szop44 Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 Witam,koniec przyjemnych modów, z tyłu silnika pojawił się wyciek oleju. Potrzebuję pomocy w jego zlokalizowaniu.Czy te silniki mają jakieś standardowe miejsca gdzie lubi cieknąć olej?Samochód kupiłem w czerwcu z podejrzeniem nieszczelności w silniku, został oddany na profesjonalne mycie i świecił się jak psu jajca, obserwowałem silnik przez miesiąc i raz w tygodniu sprawdzałem poziom oleju jednak nic się nie działo a silnik jak był czysty tak pozostawał i żadne wycieki się nie pojawiały.Teraz po pięciu miesiącach zauważyłem kilka kropel pod autem, silnik nadal jest czysty jednak z tyłu silnika widać że różne przewody są zachlapane olejem, tyle ile widać bez rozbierania połowy auta to nie widać nic aby silnik był zachlapany.Poziom oleju w czerwcu był niewielie poniżej maximum a obecnie jest niewiele ponad minimum (jaka ilość oleju znajduje się pomiędzy max a min ? ile mi uciekło) - w tym okresie zrobiłem jakieś 3500 - 4000 km.Za wszelkie pomysły i pomoc z góry serdecznie dziękuję
jacek70 Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 Od min do max jest litr. Może troszkę więcej. Tak przynajmniej wywnioskowałem u siebie. Wyciek to może simering na wale?
krzysiekml Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 z pod pokrywy zaworów lub uszczelki nastawnika
szop44 Opublikowano 28 Listopada 2014 Autor Opublikowano 28 Listopada 2014 (edytowane) a jest jakiś sposób jak się tam dostać aby dobrze to oglądnąć, trochę tam mało miejsca za silnikiem, może wystarczy jakiś wąż/przewód odłączyć żebym mógł się lepiej temu przyjrzeć ?pokrywę zaworów widzę całą bardzo dobrze dookoła i wszystko wygląda na suche. @krzysiekml dzięki za naprowadzenie poczytałem trochę (wiem w jakim kierunku teraz szukać problemu) i faktycznie wygląda to na problem z uszczelką nastawnika muszę tylko się tam jakość dostać i to potwierdzić EDIT czy to będzie ten o-ring do wymiany?http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/47/66/65/81/4766658161 Edytowane 28 Listopada 2014 przez szop44
kawowy19 Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 to jest simering od strony skrzyni biegów - byłby wyciek na łączeniu skrzyni z silnikiem. Uważam że bezsensu pytać o wyciek jak nie wiesz nawet mniej więcej skąd leci. Napisz czy mokro jest z góry z boku cokolwiek. Może cieknąć z pokrywy, z nastawnika, z smieringu na wałku rozrządu, na wale z przodu, na wale z tyłu, z miski itd itp
szop44 Opublikowano 28 Listopada 2014 Autor Opublikowano 28 Listopada 2014 (edytowane) to jest simering od strony skrzyni biegów - byłby wyciek na łączeniu skrzyni z silnikiem. Uważam że bezsensu pytać o wyciek jak nie wiesz nawet mniej więcej skąd leci. Napisz czy mokro jest z góry z boku cokolwiek. Może cieknąć z pokrywy, z nastawnika, z smieringu na wałku rozrządu, na wale z przodu, na wale z tyłu, z miski itd itp chyba kolego nie przeczytałeś wszystkiego i się wypowiadasz: pisałem już że cieknie z tyłu silnika, z każdej innej strony wszystko jest suche i czyste. Pokrywa zaworów jest bardzo dobrze widoczna z każdej strony i to nie ona jest problemem bo uszczelka nie przepuszcza. Zdjęcie z góry, tyle widzę: A tyle widzi aparat od boku: W tym miejscu pojawiają sie pierwsze ślady oleju i idą aż do dołu... Edytowane 28 Listopada 2014 przez szop44
kawowy19 Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 (edytowane) patrzyłeś na nastawnik? wsadź rękę w miejsce łączenia jego z głowicą albo lusterko i może dojrzysz czy podsącza gdzieś. Generalnie wiadomo jako to jest na odlegość. najlepiej na kanale zobaczyć od dołu, pokombinować żeby zlokalizować wyciek. Może też z któregoś z przewodów. idzie z tyłu odma - chociaż z niej nie powinno sikać olejem, może być przypocona jeśli jest dziurawa. Osłonę rozrządu z przodu ściągałeś? Ktoś miał przypadek że simering na wałku puścił i bokiem głowicy czy jakoiś wyciągało olej . Teraz po pięciu miesiącach zauważyłem kilka kropel pod autem, silnik nadal jest czysty jednak z tyłu silnika widać że różne przewody są zachlapane olejem, tyle ile widać bez rozbierania połowy auta to nie widać nic aby silnik był zachlapany. przeczytałem to jeszcze raz i ciężko z tego wnioskować cos logicznego ale wracając do wycieku to niestety musisz sam go zlokalizować Edytowane 28 Listopada 2014 przez kawowy19
Grzechoo131 Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 Na pierwszej fotce nastawnik jest z logiem audi, z niego lubi sączyć, u mnie też ciekło ale nie tak żeby kapało pod autem, chyba że Ci wywaliło całkiem uszczelke ale to raczej nie możliwe, musisz szukać, najlepiej tam od spodu zaglądnąć, będzie widac
sciemamcz Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 Kolego na wszystkich zdjęciach widać żółte zacieki jak idą od góry, zobacz jak masz mokry peszel na który cieknie z napinacza wałków. Miałem dokładnie to samo wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów i przede wszystkim tych dwóch pod napinaczem http://rozrzady.pl/2014/07/05/uszczelka-napinacza-lancucha-rozrzadu-skoda-1-8-t/%C2'> całkowicie wycieki (do zera w obecnej chwili). Uszczelki kup w serwisie i dobry silikon do podsmarowania w miejscach jak mówi serwisówka. Nie kupuj zamienników tych uszczelek temat był omawiany i problem szybko wracał tylko ori.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się