Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ustawienie wałka rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Kupiłem nowy wałek rozrządu do mojej audi 2.0 BPW i pytanie do fachowców jak ustawić go tzn.: koło na wałku jest na stożku i jak zsynchronizować wałek z wałem?

Pozsrawiam

Opublikowano (edytowane)

Jak u Ciebie z tym silnikiem, BMP czy BPW ? :decayed:

Jak BPW, to trzeba się wyposażyć w blokady rzrządu , np takie :

http://allegro.pl/blokada-kol-rozrzadu-grupa-vw-1-2-1-4-1-9-2-0-tdi-i4771875940.html

A ustawienie koła wałka rozrządu względem wałka rozrządu powino być na klin :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Tak jak kolega wyzej pisze. Blokujesz wałek rozrządu, koło na wale korbowym, zakladasz koło na wałek rozrządu i ustawiasz tak, żeby na blokadę trafic. O napinaczu już nie wspominam :grin: No i do tego pożniej synchro oczywiscie. :wink:

Opublikowano

Tak jak kolega wyzej pisze. Blokujesz wałek rozrządu, koło na wale korbowym, zakladasz koło na wałek rozrządu i ustawiasz tak, żeby na blokadę trafic. O napinaczu już nie wspominam :grin: No i do tego pożniej synchro oczywiscie. :wink:

Poprawiłem swojego wcześniejszego posta, w BPW koło wałka rozrządu jest na klin :hi:

Opublikowano (edytowane)

Rozłożyłeś i już nie wiesz jak poskładać... Załóż koło na klin i będziesz mial OT -oba zawory zamknięte na 1 cyl.tylko też nie pamiętam jak mają krzywki patrzeć-do gory czy w dół... Dlatego z przyałożonym kołem będzie prościej...

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

Tak jak kolega wyzej pisze. Blokujesz wałek rozrządu, koło na wale korbowym, zakladasz koło na wałek rozrządu i ustawiasz tak, żeby na blokadę trafic. O napinaczu już nie wspominam :grin: No i do tego pożniej synchro oczywiscie. :wink:

Poprawiłem swojego wcześniejszego posta, w BPW koło wałka rozrządu jest na klin :hi:

Co nie zmienia faktu, ze wałek rozrząu trzeba zafiksować ;) BTW, o jakim motorze w końcu mowa? :eusathink:

Opublikowano

No silnik BPW a na walku Panowie nie ma żadnego klina jest po prostu goły stożek

Opublikowano (edytowane)

Daj zdjęcie wałka, powinien tak wyglądać :

i_walek_rozrzadu_vw_passat_3c_2_0_tdi_bp

Wyraźnie widać półkoliste wcięcie na klin :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Co nie zmienia faktu, ze wałek rozrząu trzeba zafiksować

prościej nie można tego napisać tylko encyklopedycznego slowa trzeba bylo uży...? :-S

Klin jest w kole pasowym.

Opublikowano (edytowane)

ty chyba przygotowujesz się do zabiegu,co...??

każdy wałek ma nacięcie- ten co jest na foto z ogłoszenia jest po prostu przekręcony o 180stp.i nacięcia nie widać a ogólnie ono na pewno tam jest i nie ma innej opcji.

jeśli ten zestaw chcesz kopić to go kup. tylko dowiedz się czy na 100% pasuje do silnika który ma jeszcze DPF ,bo potem będziesz pisał posty ze dpf sie co chwila zapycha... silnik z dpf maja głębsze wykorbienie krzywek. jeśli ktoś DPFa się pozbył moze sobie pozwolić na kuno zwykłego wałka nawet od 1.9tdi na PD

a sprzedający na allegro opisują brednie ze cos pasuje do czegoś a ktoś kto wie o co chodzi wie ze to pasować pasuje ale nie będzie spełniało swojej funkcji prawidłowo.

Edytowane przez SotoM
Opublikowano (edytowane)

Co nie zmienia faktu, ze wałek rozrząu trzeba zafiksować

prościej nie można tego napisać tylko encyklopedycznego slowa trzeba bylo uży...? :-S

Klin jest w kole pasowym.

Jak krowie na rowie: zafiksować=zablokować :grin:

A jak juz sie tak czepiamy to nie ma tam żadnego klina, tylko wpust czółenkowy :wink:

Edytowane przez Lukasz_N
Opublikowano

Potocznie mówiąc klin :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...