Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFN] brak mocy - tryb awaryjny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

wiele opisów tego problemu już czytałem, jednakże rozwiązań może byc wiele. Mam nadzieje, że opis mojego przypadku będzie przez Was bardziej możliwy do zdiagnozowania. Proszę o pomoc.

Na początku standardowo- na 4 biegu , obroty ok. 2800-3000 przy "rozpędzaniu" do 5ki wchodzi w tryb awaryjny - traci moc. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu stacyjki znów jest OK. Stwierdziłem że uszkodzona jest guma cisnieniowa ( ta łącząca plastikowa rurę z kolektorem) - potężna dziura. Po wymianie dodałem gazu i z tłumika poleciał czarny dym, jakby "przepaliły sie resztki, zgary. Czarny dym jednak był przez kilka minut. Poźniej był juz normalny. Po wymianie tej gumy stwierdziłem , że moc jest właściwa i nawet zniknąl efekt odcięcia mocy. Po przejechaniu ok. 1500 km znów problem powrócił. Z tym że teraz stwierdzam, że moc traci nie tylko na 4tym biegu, ale nawet na 5ym. Szczególnie deje sie odczuc przy jeździe pod wiatr albo przy dużym obciązeniu (kilka osób w aucie). Zauważyłem , że gumowy wąż idący z turbiny był zbyt luźny, że mogłem go spokojnie zdjąc bez popuszczenia opaski. Po dokręceniu poprawiła się nieco dynamika, ale nadal brak mi mocy. Zauważyłem , że wąż pod turbina (litera s) nieco przepuszcza olej, przepływomierz wydaje się byc czysty, bez zanieczyszczeń, a węże szczelne. Jak wykluczyc N75, katalizator i turbinę z podejrzeń? Niestety nie posiadam logów - poprzednie nic nie wskazały.

Zapomniałem dodac, może cos bardzo ważnego- na zilnym silniku przy postoju, odczuwam zapach spalin wydobywający się z przednich otworów wentylacyjnych, intensywniejszy, gdy wentylacja jest włączona.

Opublikowano

pewnie inny odcinek dolotu jest sparcialy

Opublikowano

Jak wykluczyc N75, katalizator i turbinę z podejrzeń? Niestety nie posiadam logów - poprzednie nic nie wskazały.

bez logow to jedyna opcja wymieniac wszsytko po kolei i obserwowac efekty ...

Opublikowano

Zapomniałem dodac, może cos bardzo ważnego- na zilnym silniku przy postoju, odczuwam zapach spalin wydobywający się z przednich otworów wentylacyjnych, intensywniejszy, gdy wentylacja jest włączona.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...