Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prawidłowy montaż łączników stabilizatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jutro wymieniam cały dół i łączniki bede miał nowego typu z tulejkami czy ktos mi powie jak rozróżnić lewy od prawego i czy dłuższa tuleje daje sie na wahacz czy do stabilizatora

Opublikowano

1.na łączniku powinna być strzałka- w kierunku jazdy, 2.zamontowana na łączniku na stałe podkładka odległościowa powinna być przykręcona do stabilizatora, 3.nakrętki łącznika montujemy od wewnętrznej strony auta,4.jeżeli dysponujesz kluczem dynamometrycznym to przykręcasz do wahacza oraz do stabilizatora momentem 40Nm +90 stopni 5. łączniki np LEMA mają oznaczenie:lewy-317, prawy-318.

Opublikowano

Juz po montażu znalazłem pare fot w necie

Wymieniłem 4 dolne wahacze i oba łączniki

Czas 3,5 godziny całość ale miałem do dyspozycji podnośnik i kanał

Wiesz moze dla czego na nakretkach do śrub łączników sa takie 3 nacięcia ktore powodują ze sie ciezko to zakręca ?

Opublikowano

To jest po to aby nakrętka Ci się nie odkręciła, tzw. samo-kontrująca :)

Opublikowano

Strasznie komplikuje dokrecanie na maksa kiedy auto stoi na kołach po ciezko wyczuć czy to jeszcze opór tych nacięć czy tego ze juz wystarczy

Opublikowano

Dlatego do takich rzeczy najlepszy jest klucz dynamometryczny :)

Opublikowano

Nie wyobrażam sobie gdzie bym miał tam manewrować dynamomeyrycznym przy lacznikach jak ledwo na małe płaskie wystarczyło miejsca

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...