trekpio88 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Witam serdecznie.Mam kilka pytań: od pewnego czasu podczas włączania trybu ECON zauważyłem ''chrobotanie'' chyba sprężarki. Po wyłączeniu trybu ECON ''chrobotanie" ustaje. Co należy zrobic aby usunąc chrobotanie?? wymiana łożyska na klimie?? prosze o pomoc. Druga sprawa (niewiem czy to ma związek) wyraźnie slychac na zewnątrz ''szum'' głośniejszą prace z przodu auta chyba klimy,wspomagania, rolki, napinacza?? Trzecia sprawa: w silniku BKE posiadam pasek wielorowkowy PK1610 i on napędza klime,alternator,wspomaganie?? czy oprócz napinacza jest jeszcze jakas rolka prowadząca??
quadral20004 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 a klima chodzi? zaczni od nabicia oleju do klimy
trekpio88 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2014 klima chodzi i chlodzi. doszły mnie słuchy że może to byc olej w klimie i ponoc ciężko nabic ten olej ale można to załatwic odciągając czynnik i nabic nowy. gdyby było to łożysko to chrobotalo by na włączonym ECON i wyłączonym ale najpierw chce zrobic wywiad. A jest możliwośc by chrobotalo wspomaganie? mam do wymiany pasek więc myśle że przy wymianie pokręce klimą recznie, bądź wspomaganiem i może coś wyczuje.
quadral20004 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 jakby bylo to lozysko to na wylaczonym econ by swiszcalo.a ty slyszysz na wlaczonym. nabicie oleju nie jest nic klopotliwe.maszyną ktorą nabijasz czynnik tak samo nabijasz olej. jedz to zrob bo zatrzesz pompe i bedzie buła
Gość cwiara Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Samego oleju nie wpuścisz do układu gdzie jest czynnik. Trzeba wyciagnąć stary czynnik , olej zrobić przynajmniej kilka minut próżni i dopiero wtedy olej i czynnik można wprowadzić w układ.
trekpio88 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2014 (edytowane) Tak dokładnie słyszałem jak kolega ćwiara pisze. Można spróbować podobno nabić na nowo czynnik i też pomaga. aa kurcze zauważyłem że po chwili jazdy na włączonej klimie też chrobocze :\ ale ewidentnie słychac chrobotanie podczas wyłączania klimy Edytowane 12 Grudnia 2014 przez trekpio88
Pawel88ST Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Mam to samo, problem zwykle tkwi w gumkach - amortyzatorkach sprzęgła, lecz u mnie po wymianie dalej jest to samo co u ciebie, diagnoza jest - łożysko na wałku wewnątrz sprężarki - lekarstwo - wymiana sprężarki... tak mi poradził znajomy który od wielu lat naprawia klimatyzacje
bebiok Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 Co z tymi sprezarkami?? U mnie tlucze sie jak cholera. Chce kupic calo kolo pasowe z lozyskiem sprzeglem i tymi gumkami. Pomoze to? bart[emoji769]
quadral20004 Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 Co z tymi sprezarkami?? U mnie tlucze sie jak cholera. Chce kupic calo kolo pasowe z lozyskiem sprzeglem i tymi gumkami. Pomoze to? bart[emoji769] pomoze
bebiok Opublikowano 7 Marca 2015 Opublikowano 7 Marca 2015 (edytowane) Witam. Zakupilem kolo pasowe do sprezarki i za chwile biore sie za wymiane. Macie pomysl jak odkrecic ta srobe od kola? Trzeba kolo jakos zablokowac?? I czy moge miec w czyms jeszcze problem przy wymianie. Dzieki za wszelka pomoc. Pozd bart[emoji769] Zrobione. Polecam kazdemu komu "chrobota" sprezarka wymienic kolo pasowe. Trochu pierdzielenia bylo ale efekt 100% satysfakcjonuje. Kolo pasowe kompletne 250pl. bart[emoji769] Edytowane 7 Marca 2015 przez bebiok
bobasxx Opublikowano 18 Marca 2015 Opublikowano 18 Marca 2015 Witam, podłączę się pod temat. Przy odpalonym aucie po włączeniu klimatronika słychać taki glosny szum/chrobotanie (jak kto woli), czy może to być spowodowane brakiem czynnika lub oleju ? Można to jakoś samemu obadać ? Klima nie chłodzi, vcds nie wywala żadnych błędów, ale jak się wciśnie taki zaworek na rurce od nabijania do niby syczy. Drugie pytanie, czy możliwe że w B7 1.8T 2006 r. nie było wentylatora klimatyzacji, bo u mnie jest tylko sama żaluzja ?
bebiok Opublikowano 18 Marca 2015 Opublikowano 18 Marca 2015 Z doswiadczenia wiem ze to sprzeglo jest polamane wiec szkoda Twojego czasu na sprawdzanie czynnika czy oleju. Wymien kolo pasowe i bedzie dobrze[emoji4] bart[emoji769]
bobasxx Opublikowano 19 Marca 2015 Opublikowano 19 Marca 2015 Hmm, tylko u mnie jest chyba jakiś zawór a nie sprzęgło. Może się mylę. Sprężarka jest na jednym pasku ze wspomaganiem i alternatorem jak wyłączę klimatronik przyciskiem off to nie słychać tego odgłosu, jak włączę na auto to słychać. Chyba że dopiero po włączeniu się zasprzęgla i ma opór i je słychać. Sprężarka jest też pokryta zielonym nalotem, co to może być ?
zyzgak Opublikowano 19 Marca 2015 Opublikowano 19 Marca 2015 (edytowane) Czy ja mam to samo? Objaw jest taki, że przy WYŁĄCZONYM ECON ( czyli normalna praca klimy ) przy delikatnym ruszaniu z przodu coś niemiłosiernie chrobocze. Gdy przełączę na ECON chrobotanie ustaje - albo jest na tyle ciche że w kabinie nie słychać. Czasem po wyłączeniu ECON przez jakiś czas też jest cicho, ale potem hałas wraca. Klima chłodzi, nie ma błędów. Co to może być? Sprzęgło? Łożysko? Brak oleju/czynnika? Znacie jakiś zaufany serwis klimy w zachodnim podwarszawiu? Pacjent to AVF'04 Edytowane 19 Marca 2015 przez zyzgak
bobasxx Opublikowano 20 Marca 2015 Opublikowano 20 Marca 2015 (edytowane) Sprawdzałem i u mnie na ECON też nic nie słychać. Sprężarkę mam Denso JP 6SEU14C ND1 i chyba jednak jest tam jakieś sprzęgło. Tylko dlaczego padło i jak sprawdzić czy sprężarka nie jest zatarta ? Da radę w VCDS-ie to sprawdzić ? Na kanale 08 nie ma błędów. Które bloki należy sprawdzić i jakie wartości powinny się pojawiać przy sprawnej klimie ? P.S. Co się ma obracać podczas pracy samego silnika albo podczas włączonej klimy, bo u mnie w obydwu przypadkach kręci się koło pasowe razem z tą małą śrubką po środku, a dziwny odgłos dochodzi ze środka sprężarki, może jednak ten czynnik ? Nagrałem filmik, telefon trochę wyostrza ten dźwięk, klima załączona od 12-21 sekundy, wcześniej też na chwilkę, jakieś pomysły co jest grane. http://youtu.be/AYZrxW3t7Ek Byłem dzisiaj u gościa co klimę nabija, podłączył maszynę i okazało się że czynnika już prawie nie ma, była minimalna ilość. Napuścił czynnik i klima działa. Tym samym sprężarka i sprzęgło okazało się sprawne, jeśli chodzi o głośną pracę, to stwierdził że może łożysko już padać. Tylko czy przy wyłączonej klimatyzacji lub w trybie ECON, też nie powinno być go słychać ? Koleś twierdzi, że nie bo wtedy łożysko chodzi bez obciążenia. A może jak było bardzo mało tego czynnika, to sprężarka już się trochę przytarła, bo podobno nie można jeździć bez czynnika, mimo że łożysko nie ma obciążenia to ona i tak cały czas pracuje tylko na luźno, jak to określił Pan od klimy ? Edytowane 19 Marca 2015 przez bobasxx 1
zyzgak Opublikowano 20 Marca 2015 Opublikowano 20 Marca 2015 Ja byłem zmienić koła to po sąsiedzku był warsztat, okazało się że klimy też naprawiają. Mechanik tak na szybko rzucił okiem i stwierdził, że w pierwszej kolejności mam do wymiany rolkę napinacza, bo ma luz i to pewnie ona hałasuje. Odstawiam samochód jutro na dokładniejsze oględziny i będę wszystko wiedział.
bobasxx Opublikowano 20 Marca 2015 Opublikowano 20 Marca 2015 Tylko że u mnie jest jeden napinacz, od klimy, alternatora, wspomagania i tylko po włączeniu klimatyzacji słychać taki szum/chrobotanie.
zyzgak Opublikowano 20 Marca 2015 Opublikowano 20 Marca 2015 Mówił coś, że jak klima pracuje ( czyli econ wyłączony ) to jest większe obciążenie i rolka może wchodzić w wibracje. Zresztą, sam widziałem jak się rusza na boki więc na pewno jest do wymiany.
bobasxx Opublikowano 21 Lipca 2015 Opublikowano 21 Lipca 2015 No właśnie mówił, że wtedy łożysko jest obciążone i może hałasować jak jest zużyte, tylko u mnie to chyba nie łożysko a sprężarka ;( Na szczęście po uzupełnieniu czynnika sprężarka się wyciszyła, słychać ją tylko przez moment jak się włącza klimę. No i się "zechrobotała..." Zazgrzytało chwilkę, przestało chłodzić - sprężarka się zatarła aż jej bok wypchnęło (dziwne że olej wyleciał a czynnik chłodzący nie). Rozkręciłem ją i w środku miazga. Na dławiku tylko troszkę świeżych, czystych opiłków, układ do płukania ale nie wiem czy oprócz osuszacza i dławika wymieniać też chłodnicę, czy da radę ją jakoś przepłukać ? Teraz szukam jakiejś używanej lub po regeneracji sprężarki 8E0260805BP ale coś ich mało w necie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się