze wywalać błąd. Zostaje Ci tylko zrobienie programu w sterowniku (wyłączenie tylnych sond aby nie generowały błędów dotyczących katalizatora).
damianp007 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 (edytowane) Bzdura jak nie masz katalizatorów to sondy wywalają błąd te drugie które są diagnostycznymi. Idealnie mogą pracować te które są główne i ustalają i wpływają na mieszankę. Jak nie masz katów to te diagnostyczne będą zawsze wywalać błąd. Zostaje Ci tylko zrobienie programu w sterowniku (wyłączenie tylnych sond aby nie generowały błędów dotyczących katalizatora). Ok dzięki wielkie, w końcu czegoś się dowiedziałem. Jeżeli, byś mógł podpowiedzieć na jaką kasę się nastawić mniej więcej, zanim zacznę szukać kogoś kto mi to ogarnie. Edytowane 3 Grudnia 2014 przez damianp007
Robero321 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 W Warszawie to koszt około 500 zł i raczej taniej to nie znajdziesz. Ważne żebyś znalazł tunera który to już robił wiele razy a nie takiego który będzie się uczył na twoim sterowniku bo Ci go uwali albo uwali jakieś inne funkcje w nim.
damianp007 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Dobra to jeszcze nie tak tragicznie, dam znać jak to wyszło. Dzięki za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się