adik1983 Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 Macie jakiś paten na prawidłowe ustawienie i montaż ponowny przednich ramion wycieraczek w a4 b6
vblpl Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 Przede wszystkim włącz i wyłącz wycieraczki. Zatrzymają się wtedy na pozycji START/STOP (tak to nazwijmy). Wtedy ustawiaj.
adik1983 Opublikowano 16 Listopada 2014 Autor Opublikowano 16 Listopada 2014 bardziej chodzi o to jak prawidlowo muszą byc ustawione mozna to jakos odmierzyc czy tylko na oko
slimok Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 bardziej chodzi o to jak prawidlowo muszą byc ustawione mozna to jakos odmierzyc czy tylko na oko proszę bardzo
Alladen Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 ja mam pytanie, ustawiłem kiedyś według tego opisu ale jak włącze wycieraczki uderzają o podszybie plastikowe i tłucze sie to niemiłosernie dlatego musiałem je podnieść, brzydko to wyglada czy tak to ma być hmm... czy żle poskładałem mechanizm bo był zatarty ?
slimok Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 Ja mam ustawione według tej instrukcji i wycieraczki pracują prawidłowo. Może tak jak mówisz coś masz źle poskładane albo gdzieś jest luz.
omzig Opublikowano 6 Grudnia 2014 Opublikowano 6 Grudnia 2014 bardziej chodzi o to jak prawidlowo muszą byc ustawione mozna to jakos odmierzyc czy tylko na oko proszę bardzo Skąd kolega wziął taki zacny opis? Do B5 też da radę?
slimok Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Do B5 jest dokładnie taka sama instrukcja.
Szpila31 Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 jeśli wycieraczki ci się cofają to znaczy że masz źle ustawione na silniczku. wycieraczki po włączeniu nie powinny się cofać jeśli tego nie robią to dalej konbinuj bo powinno być dobrze ustwione.
m1chal_p Opublikowano 2 Marca 2015 Opublikowano 2 Marca 2015 W książce Sam naprawiam jest świetna instrukcja, jak ustawić ramię prowadzące od silnika wycieraczek. Książka dostępna tutaj na forum.
peteakau Opublikowano 6 Maja 2015 Opublikowano 6 Maja 2015 (edytowane) W książce Sam naprawiam jest świetna instrukcja, jak ustawić ramię prowadzące od silnika wycieraczek. Książka dostępna tutaj na forum. bardziej chodzi o to jak prawidlowo muszą byc ustawione mozna to jakos odmierzyc czy tylko na oko proszę bardzo Czy wymiary a i b nalezy odmierzac od osi wzdluznej ramiona czy od gornej krawedzi piora wycieraczki? W książce Sam naprawiam jest świetna instrukcja, jak ustawić ramię prowadzące od silnika wycieraczek. Książka dostępna tutaj na forum. bardziej chodzi o to jak prawidlowo muszą byc ustawione mozna to jakos odmierzyc czy tylko na oko proszę bardzo Czy wymiary a i b nalezy odmierzac od osi wzdluznej ramiona czy od gornej krawedzi piora wycieraczki? Mam jeszcze jedno pytanie. Mechanik odkrecal mi ramiona wycieraczek zeby cos tam posprawdzac (niewazne). Przykrecil je z powrotem i teraz pioro po stronie pasazera nie sciera obszaru w okolicy lusterka przedniej szyby. Dodam ze piora sa nowiutki i przed odkreceniem ramiom wszystko dzialalo idealnie. Wymiary a i b sa ustawione prawidlowo. Macie jakis pomysl?? Dodam ze pioro wyraznie odstaje od szyby w koncowej fazie cyklu 'do gory'... W koncu wymienilem mechanizm wycieraczek na zamiennik firmy Lauber. Wszytko dziala juz elegancko a koszt to 119 + wysylka. Polecam Edytowane 25 Kwietnia 2015 przez peteakau
Lesnet Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 chcialem wrzucic swoje trzy grosze do tematu ustawienie wycieraczek. Po zimie wycieraczki zeczely bardzo ciezko chodzic az w koncu bez "wspomagania recznego" nie chcialy sie wogole ruszyc. No to z synem wzielismy sie do roboty. Wyjelismy caly mechanizm i chcielismy rozebrac zapieczone elementy moczylilismy to kilka dni w roznych rozwtworach, co jakis czas podejmujac proby rozruszania zapieczonych tuleji albo wybicia bolcow. NIestety po kilku dniach poddalismy sie POstanowilem kupic nowy mechanizmi. Za 18,99 euro z przesylka kupilem i zalozylem. NIetety podczas montarzu zle ustawilem ramie na silniku i wycieraczki najpierw szly w dol i potem do gory po czym zatrzymywaly sie w polowie szyby. Cale ustawienie wycieraczek na nowo polegalo na manewrowaniu ramieniem umocowanym do silnika wycieraczek. Silnik kreci sie caly czas w jedna strone wiec po zalaczeniu wycieraczek ramie musi byc tak ustawione zeby wycieraczki szly w gore. Metoda prob i bledow ustawilismy ramie tak ze dzialaja prawidlowo. Proponuje , po zlozeniu i zainstalowaniu mechanizmu sprawdzic jak on pracuje bez zakladania wycieraczek i napewno bez zakladania tego plastikowego ...tej oslony pod szyba. To ogranicza nam dostep. Gdzies, na jakims forum znalazlem tez infromacje ze przyczyny trzeba szukac w jakis stykach czy blaszkach umieszczonych w silniczku (!?) , blaszki te sa najprawdopodobniej poodginane lub zabrudzone i silnik wylacza sie w niewasciwym momencie. NIC PODOBNEGO. Wszystko co trzeba zrobic to ustawic prawidlowo ramie na silniczku! A jeszcze lepiej to sprawdzic to ustawienie przed zabudowaniem calego mechanizmu na swoje miejsce. Poprostu po zlozeniu wszystkiego podpiac wtyczke zasilania silniczka i zobaczyc jak chodzi. Jezeli trzpienie wycieraczek beda zaczynaly swoj ruch w jedna strone - stop - druga strona - stop - i znowu z powrotem - stop to jest zle. Trzpienie musza sie obrocic, zatrzymac i wrocic do swego polozenia wyjsciowego a wiec: obrot - stop - powrot - stop . A gdyby ktos szukal takiego mechanizmu to taki sam jes montowany w seatach, niesty nie wiem w jakich modelach, podejzewam ze Toledo
grax Opublikowano 18 Czerwca 2015 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Mam Audi A4 B8 i problem z wycieraczką od strony kierowcy. Stuka lekko w gumę szyby na samej górze wycieraczki. Aby lekko wyregulować to ramię to jak to się robi w Audi A4 B8? Muszę podnieść maskę, aby dojść do śrub ramion. Jaka to jest śruba i jak to odkręcić, aby wyregulować. Będę wdzięczny za podpowiedź. Poradziłem sobie
rysuchom Opublikowano 12 Lipca 2015 Opublikowano 12 Lipca 2015 Witam. Czy gumki wycieraczek AERO można odwrócić,to znaczy stronę aktualnie wycierającą dać na zewnątrz a górną do szyby?
ravik123 Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Opublikowano 31 Sierpnia 2020 (edytowane) Cześć, odświeżę temat mam problem z ustawieniem ramion wycieraczek. Po wymianie mechanizmu, wycieraczki zatrzymują się na połowie wysokości szyby. Wiem, że problem leży w złym ustawieniu przegubu na silniku, ale nie mogę go wyregulować :/ Po zdjęciu ramion, przekręcam raz przełącznikiem, aby sworznie ustawiły się w pozycji startowej i ta blaszka łącząca silnik z przegubem ustawia się pod kątem ok. 45 stopni, przez co wycieraczki idą najpierw w dól, a potem w górę. Próbowałem odkręcić delikatnie tą nakrętkę i ustawić blaszkę i przegub w odpowiedniej pozycji i dokręcić z powrotem, tak aby nie ruszyć silnikiem, ale i tak po kilku cyklach ustawia się w złej pozycji (tej co wyżej napisałem). Ktoś ma jakiś pomysł jak "zaprogramować " to ułożenie na silniczku? Problem rozwiązany Możliwe że za mocno dokręcałem ramiona i przekręcałem samym silnikiem. Za 3 próbą tym sposobem, udało się ustawić Edytowane 31 Sierpnia 2020 przez ravik123
Kylu_kw Opublikowano 8 Listopada 2020 Opublikowano 8 Listopada 2020 Czy ktoś mógłby się podzielić jeszcze raz zdjęciami z ustawieniem ramion wycieraczek w B6/B7? Te powyżej już wygasły.
tass Opublikowano 8 Listopada 2020 Opublikowano 8 Listopada 2020 12 godzin temu, Kylu_kw napisał: Czy ktoś mógłby się podzielić jeszcze raz zdjęciami z ustawieniem ramion wycieraczek w B6/B7? Te powyżej już wygasły. Mechanizm mniej/więcej: Ramiona: 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się