biczyz Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 ...czyli wypisz wymaluj PD? nie bede pytal o rady dot. oleju w dolocie czy usyfionego EGR, bo juz chyba wszystko na forum zostalo opisane i nie chce Wam robic smietnika, jedynie chcialbym zapytac o SKALE mojego problemu. najpierw jednak chcialbym Was zapytac o przyczyne przedmuchow silnika, bo bylem dzis u mechanika i on stwierdzil, ze moj silnik ma mocne przedmuchy, cos takiego jak w tym filmiku: pacjent to 1.9 AWX z 2003 roku, przebeg 242 tysiace. jest to bezzapachowy i raczej srednio widoczny dymek, watpie zeby byly to spaliny, ale korek skacze jak wsciekly jak go nie dokrece, obojetnie czy silnik jest rozgrzany czy nie to takie sa objawy. co moze byc przyczyna takiego zjawiska? przeszukalem internet i niektorzy pisali, ze pierscienie do wymiany, ale to wtedy na pewno wyczulbym spaliny, nie wiem juz sam.. duzo osob tez twierdzi, ze to normalne? z bagnetu raczej nic nie lecialo. no i teraz sprawa wycieku oleju z laczen dolotu. mechanik stwierdzil, ze jest go duzo za wiele zeby byla to sprawka odmy i podejrzewa turbo. niezle kapie w miejscach, ktore polaczone sa oringami i caly silnik jest usyfiony. w poniedzialek chce sprawdzic turbo, jest duza szansa ze rzyga olejem? jak sie naogladalem filmikow z runaway oil to az sie teraz boje wciskac gaz aha, nie chce sie bawic w OCT dopoki problem nie bedzie zdiagnozowany bo to wg mnie maskowanie problemu, a jak juz wszystko bedzie ok to te standardowe 100-150 ml nie bedzie mi przeszkadzalo. ostatnie pytanie dot. EGR. planuje go zaslepic, samochod jest z lutego 2003. w temacie o EGR tu na forum wyczytalem, ze checka wywala w modelach wyprodkuowanych po czerwcu? czy to bajka raczej? co do samego samochodu to zauwazylem, ze wzielo mi wiecej oleju niz zawsze. ostatnio przez 12 tys km ubyla tak 1/3 bagnetu, teraz po 9 tys km od wymiany olej jest ledwo na minimum. sadze, ze to przez te wycieki bo sam silnik pracuje super, bardzo malo pali, nie kopci, rowno chodzi, ma niezlego kopa, 0 niepokojacych objawow gdybym nie otworzyl maski. bede bardzo wdzieczny za jakies wskazowki zebym mogl sie psychicznie juz nastawiac do wydatku aha, nie chce nadawac na jakas tam marke oleju zeby nie bylo, ze anty reklama, ale nie jest to ten najpopularniejszy na forum na M
mateusz233 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) Zużycie oleju w normie. Dymek po odkreceniu korka jest normą w tym silniku. Olej w dolocie zawsze będzie. Duza jego część jest z odmy. Wedlug mnie wszystko ok i nie ma sie czym przejmować. Silnik ładnie chodzi. Gorzej jakbys miał takie "pufanie" z okolic filtra powietrza o czym jest obszerny temat ale u Ciebie tego nie słyszę. Zobacze jeszcze u siebie czy tak skacze korek ale podejrzewam ze bedzie to samo. Edytowane 12 Listopada 2014 przez mateusz233
POWER-KRIS Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 Mam Octavie 2 od nowego. Kiedyś na zapalonym silniku odkrecilem korek jak może 3 miechy miała to ubrań nie dopralem a wygladalem jak diabeł. Pufa, zyga że masakra i tak ma być. W Audi to Ameryka.
misiek95 Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 (edytowane) Co do wyciekow to pozdejmuj węże i sprawdź czy stoi tam olej:) a to ze w miejscach laczen podcieka to kwestia dobrego poskladania tego Edytowane 13 Listopada 2014 przez misiek95
Gregorski3 Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 ostatnie pytanie dot. EGR. planuje go zaslepic, samochod jest z lutego 2003. w temacie o EGR tu na forum wyczytalem, ze checka wywala w modelach wyprodkuowanych po czerwcu? czy to bajka raczej? To niestety nie bajka. Łatwo to sprawdzić odepnij wężyk od EGRa (nie zapomnij zaślepić wężyka śrubą) i zrób trochę kilometrów.Jak się zapali pomarańczowa ikonka to wszystko jasne.Pamiętaj tylko,że jak się zapali check to trzeba go będzie vagiem skasować.
biczyz Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Opublikowano 20 Listopada 2014 dzieki wszystkim za odpowiedzi samochod i tak pojdzie na wieksza kontrole w przyszlym tyg i jak tylko bede cos wiecej wiedzial to tutaj napisze, moze komus w podobnej sytuacji sie przyda obiecalem napisac jak cos sie wyjasni wiec pisze po dokladnym sprawdzeniu turbiny okazalo sie, ze wirnik ma bardzo duze luzy juz i suszara mocno pluje olejem do dolotu stad ponad litr ubytku na ~9 tys. km i caly silnik usyfiony, mocno sie polalo z wezy :/ po weekendzie auto bedzie zrobione
elmer80 Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Zrobione czyli? Jak chcesz turbo robić to pakuj od razu GTB :-) wysłane z Commodore 64
biczyz Opublikowano 22 Listopada 2014 Autor Opublikowano 22 Listopada 2014 bedzie standardowe turbo po regeneracji, wymieniony olej i filtry, czyszczenie wszystkiego + zaslepiony EGR. boje sie tego zaslepienia bo samochod jak napisalem to luty 2003 i wg mnie blad wyskoczy, a mechanik twierdzi, ze nie. moze chce zrobic cos takiego co znalazlem u naszych sasiadow na Wyspach i co ponoc jest bardzo dobrym rozwiazaniem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się