Skocz do zawartości
IGNOROWANY

audi ajm kat


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy nie wiecie czy dam rade wyjąć kat od dolu czy musze od góry ?

Opublikowano

Od dołu da radę, tylko że srubami przy turbo będzie walka

Opublikowano

Zacznij od odkręcenia kata bliżej końca wydechu potem dopiero przy turbo.

Od góry tak jak pisze kolega będzie ciężko.

Przygotuj nowe uszczelki oraz śruby,itd.

Opublikowano

Uszczelki nowe od? Czyli odkręcam kata od strony tlumnikow następnie od strony turbo i wszystko robię w kanale? Pod maska nic nie demontuje? A sonda gdzie jest?

Opublikowano

Kolego DIESEL NIE MA ŻADNEJ SONDY :wink:

Potrzebujesz uszczelek na obie strony kata tj ta od turbo i od strony wydechu.

Robisz tak na 3 dni przed zdemontowaniem co dzień psikasz wd40 na wszystkie nakrętki.

Wjeżdżasz na kanał z pod maski odkręcasz całą puchę od od filtra powietrza.

Wchodzisz w kanał odkręcasz osłony potem płaskownik który jest przykręcony do podwozia potem śruby od kata nastepnie okrecasz kata od strony turbo.

Składasz wsio na nowych uszczelkach i nakrętkach bez żadnej pasty.

Zakładasz płaskownik potem osłony puche filtra i smigasz.

Rozumiem ze wstawiasz zamiennik kata czy plecionka do wymiany???

Opublikowano

Rurka zamiast kata

Opublikowano

Zostaw puszkę ja robię wyjmujac przez górę bo od spodu jest ciezko z dojciem do srub które są za katalizatorema z reguły są one zardzewiale oczywiscie bez kanału czy podjazdu będzie ciężko

Opublikowano

I dobrze niech furka dotleni się :wink:

Opublikowano

Po co zostawiać puszkę?

Opublikowano

Nic nie zostawiaj wal zamiennik ala gruchot i będzie jak talala.

Dla kolegi chodziło raczej o puszke od filtra powietrza.

Posłuchaj sam dojdziesz jak Ci najlepiej.

Mozna odkręcić łącznik wydechu potem kata przy turbo i wsio wyjąc po czym odkręcić kata od strony wydechy na stole.

Opublikowano

Czyli nie musze demontowac kolektorów?

Opublikowano

Jak po co zostawić puszkę po pierwsze przegląd rejestracyjny po drugie wielu klubowiczom usunąłem katalizatory i nic się nie dzieje a kase za katalizator wydlubany ze srodka i tak dostali i po co nie potrzebne koszta wspawanie rurki

Opublikowano

A po jezdzic z beczka duzo więcej kasy sie weźmie jak wytnie sie caly a o przegląd to spokojnie tu jest polska:D takie auto juz kupilem bez kata :D

Opublikowano

Przeglad to zależy od goscia ale mało kto sie czepia.

U mnie gość podnosi maskę i opuszcza bo wie ze jak ktos cos robi z pasji to auto sprawne.

Ja bym puszkę wywalił,dał zamiennik.

Jedyny minus to czasem jest głośniej odczuwać swist turbo poza tym same plusy.

Kolektor dol dobrze jest wyczyścić i zaslepic egr ale to inna baja.

Opublikowano

Egr zaślepiony juz dawno syfu co nie miara bylo....

Mam jeszcze pytanie jaka jest srednica rury w ajm przy kolektorze

I jeszcze jedno czy ktos ma doświadczenie w spawaniu rurki pod odpowiednim katem? Moze ktos cos podpowie

Opublikowano

Wez dwa kanciaki drewniane.przykrec kazdy z konvow kata do tych kanciakow.dobrze je ptzytwierdz do stolu np sciskami stolarskimi.

Obetnij przy samych koncach potem dobrze oszlifuj i dotnij ladnie nowe wraz z plecionka

W ten sposob zachowasz odp kat.

Opublikowano

Ale kat jest szerszy od rury sorki ale nie moge sobie wybrazic:D

Klade kata na płytę wiorowa przykrecam rury do płyty przed i za katem oddcinam daje rurę lapie migomatem nie ruszając przy tym rur od kata lapie migomatem tak to widzę dzieki za pomysl?

Opublikowano

Załatwiasz sobie kanciaki drewniane np 12cm x12cm x 35cm.

Potem każdy z dwóch końców przykręcasz do kanciaka stawiasz to sobie na stół i dobrze przytwierdzasz za pomocą ścisków stolarskich tak zęby po odcięciu kata same końcówki zostały przykręcone do tych kanciaków.

Następnie szlifujesz to co trzeba docinasz odpowiednio rurkę dalej tak jak juz pisałeś.

To ze kat jest szerszy nie stanowi chodzi o kąt :wink:

Płyta wiórowa może być za miękka chodzi o coś stabilnego :wink:

Opublikowano

Kat wyje... Meczylem sie 8h żeby dopasować ladnie rurę

Opublikowano

No widzisz jakbyś zostawił puszkę to po godzinie miałbyś po wszystkim a różnicy żadnej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...