Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B7 2.0 TDI - Pompa Tandemowa /Vacum 2.0 tdi 16v 170km BRD


kita18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam otóż mam problem z swoim samochodem ponieważ zabrałem się za wymianę filtra paliwa no i po wymontowaniu okazało się że paliwo jest dosłownie koloru czarnego . Podzwoniłem trochę i podejrzenie padło na pompę tandemową /vacum pompę. Najpierw zabrałem się jednak za spuszczenie czarnej ropy ze zbiornika i dokładne go wyczyszczenie ponieważ na ścianach osadzony był olej .
No to kolej na Vacum no i tu mam problem bo w okolicy nie ma nigdzie pompy od 170 km tylko od 140 .
Czy taka pompa może być założona ?
No i jeszcze jedno na górze dekla mam wybitą nazwę BOSCH a na dole V600
mogę mieć pompę BOSCHA ale na dole z oznaczeniem V520(widziałem też oznaczenia v480 ) Czy to będzie miało jakiś wpływ na pracę silnika , moc ?

Taki temat założyłem na Elektrodzie niestety nikt mi nie odpowiedział konkretnie co do tych wartości ,,V" Kupiłem Vacum (z oznaczeniem V520) i mam jakby wrażenie że auto jakby słabiej przyśpieszało.

A i jeszcze jedno jeśli ktoś byłby zainteresowany to dzwoniłem do ASO i moje auto kwalifikuje się do darmowej wymiany Pompowtrysków (silnik BRD) może ktoś chciałby skorzystać :) Warto za dzwonić i zapytać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana ppd to już hístoria na 4um-co niektórym kończy się juz na nie gwarancje.

Na tandemówce osałabła bo buduje za słabe ciśnienie paliwa... Chyba nowy tandem nie całe 1300pln kosztuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz ciśnienie paliwa podczas jazdy.

W pompie tandemowej powinien być punkt pomiarowy, zaślepiony korkiem , do którego wkręcamy króciec, a do niego podłączamy manometr ( wpełniony gliceryną ) o zakresie 15 Bar.

Na wolnych obrotach powinieneś zobaczyć około 4 Bar, przy 1500 obr/min 6 Bar, przy 4000 ok 10 Bar :hi:

Jaest jedno małe ale, niskie ciśnienie paliwa , szczególnie na biegu jałowym , może oznaczać też zużycie uszczelniaczy na pompowtryskach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd taki manometr mam wziąć ? Może jakiś namiar podasz gdzie mógłbym coś takiego kupić ?

Znalazłem sporo na serwisie aukcyjnym :) Tylko teraz jaki mam wybrać aby gwint pasował do mojej pompy? No chyba że każdy ma taki sam ?

No i jeszcze mógłbyś zamieścić dokładne foto w którym to miejscu taki manometr wkręcić ?

Edytowane przez kita18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro odczułeś różnice po zamont.pompy od słabszego silnika to już mówi samo za siebie... Podjąłeś się wymiany z winy przybywania oleju w paliwie... Albo pompa którą włożyłeś jest niesprawna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś wie z jakimi numerami Vacum montowali w moim silniku BRD ? Niestety na mojej vacum nie ma numeru ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro jest dostępny zestaw uszczelek i wspomniany przeze mnie zimering w komplecie za około 190 zł i pompa jak nowa :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...