Tomeczek19 Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Sezon się zaczyna a podgrzewania "ni ma" powiedzcie mi proszę jak wymienić sam termistor w macie grzewczej pod fotelem kierowcy - fotele z wersji sport (boki skóra, środek alcantara). Nie chce rozbierać fotela, a później się dowiedzieć, że wymiana tego termistora to nie taka prosta sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromchit Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 A ten termistor to diagnoza prawidłowa na 100% ? W porównaniu do rozbierania fotela, sama wymiana termistora to drobnostka . Błędy były sprawdzone? Bloki pomiarowe podejrzane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomeczek19 Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Chyba na 100% bo na vcds pokazuje temp. fotela kierowcy 85st i nie włącza się układ podgrzewania przez to. Podgrzewanie fotela pasażera działa prawidłowo. A wymiana tego terminstora polega na wylutowaniu starego i wlutowaniu nowego czy coś tam jest innego jeszcze do zrobienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromchit Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Tak termistor jest lutowany. U mnie był identyczny problem, wskazywał wysoką temperaturę, a po rozebraniu okazało się, że zwierały się kabelki przy samym termistorze ( za dużo zdjętej izolacji z kabelków przed ich przylutowaniem ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomeczek19 Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Jutro się umówiłem na rozbiórkę fotela i będę szukał tego termistora wraz z tapicerem i przelutujemy to. Termistor NTC 110 10K to o taki chodzi prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromchit Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Chyba tak, ale ja nie wymieniałem u siebie więc nie jestem na 100% pewien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris_91 Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 Ktos moze potwierdzic jaki to ma byc termistor bo lepiej sie zaopatrzyc przed rozbiorka fotela Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromchit Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 Termistor w naszych matach wygląda tak: Foto "pożyczone" z forum LeonCub i tam też piszą, że jest NTC 10kom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomeczek19 Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 (edytowane) Rozebrałem z tapicerem dzisiaj siedzenie kierowcy: termistor wygląda tak: Wlutowaliśmy taki: Fotel założony myślałem, że mój problem został rozwiązany, a tu duuuu*pa dalej zimna ;/ Dodatkowo pojawił się błąd na vcds: 01172 - Temperature Sensor; Driver's Heated Seat (G59) 30-00 - Open or Short to Plus Screen z vcds przed naprawą: ... i po naprawie: Powiedzcie mi proszę o co tu może chodzić bo szczerze mówiąc nie mam pojęcia co może być przyczyną dalszego braku podgrzewania Edytowane 17 Października 2015 przez Tomeczek19 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromchit Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 A ten wymieniany termistor rzeczywiście był uszkodzony, sprawdziliście go czy wymieniliście bez sprawdzania czegokolwiek. Był rozebrany fotel trzeba było przemierzyć całą instalację fotela... i znaleźć co robi problem... później wychodzą takie niespodzianki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris_91 Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 A ten co wlutowales byl napewno taki jak ma byc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomeczek19 Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Sprzedawca w sklepie mówił, że to bez znaczenia czy plaski czy w kształcie kulki... właśnie jak się człowiek śpieszy to się diabeł... itd. Mierzyliśmy tylko opór tych termistorów, w jeden miał 0,7 kΩ, a drugi 0,6 kΩ (nie pamiętam, który był który ;/) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromchit Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Zgadza się obudowana nie ma znaczenia. Ale wartości zmierzone przez was wskazują na to, że mierzyliście oba termistory przylutowane do instalacji i chyba w niej jest problem, bo to 0,6 - 07 kΩ to nie prawidłowa wartość. Powinna być wartość zależności od temperatury w granicach 6-8 kΩ. Prawdopodobnie wymieniliście dobry termistor na dobry ( no chyba że jeden i drugi jest uszkodzony... ). Zmierz ten wyjęty jeszcze raz, żeby sprawdzić ostatecznie czy on jest rzeczywiście uszkodzony, czy jednak dobry. Jeżeli wyjdzie że jest dobry to problem masz w instalacji fotela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomeczek19 Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 A jeszcze mam takie pytanie, jest wogóle możliwość żeby uszkodzony był potencjometr? Nie chce rozbierać znowu tego fotela bo z tym jest roboty bardzo duzo... no chyba, że to będzie ostateczność... :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromchit Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 Położenie potencjometru masz w pierwszym okienku grup 20 i 21. U Ciebie jest 100%, czyli potencjometr ustawiony był na 6. Nie rozbieraj fotela, tylko tylko wyjmij z kostki, przewody od czujnika, a w ich miejsce podłącz rezystor 6-10 kohm (lub jeśli jest dobry ten wyjęty termistor). Jak ruszy ogrzewanie to na bank problem z kablami do czujnika lub z samym czujnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomeczek19 Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 Tak zgadza się był na 6 wtedy, czyli to można wyeliminować. Czyli rozbiórka fotela znowu.. Dzięki za rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromchit Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 (edytowane) I najlepiej od razu Vagiem podejrzeć parametry... Zgadza się obudowana nie ma znaczenia. Ale wartości zmierzone przez was wskazują na to, że mierzyliście oba termistory przylutowane do instalacji i chyba w niej jest problem, bo to 0,6 - 07 kΩ to nie prawidłowa wartość. Powinna być wartość zależności od temperatury w granicach 6-8 kΩ. Prawdopodobnie wymieniliście dobry termistor na dobry ( no chyba że jeden i drugi jest uszkodzony... ). Zmierz ten wyjęty jeszcze raz, żeby sprawdzić ostatecznie czy on jest rzeczywiście uszkodzony, czy jednak dobry. Jeżeli wyjdzie że jest dobry to problem masz w instalacji fotela. Jeszcze jedna rzecz, którą przeoczyłem wczesniej. Napisałeś, że zmierzony opór obu czujników nie wiele się różnił. Nie wiem jak to możliwe, bo na tej drugiej fotce, widać w blokach że jest przerwa (temperatura na minusie) i to pokrywa się z błędem który podałeś. Może opór był mierzony przed złożeniem, ale i tak wartość jaką podałeś jest nie prawidłowa. Rozebrałem z tapicerem dzisiaj siedzenie kierowcy: termistor wygląda tak: Wlutowaliśmy taki: Fotel założony myślałem, że mój problem został rozwiązany, a tu duuuu*pa dalej zimna ;/ Dodatkowo pojawił się błąd na vcds: 01172 - Temperature Sensor; Driver's Heated Seat (G59) 30-00 - Open or Short to Plus Screen z vcds przed naprawą: ... i po naprawie: Powiedzcie mi proszę o co tu może chodzić bo szczerze mówiąc nie mam pojęcia co może być przyczyną dalszego braku podgrzewania Edytowane 22 Października 2015 przez Bromchit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
team111 Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 Witam nie grzeje wogóle mi fotel pasażera czy jest ktos z okolic Krakowa, Olkusza kto pomógł by w temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bombel757 Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Witam. Koledzy u mnie problem polega na tym, że ogrzewanie oparcia fotela kierowcy działa, natomiast nie działa ogrzewanie siedziska. przejścia od zielonej wtyczki do wtyczek pod fotelem ok. Przejście maty grzejnej oparcia ok (sprawdzone na wypiętej wtyczce dwupinowej). Natomiast na wtyczce pięciopinowej grzania siedziska przejście jest tylko pomiędzy pinem 4 i 5 (oba przewody czarne z żółtym paskiem). Myślę, że mam poprzerywane przewody maty. Dodam, że fotele są z wysuwanym przedłużeniem pod udami. Fotel pasażera działa prawidłowo. Tester po podpięciu w klimatyzacji wyrzucił błąd: 65535 - system ok (jeśli usterka ciągle istnieje, sprawdzić moduł sterujący i odpowiednie przewody). Ma ktoś może schemat maty ogrzewania siedziska i schemat rozbierania fotela? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herdas Opublikowano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 koledzy u mnie wyskakuja takie błedy po dokładce foteli grzanych z b6 do mojego b7 z ORI wiązką 00825 - Drivers Seat Heating Element (Z6) 31-00 - Open or Short to Ground 00826 - Passengers Seat Heating Element (Z8) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent w grupie 20 i 21 pierwsze pole % rosnie wraz z ustawieniem potencjometru 4 pole ON/OFF tez działa stołki nie grzeją co zrobic? ktoś pisał o zmianie pinów jesli dobrze widziałem ? jakies poroady co zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się