arek199pl Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 Witam koledzy nie wiecie czy dam rade wyjąć kat od dolu czy musze od góry ?
misiek95 Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 Od dołu da radę, tylko że srubami przy turbo będzie walka
wesz82 Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 Zacznij od odkręcenia kata bliżej końca wydechu potem dopiero przy turbo. Od góry tak jak pisze kolega będzie ciężko. Przygotuj nowe uszczelki oraz śruby,itd.
arek199pl Opublikowano 27 Listopada 2014 Autor Opublikowano 27 Listopada 2014 Uszczelki nowe od? Czyli odkręcam kata od strony tlumnikow następnie od strony turbo i wszystko robię w kanale? Pod maska nic nie demontuje? A sonda gdzie jest?
wesz82 Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 Kolego DIESEL NIE MA ŻADNEJ SONDY Potrzebujesz uszczelek na obie strony kata tj ta od turbo i od strony wydechu. Robisz tak na 3 dni przed zdemontowaniem co dzień psikasz wd40 na wszystkie nakrętki. Wjeżdżasz na kanał z pod maski odkręcasz całą puchę od od filtra powietrza. Wchodzisz w kanał odkręcasz osłony potem płaskownik który jest przykręcony do podwozia potem śruby od kata nastepnie okrecasz kata od strony turbo. Składasz wsio na nowych uszczelkach i nakrętkach bez żadnej pasty. Zakładasz płaskownik potem osłony puche filtra i smigasz. Rozumiem ze wstawiasz zamiennik kata czy plecionka do wymiany???
goldi Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 Zostaw puszkę ja robię wyjmujac przez górę bo od spodu jest ciezko z dojciem do srub które są za katalizatorema z reguły są one zardzewiale oczywiscie bez kanału czy podjazdu będzie ciężko
wesz82 Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 I dobrze niech furka dotleni się
arek199pl Opublikowano 27 Listopada 2014 Autor Opublikowano 27 Listopada 2014 Po co zostawiać puszkę?
wesz82 Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 Nic nie zostawiaj wal zamiennik ala gruchot i będzie jak talala. Dla kolegi chodziło raczej o puszke od filtra powietrza. Posłuchaj sam dojdziesz jak Ci najlepiej. Mozna odkręcić łącznik wydechu potem kata przy turbo i wsio wyjąc po czym odkręcić kata od strony wydechy na stole.
arek199pl Opublikowano 27 Listopada 2014 Autor Opublikowano 27 Listopada 2014 Czyli nie musze demontowac kolektorów?
goldi Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 Jak po co zostawić puszkę po pierwsze przegląd rejestracyjny po drugie wielu klubowiczom usunąłem katalizatory i nic się nie dzieje a kase za katalizator wydlubany ze srodka i tak dostali i po co nie potrzebne koszta wspawanie rurki
arek199pl Opublikowano 27 Listopada 2014 Autor Opublikowano 27 Listopada 2014 A po jezdzic z beczka duzo więcej kasy sie weźmie jak wytnie sie caly a o przegląd to spokojnie tu jest polska:D takie auto juz kupilem bez kata
wesz82 Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 Przeglad to zależy od goscia ale mało kto sie czepia. U mnie gość podnosi maskę i opuszcza bo wie ze jak ktos cos robi z pasji to auto sprawne. Ja bym puszkę wywalił,dał zamiennik. Jedyny minus to czasem jest głośniej odczuwać swist turbo poza tym same plusy. Kolektor dol dobrze jest wyczyścić i zaslepic egr ale to inna baja.
arek199pl Opublikowano 27 Listopada 2014 Autor Opublikowano 27 Listopada 2014 Egr zaślepiony juz dawno syfu co nie miara bylo.... Mam jeszcze pytanie jaka jest srednica rury w ajm przy kolektorze I jeszcze jedno czy ktos ma doświadczenie w spawaniu rurki pod odpowiednim katem? Moze ktos cos podpowie
wesz82 Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 Wez dwa kanciaki drewniane.przykrec kazdy z konvow kata do tych kanciakow.dobrze je ptzytwierdz do stolu np sciskami stolarskimi. Obetnij przy samych koncach potem dobrze oszlifuj i dotnij ladnie nowe wraz z plecionka W ten sposob zachowasz odp kat.
arek199pl Opublikowano 27 Listopada 2014 Autor Opublikowano 27 Listopada 2014 Ale kat jest szerszy od rury sorki ale nie moge sobie wybrazic:D Klade kata na płytę wiorowa przykrecam rury do płyty przed i za katem oddcinam daje rurę lapie migomatem nie ruszając przy tym rur od kata lapie migomatem tak to widzę dzieki za pomysl?
wesz82 Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 Załatwiasz sobie kanciaki drewniane np 12cm x12cm x 35cm. Potem każdy z dwóch końców przykręcasz do kanciaka stawiasz to sobie na stół i dobrze przytwierdzasz za pomocą ścisków stolarskich tak zęby po odcięciu kata same końcówki zostały przykręcone do tych kanciaków. Następnie szlifujesz to co trzeba docinasz odpowiednio rurkę dalej tak jak juz pisałeś. To ze kat jest szerszy nie stanowi chodzi o kąt Płyta wiórowa może być za miękka chodzi o coś stabilnego
arek199pl Opublikowano 29 Listopada 2014 Autor Opublikowano 29 Listopada 2014 Kat wyje... Meczylem sie 8h żeby dopasować ladnie rurę
goldi Opublikowano 29 Listopada 2014 Opublikowano 29 Listopada 2014 No widzisz jakbyś zostawił puszkę to po godzinie miałbyś po wszystkim a różnicy żadnej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się