Jarek882 Opublikowano 29 Listopada 2014 Opublikowano 29 Listopada 2014 Nastały mrozy i auto zaczęło ciężej odpalać po postoju całonocnym. Wymieniłem akumulator na Varta silver 85ah 800a, nowe świece żarowe. I tak przy -4 stopniach trzeba go pokręcić z 2 sekundy i dopiero normalnie zaskakuje nie telepie nim w ogóle po odpaleniu. Tutaj filmik:
Wihajster Opublikowano 29 Listopada 2014 Opublikowano 29 Listopada 2014 dramatu nie ma....Ile wynosi kat synchronizacji??
Jarek882 Opublikowano 29 Listopada 2014 Autor Opublikowano 29 Listopada 2014 0.0. To dopiero pierwsza zima z tym autem. Co można by było zrobić żeby palił od kopa ? Korekcje na wtryskach sprawdzałem vagiem i najwyższa miała max 0.6.
Artak Opublikowano 29 Listopada 2014 Opublikowano 29 Listopada 2014 0.0. To dopiero pierwsza zima z tym autem. Co można by było zrobić żeby palił od kopa ? Korekcje na wtryskach sprawdzałem vagiem i najwyższa miała max 0.6. Ja zeszłej zimy miałem podobnie i diagnoza padła na uszczelnienia PD. Wymieniłem komplet uszczelek i śruby na ori Bosch oraz świece i odpalanie nieco się poprawiło ale nie było idealnie. Latem zapomniałem o temacie ale teraz znowu zdarza się, że zapala za drugim razem. Mój mechanik obstawia tandem pompę ale jeszcze jej nie ruszałem.
dziadek Opublikowano 29 Listopada 2014 Opublikowano 29 Listopada 2014 Jeżeli jest tylko tak jak na filmiku to tylko sie cieszyć i śmigać , ewentualnie czekać z rozwojem sytuacji na większe mrozy
Jarek882 Opublikowano 29 Listopada 2014 Autor Opublikowano 29 Listopada 2014 Jeżeli jest tylko tak jak na filmiku to tylko sie cieszyć i śmigać , ewentualnie czekać z rozwojem sytuacji na większe mrozy W poprzedniej b5 też tak miałem i silnik był AJM też pompowtrysk czasami trzeba było pokręcić tak jak na filmiku a czasami palił od kopa i w tym AVF mam tak samo czasami pali od kopa a czasami trzeba go przykręcić tak 2 sek. AJM w b5 palił mi w tamtym roku za pierwszym razem przy -18
patryk10015 Opublikowano 29 Listopada 2014 Opublikowano 29 Listopada 2014 Nastały mrozy i auto zaczęło ciężej odpalać po postoju całonocnym. Wymieniłem akumulator na Varta silver 85ah 800a, nowe świece żarowe. I tak przy -4 stopniach trzeba go pokręcić z 2 sekundy i dopiero normalnie zaskakuje nie telepie nim w ogóle po odpaleniu. Tutaj filmik: w dieslu świece żarowe dopiero się nagrzewają jeżeli na dworze -6 stopni z tego co pamiętam poczekaj na dalszy rozwój sytuacji bo narazie jest nie najgorzej
Jarek882 Opublikowano 29 Listopada 2014 Autor Opublikowano 29 Listopada 2014 od +5 w dół zaczynają grzać.
Chyzyyy Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Witam Was, Pacjent A4B6 1.9 TDI AWX. Zaczęło się robić zimniej i zaczął mi ciężko odpalać. Jest to moja pierwsza zima z tym samochodem. Wczoraj parkując będąc w pracy parkowałem na parkingu pod galeria. Nie jest to całkiem zamknięty parking jedynie zadaszony i odpalił mi dopiero za 3 razem. Gdzie w lecie palił z kopa. 3 tyg temu był sprawdzany przed zimą i mechanik mi powiedział, że wszystko jest zdrowe i nie ma się czym martwić. Jednak są problemy. Po odpaleniu delikatnie nim potelepie przez kilka sekund i później jest już ok. Przy kolejnym odpaleniu pali z kopa bez problemu. Jedynie pierwsze odpalenie po nocy jest problematyczne. No i zauważyłem, że po przejechaniu około 20km samochód nagrzał mi się wczoraj jedynie do 1/4 skali, gdzie termostat był wymieniony w kwietniu ale w samochodzie jest cieplutko. Nie wiem już o co chodzi z tym wszystkim. Macie jakieś pomysły?
Rzuq Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 To że się nagrzał do 1/4 skali to przy ogrzewaniu wewnątrzkabinowym to normalka, albo co najmniej zrozumiałe. Radzę Ci nagrzewać kabinę przy zamkniętym obiegu wtedy silnik szybciej się nagrzeje. Ja w zimę zanim się silnik nagrzeje do około 70 st to nie włączam nawiewu, a jeżeli już to delikatny powiew w zamkniętym obiegu. Niestety, albo stety nowe silniki Diesla mają raczej dużą sprawność. Inna sprawa wymienionego termostatu. Ja wymieniałem swój niestety nie na ori i żałuję, bo chyba nie działa jak powinien. Mi też się pojawił już problem z odpalaniem. Kręcę go i kręcę czasem dłużej niż na filmiku. Pierwsze chyba co zrobię to ustawię kont bo mam za duży, a jak to nie przyniesie efektu, to przymierzę się do wydłużenia czasu grzania świec. Wie ktoś jak to zrobić w BRD? Wiem że w grupie 12 ale adaptacja pokazuje wartość 128 i nie wiem na jaką ją zmienić
Jarek882 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2014 Dzisiaj rano było - 10 i według mnie odpala tragicznie. Nagrałem filmik. https://www.youtube.com/watch?v=zZiHmCtyDS8&feature=youtu.be
wwwieprzu Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Walczę tak jak wy z odpalaniem z tym ,że u mnie chyba nie grzeją świece, (kontrolka świec gaśnie praktycznie od razu jak latem ) , zakręci kilka razy i załapie, wiem że odpalenie diesla czasem jest problematyczne ale nie do kur..... przy -2 na dworze. Ide zaraz sprawdzić jaka wartość po nocy pokarze czujnik temperatury . Aha u mnie jeśli nie zapali od pierwszego i muszę go dłużej pokręcić wywala błąd g28 (czujnik obrotów silnika - jeśli byłby popsuty to chyba w ogóle bym nie odpalił. zgadza się? kasuje błąd i dopóki odpala normalnie nie ma problemu) tak jak kolega wyrzej mam problem tylko z pierwszym rozruchem po nocy kiedy jest mróz , resztę dnia pali jak złoto.
soften Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Ja też mam AVF identycznie mi odpala i również pierwsza zimą z nim wcześniej Passat B5 AFN pompa rotacyjna i odpalał lepiej niż Audi a świece w porządku są i zastanawiam się co dalej.
Hezen Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Jarek, kąt wtrysku prawidłowy, świece sprawdzone, akumulator naładowany?
Jarek882 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2014 Jarek, kąt wtrysku prawidłowy, świece sprawdzone, akumulator naładowany? Kąt wtrysku 0.0, świece nówki, aku nowy varty jak się będzie pogarszać to wymienię uszczelniacze pompowtrysków a jak to nie pomoże to vacum. 3 sek kręcenia po nocy to jeszcze nie jest źle..
marekg Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 300 tysiecy na szafie a wy oczekujecie cudów, które nawet w salonowych samochodach nie zawsze się zdarzają. Ja wiem, że mit niezużywających się Audi ciągle ma się dobrze w Polsce ale miejcie litość czasem...
Jarek882 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2014 Przed chwilą sprawdzałem vagiem czujnik temp i temp płynu wynosiła plus 7 stopni a autem jezdziłem 4 godziny temu na krótkim odcinku. zauważyłem też ze po przekreceniu kluczyka temp na fisie zaczęła się od -2 i rosła aż do minus 10 i sie zatrzymała czyli tyle ile jest na dworze.. dziwne..
danielom Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Przecież macie wskaźnik napięcia na zegarach.Jak spada na 9 volt to świece grzeją, widać po poborze. ja się tylko tym sugeruje. kontrolka gaśnie szybko, a świece dalej grzeją. widać po woltomierzu oraz pykniecie przekaźnika słychać wyraźnie.
Jarek882 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2014 Przecież macie wskaźnik napięcia na zegarach.Jak spada na 9 volt to świece grzeją, widać po poborze. ja się tylko tym sugeruje. kontrolka gaśnie szybko, a świece dalej grzeją. widać po woltomierzu oraz pykniecie przekaźnika słychać wyraźnie. Gdybyś zauważył to nie mam voltomierza bo w b6 przynajmniej tak mi się wydaje nie montowali..
danielom Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Faktycznie. pomylilem. tak czy inaczej, wystarczy wpiac miernik pod akumulator i widac czy przysiada napiecie. albo vagiem po zaplonie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się