Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przedmuchy, olej w dolocie, EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

...czyli wypisz wymaluj PD? ;) nie bede pytal o rady dot. oleju w dolocie czy usyfionego EGR, bo juz chyba wszystko na forum zostalo opisane i nie chce Wam robic smietnika, jedynie chcialbym zapytac o SKALE mojego problemu.

najpierw jednak chcialbym Was zapytac o przyczyne przedmuchow silnika, bo bylem dzis u mechanika i on stwierdzil, ze moj silnik ma mocne przedmuchy, cos takiego jak w tym filmiku:

pacjent to 1.9 AWX z 2003 roku, przebeg 242 tysiace. jest to bezzapachowy i raczej srednio widoczny dymek, watpie zeby byly to spaliny, ale korek skacze jak wsciekly jak go nie dokrece, obojetnie czy silnik jest rozgrzany czy nie to takie sa objawy. co moze byc przyczyna takiego zjawiska? przeszukalem internet i niektorzy pisali, ze pierscienie do wymiany, ale to wtedy na pewno wyczulbym spaliny, nie wiem juz sam.. duzo osob tez twierdzi, ze to normalne? z bagnetu raczej nic nie lecialo.

no i teraz sprawa wycieku oleju z laczen dolotu. mechanik stwierdzil, ze jest go duzo za wiele zeby byla to sprawka odmy i podejrzewa turbo. niezle kapie w miejscach, ktore polaczone sa oringami i caly silnik jest usyfiony. w poniedzialek chce sprawdzic turbo, jest duza szansa ze rzyga olejem? jak sie naogladalem filmikow z runaway oil to az sie teraz boje wciskac gaz :D

aha, nie chce sie bawic w OCT dopoki problem nie bedzie zdiagnozowany bo to wg mnie maskowanie problemu, a jak juz wszystko bedzie ok to te standardowe 100-150 ml nie bedzie mi przeszkadzalo.

ostatnie pytanie dot. EGR. planuje go zaslepic, samochod jest z lutego 2003. w temacie o EGR tu na forum wyczytalem, ze checka wywala w modelach wyprodkuowanych po czerwcu? czy to bajka raczej?

co do samego samochodu to zauwazylem, ze wzielo mi wiecej oleju niz zawsze. ostatnio przez 12 tys km ubyla tak 1/3 bagnetu, teraz po 9 tys km od wymiany olej jest ledwo na minimum. sadze, ze to przez te wycieki bo sam silnik pracuje super, bardzo malo pali, nie kopci, rowno chodzi, ma niezlego kopa, 0 niepokojacych objawow gdybym nie otworzyl maski. bede bardzo wdzieczny za jakies wskazowki zebym mogl sie psychicznie juz nastawiac do wydatku :D aha, nie chce nadawac na jakas tam marke oleju zeby nie bylo, ze anty reklama, ale nie jest to ten najpopularniejszy na forum na M :D

Opublikowano (edytowane)

Zużycie oleju w normie. Dymek po odkreceniu korka jest normą w tym silniku. Olej w dolocie zawsze będzie. Duza jego część jest z odmy. Wedlug mnie wszystko ok i nie ma sie czym przejmować. Silnik ładnie chodzi. Gorzej jakbys miał takie "pufanie" z okolic filtra powietrza o czym jest obszerny temat ale u Ciebie tego nie słyszę.

Zobacze jeszcze u siebie czy tak skacze korek ale podejrzewam ze bedzie to samo.

Edytowane przez mateusz233
Opublikowano

Mam Octavie 2 od nowego. Kiedyś na zapalonym silniku odkrecilem korek jak może 3 miechy miała to ubrań nie dopralem a wygladalem jak diabeł. Pufa, zyga że masakra i tak ma być. W Audi to Ameryka.

Opublikowano (edytowane)

Co do wyciekow to pozdejmuj węże i sprawdź czy stoi tam olej:) a to ze w miejscach laczen podcieka to kwestia dobrego poskladania tego

Edytowane przez misiek95
Opublikowano

ostatnie pytanie dot. EGR. planuje go zaslepic, samochod jest z lutego 2003. w temacie o EGR tu na forum wyczytalem, ze checka wywala w modelach wyprodkuowanych po czerwcu? czy to bajka raczej?

To niestety nie bajka. Łatwo to sprawdzić odepnij wężyk od EGRa (nie zapomnij zaślepić wężyka śrubą) i zrób trochę kilometrów.Jak się zapali pomarańczowa ikonka to wszystko jasne.Pamiętaj tylko,że jak się zapali check to trzeba go będzie vagiem skasować.

Opublikowano

dzieki wszystkim za odpowiedzi :) samochod i tak pojdzie na wieksza kontrole w przyszlym tyg i jak tylko bede cos wiecej wiedzial to tutaj napisze, moze komus w podobnej sytuacji sie przyda ;)


obiecalem napisac jak cos sie wyjasni wiec pisze :)

po dokladnym sprawdzeniu turbiny okazalo sie, ze wirnik ma bardzo duze luzy juz i suszara mocno pluje olejem do dolotu stad ponad litr ubytku na ~9 tys. km i caly silnik usyfiony, mocno sie polalo z wezy :/ po weekendzie auto bedzie zrobione :)

Opublikowano

Zrobione czyli? Jak chcesz turbo robić to pakuj od razu GTB :-)

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

bedzie standardowe turbo po regeneracji, wymieniony olej i filtry, czyszczenie wszystkiego + zaslepiony EGR. boje sie tego zaslepienia bo samochod jak napisalem to luty 2003 i wg mnie blad wyskoczy, a mechanik twierdzi, ze nie. moze chce zrobic cos takiego co znalazlem u naszych sasiadow na Wyspach i co ponoc jest bardzo dobrym rozwiazaniem :D

jointEGR.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...