xsebo1 Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 Konin, tez wlkp. Wielu robiło remont udokumentowany i do konca problemu niewyeliminowano. Audi oficjalnie przyznaje że pierścienie mają tendencję do zapiekania. Kute tłoki wyeliminowały by pewnie ten problem, w dodatku są wklęsłe jak w silnikach hemi. W sportach samochodowych zabroniono stosowac silniki hemi bo osiągały większą moc z tej samej pojemnosci i byly bezkonkurencyjne
rybus85 Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 U mnie też dymi ale zużycie oleju to malutkie.Od wymiany do wymiany(15 tyś) doleje 2-3 litry.Zależy jak jeżdżę ;p Latem tego nie widać,teraz jak jest zimno to na postoju widać i jak ostro depnę,wiec to pewnie para wodna.Wariator tyrkocze przy odpalaniu z 2-3 sekundy i później silniczek cyka cichutko.Na razie nie mam hajsiwa żeby się bawić z wariatorem.Teraz muszę jeszcze sprawdzić przepływkę i gruchę bo coś dziwnie czasem przyspiesza.No i żadnych błędów nie mam :)Ogólnie półtora roku już go mam,zrobione już prawie 50tysi z czego większość na LPG i jestem zadowolony ;p Choć kusi mnie A6 C6 albo BMW E60 w benie(i też w gaz ;p ),ale to fundusze na razie nie pozwalają
xsebo1 Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 Jaki olej lejesz? U mnie terkotania i cykania nie ma, za to olej wciąga na potęgę 0,5 l co 300-500 km. Cykanie to pewnie wtrysk gazu
rybus85 Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 (edytowane) Jest terkotanie charakterystyczne dla wariatora/zaworu ;p Przed LPG już było.Leje Mobila 5W30 Jak zalany był Castrolem to masakra była.Szlam,co około 100km kontrolka oil min(mimo że olej był).Zmiana na Mobila i spokój.Zastanawiam się nad Motulem albo Valvoline na próbę,ale nigdzie u mnie w sklepach nie mają... A o cykanie pisałem w sensie pracy-że chodzi cichutko ^^ Edytowane 22 Listopada 2014 przez rybus85
xsebo1 Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 To świetny wynik jak na nasze silniki alt Mnie już krew zalewa, dziur nie ma a olej ubywa nierownomiernie
rybus85 Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 No też się ciesze.Bo dowiedziałem się dopiero jak kupiłem.Szukałem innego samochodu a ten trafił się przez "przypadek".No i miał 114,5 tyś km.Myślałem że cofany( grudzień 2001r!!!) ale w serwisie się zgadzało z tym co w książce
xsebo1 Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 Czasem jak sprawdzam to nie ubywa nic, a nagle 1/4 miarki i jakim cudem?
rybus85 Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 Czytałem na początku wątek olejowy,ale olałem.Nic się nie dzieje,dużo nie dolewam więc po co zaprzątać sobie głowę? ;p Co jakiś czas doleję i cieszę się jazdą.Ale nazbiera się hajsiwo i zmiana na A6 C6 albo E60
xsebo1 Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 Tez mi się C6 podoba odradzam pnwumatyczne zawieszenie 7 tys co 200 tyś km. No i przy tym samochodzie to nawet klocków samemu się nie wymieni. Programowo trzeba wejsc i musi cofnąć tłok
qewqeqw Opublikowano 22 Listopada 2014 Autor Opublikowano 22 Listopada 2014 @rybus85 jakim castrolem miałeś prędzej zalane?
rybus85 Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 Castrol Edge FST.Niby dedykowany Audi,VW.Numery się zgadzały.Zresztą brachol robi w hurtowni części i on razem ze znajomymi mechanikami też odradza Castrola...
xsebo1 Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 Teraz zaleje motula 8100, ma właściwości czyszczące w sam raz na nasze dolegliwości zapiekajacych się pierścieni. Czytałem przychylne komentarze Przez pierwsze 15000 tyś bierze jak inne oleje, ale po wymianie zaczyna się zmniejszać konsumpcja
rybus85 Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 Ja nic nie robię.Nie ma sensu.Zanim zacznie brać ogromne ilości to już pewnie zmienie auto...
xsebo1 Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 Ja jeżdżę 1.5 roku, 200 tys przekroczylem i nie rozstaje się z audicą jeszcze całego pomaluje bo złazi lakier bezbarwny (błąd lakieru). W przyszłości może gaz i żona będzie nią jeździć a ja jakąś a6 najlepiej w V6 żeby wygodnie pokonywać niemieckie autobany Jak olej i nowe gumki wtrysków nie pomogą to wymienie tłoki na sportowe kute. Podniose moc i mam nadzieje zarzegnam problem olejowy. Po naprawie odmy kontrolka oleju zapala się jeśli taktycznie go brakuje. Nowsze modele mają jeszcze słabsze silniki. Kolega robił bmw, handlarz mu wstawił 2008 rok. Sprzedawca mówił ze zawory do wyrególowania a okazało się ze się palił! Przypadłość tego silnika...
qewqeqw Opublikowano 23 Listopada 2014 Autor Opublikowano 23 Listopada 2014 @xsebo1 Próbowałeś pomysłu Kary'ego z 57 strony " Zapalająca sie kontrolka poziomu oleju " z tym dodatkowym filterkiem od skuterów?
xsebo1 Opublikowano 24 Listopada 2014 Opublikowano 24 Listopada 2014 Nie próbowałem, zastanawiałem się nad tym ale wydaje mi się to kiepskim rozwiązaniem. Przedłużenie węża do dolotu i skierowanie go wyżej powinno odnieść zamierzony efekt. Wystarczy odkręcić korek wlewu na odpalonym silniku żeby zauważyć że sitko g.... pomoże Czwórnik odmy ma taką małą dziurkę jakby właśnie na powracający olej na dole
qewqeqw Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Opublikowano 24 Listopada 2014 Ale Karemu pomogło i to bardzo, wiec coś w tym musi być.
xsebo1 Opublikowano 24 Listopada 2014 Opublikowano 24 Listopada 2014 Jak pomogło to czemu by nie spróbować... tylko gdzie ja to w moim miasteczku dostane... Motul x-cess 8100 5w40 zamówiony, zakład mechaniki odradza remont. Nikt nie da żadnej gwarancji że nie będzie brał... A gumki nie ma w tym silniku, w dieslach są. Tu tylko oringi małe od dołu i góry na każdym wtrysku. W hurtowniach wielkie sumy a w serwisie 15 zł, ale nie ma sensu wymieniać
qewqeqw Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Opublikowano 24 Listopada 2014 Jak będę w domu to Ci wyślę aukcje z allegro z tym.
xsebo1 Opublikowano 24 Listopada 2014 Opublikowano 24 Listopada 2014 Ok u kumpla w warsztacie robił ktoś 2.0 alt. Po wymianie pierścieni, uszczelniaczy lekka poprawa była ale brało nadal wiec remontu na orginalnych częściach nie ma sensu robić. Wstrzymam się z remontem, to ostateczność
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się