Tombik Opublikowano 10 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2014 (edytowane) a czy da radę w VCDS'ie podejrzeć jakieś wartości związane ze stanem poziomu oleju?Znalazłem u mnie coś takiego: Coś można z tego wywnioskować? Byłem w ASO i mierzyłem starą miarkę T którą wycofano w 2009 z nową AE i wyszło, że AE jest krótsza o 5mm czyli o 1/4 podziałki miarki na bagnecie. Więc jeżeli na nowym bagnecie AE wleje 3/4 to na starym T będzie MAX. Pewnie zrobili to żeby się nie zaświecały tak często czujniki niskiego poziomu oleju tylko dziwne, że nie jest to objęte żadną akcją serwisową... Pytałem się czy ma to jakiś zły wpływ na silnik to mowią standardowo, że skoro tak producent zaleca to tak ma być Edytowane 16 Listopada 2014 przez Tombik
SotoM Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Nic motorowi się nie stanie,bo to jest raptem max 300ml wiecej oleju więc praktycznie na wymianie leje sie okolo 3,8l tak z nową miarką lejesz 4L. I powinno być na miarce 3/4. Od zbyt dużego poziomu oleju np około 2L to jest zagrożenie takie że pusci któryś uszelniacz wału korbowego- przedni lub tylny a nawet mogą 2a naraz puścić
kristof79 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Witam. U mnie jest nieco inny problem. Miałem już tak z wcześniejszym czujnikiem (fabrycznym). W sierpniu włożyłem nowy razem z wymianą oleju, przez jakiś czas wszystko było ok, ale gdzieś od dwóch miesięcy kontrolka poziomu oleju zaczęła się zapalać ponownie. Jak sprawdzę poziom oleju to kontrolka gaśnie. Samego oleju nie ubywa. Nowy czujnik jest oryginalny. Jakieś pomysły?
SotoM Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Gasnie bo ecu dostaje sygnal z zamka maski otwórte/zamknięte- a poziom oleju jaki masz na miarce?
kristof79 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Gasnie bo ecu dostaje sygnal z zamka maski otwórte/zamknięte- a poziom oleju jaki masz na miarce? Poziom jest prawidłowy, zaraz pod max. Znajomy powiedział mi że to może być syf w misce olejowej. Wyzerowałem licznik i zobaczę czy ma to jakiś związek z przejechanymi kilometrami czy też odstępami czasu.
Tombik Opublikowano 14 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2015 (edytowane) Po różnych obserwacjach mam wrażenie, że w silniku BRE coś zostało źle dobrane ( chodzi o czujnik poziomu oleju bądź bagnet ). Podczas wymiany oleju mechanik zwrócił mi uwagę, że spłynęło trochę mało oleju mimo, a na miarce miałem 1/2 i świeżo zapalona kontrolka niskiego poziomu oleju ( poziom min czujnika oleju zapala mi się przy około 1/2 miarki na bagnecie ). Wlewając nowy olej do miarki MAX weszło może ciut ponad 3l oleju...a czujnik poziomu oleju pokazał poziom w gr.006 w zegarach ( 17 ) 500ml...czujnik raczej działa wiarygodnie...z kilometrami spada poziom oleju w gr. 006 ( z 200ml / 1000km ) a jak doleje oleju do max'a to poziom wzrósł na 500ml. U brata w Passacie BKP 2.0TDI 16V oleju weszło 3,8 litra ( miarka na max ) a czujnik poziomu oleju pokazał poziom w gr.006 w zegarach ( 17 ) 1200ml...a czujniki w tych samochodach są takie same. Coś z tym BRE jest nie teges. Nawet nowszy bagnet o 5mm nie załatwia sprawy Edytowane 14 Stycznia 2015 przez Tombik
arczi_a4 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Opublikowano 22 Czerwca 2017 U mnie wreszcie (przynajmniej na razie spokój): wymiana nowego ori czujnika (kupiłem na allegro w przyzwoitej cenie) + wymiana bagnetu na krótszy kupiony w ASO i na razie od kilku tysięcy kontrolka od oleju nie zapala się. Sama wymiana bagnetu nie pomogła. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się