Jump to content
IGNORED

Chrobotanie sprężarki,pasek,łożysko?


trekpio88
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie.Mam kilka pytań:

od pewnego czasu podczas włączania trybu ECON zauważyłem ''chrobotanie'' chyba sprężarki. Po wyłączeniu trybu ECON ''chrobotanie" ustaje. Co należy zrobic aby usunąc chrobotanie?? wymiana łożyska na klimie?? prosze o pomoc.

Druga sprawa (niewiem czy to ma związek) wyraźnie slychac na zewnątrz ''szum'' głośniejszą prace z przodu auta chyba klimy,wspomagania, rolki, napinacza??

Trzecia sprawa: w silniku BKE posiadam pasek wielorowkowy PK1610 i on napędza klime,alternator,wspomaganie?? czy oprócz napinacza jest jeszcze jakas rolka prowadząca??

Link to comment
Share on other sites

klima chodzi i chlodzi. doszły mnie słuchy że może to byc olej w klimie i ponoc ciężko nabic ten olej ale można to załatwic odciągając czynnik i nabic nowy.

gdyby było to łożysko to chrobotalo by na włączonym ECON i wyłączonym ale najpierw chce zrobic wywiad. A jest możliwośc by chrobotalo wspomaganie? mam do wymiany pasek więc myśle że przy wymianie pokręce klimą recznie, bądź wspomaganiem i może coś wyczuje.

Link to comment
Share on other sites

jakby bylo to lozysko to na wylaczonym econ by swiszcalo.a ty slyszysz na wlaczonym. nabicie oleju nie jest nic klopotliwe.maszyną ktorą nabijasz czynnik tak samo nabijasz olej. jedz to zrob bo zatrzesz pompe i bedzie buła

Link to comment
Share on other sites

Samego oleju nie wpuścisz do układu gdzie jest czynnik. Trzeba wyciagnąć stary czynnik , olej zrobić przynajmniej kilka minut próżni i dopiero wtedy olej i czynnik można wprowadzić w układ.

Link to comment
Share on other sites

Tak dokładnie słyszałem jak kolega ćwiara pisze. Można spróbować podobno nabić na nowo czynnik i też pomaga.

aa kurcze zauważyłem że po chwili jazdy na włączonej klimie też chrobocze :\ ale ewidentnie słychac chrobotanie podczas wyłączania klimy

Edited by trekpio88
Link to comment
Share on other sites

Mam to samo, problem zwykle tkwi w gumkach - amortyzatorkach sprzęgła, lecz u mnie po wymianie dalej jest to samo co u ciebie, diagnoza jest - łożysko na wałku wewnątrz sprężarki - lekarstwo - wymiana sprężarki... ;) tak mi poradził znajomy który od wielu lat naprawia klimatyzacje

Link to comment
Share on other sites

Co z tymi sprezarkami?? U mnie tlucze sie jak cholera. Chce kupic calo kolo pasowe z lozyskiem sprzeglem i tymi gumkami. Pomoze to?

bart[emoji769]

Link to comment
Share on other sites

Co z tymi sprezarkami?? U mnie tlucze sie jak cholera. Chce kupic calo kolo pasowe z lozyskiem sprzeglem i tymi gumkami. Pomoze to?

bart[emoji769]

pomoze :)

Link to comment
Share on other sites

Witam. Zakupilem kolo pasowe do sprezarki i za chwile biore sie za wymiane. Macie pomysl jak odkrecic ta srobe od kola? Trzeba kolo jakos zablokowac?? I czy moge miec w czyms jeszcze problem przy wymianie. Dzieki za wszelka pomoc. Pozd

bart[emoji769]

Zrobione. Polecam kazdemu komu "chrobota" sprezarka wymienic kolo pasowe. Trochu pierdzielenia bylo ale efekt 100% satysfakcjonuje. Kolo pasowe kompletne 250pl.

bart[emoji769]

Edited by bebiok
Link to comment
Share on other sites

Witam, podłączę się pod temat.

Przy odpalonym aucie po włączeniu klimatronika słychać taki glosny szum/chrobotanie (jak kto woli), czy może to być spowodowane brakiem czynnika lub oleju ? Można to jakoś samemu obadać ? Klima nie chłodzi, vcds nie wywala żadnych błędów, ale jak się wciśnie taki zaworek na rurce od nabijania do niby syczy.

Drugie pytanie, czy możliwe że w B7 1.8T 2006 r. nie było wentylatora klimatyzacji, bo u mnie jest tylko sama żaluzja ?

Link to comment
Share on other sites

Z doswiadczenia wiem ze to sprzeglo jest polamane wiec szkoda Twojego czasu na sprawdzanie czynnika czy oleju. Wymien kolo pasowe i bedzie dobrze[emoji4]

bart[emoji769]

Link to comment
Share on other sites

Hmm, tylko u mnie jest chyba jakiś zawór a nie sprzęgło. Może się mylę.

Sprężarka jest na jednym pasku ze wspomaganiem i alternatorem jak wyłączę klimatronik przyciskiem off to nie słychać tego odgłosu, jak włączę na auto to słychać. Chyba że dopiero po włączeniu się zasprzęgla i ma opór i je słychać.

Sprężarka jest też pokryta zielonym nalotem, co to może być ?

Link to comment
Share on other sites

Czy ja mam to samo?

Objaw jest taki, że przy WYŁĄCZONYM ECON ( czyli normalna praca klimy ) przy delikatnym ruszaniu z przodu coś niemiłosiernie chrobocze. Gdy przełączę na ECON chrobotanie ustaje - albo jest na tyle ciche że w kabinie nie słychać. Czasem po wyłączeniu ECON przez jakiś czas też jest cicho, ale potem hałas wraca. Klima chłodzi, nie ma błędów. Co to może być? Sprzęgło? Łożysko? Brak oleju/czynnika?

Znacie jakiś zaufany serwis klimy w zachodnim podwarszawiu?

Pacjent to AVF'04

Edited by zyzgak
Link to comment
Share on other sites

Sprawdzałem i u mnie na ECON też nic nie słychać.

Sprężarkę mam Denso JP 6SEU14C ND1 i chyba jednak jest tam jakieś sprzęgło. Tylko dlaczego padło i jak sprawdzić czy sprężarka nie jest zatarta ?

Da radę w VCDS-ie to sprawdzić ? Na kanale 08 nie ma błędów. Które bloki należy sprawdzić i jakie wartości powinny się pojawiać przy sprawnej klimie ?

P.S.

Co się ma obracać podczas pracy samego silnika albo podczas włączonej klimy, bo u mnie w obydwu przypadkach kręci się koło pasowe razem z tą małą śrubką po środku, a dziwny odgłos dochodzi ze środka sprężarki, może jednak ten czynnik ?

Nagrałem filmik, telefon trochę wyostrza ten dźwięk, klima załączona od 12-21 sekundy, wcześniej też na chwilkę, jakieś pomysły co jest grane.

http://youtu.be/AYZrxW3t7Ek


Byłem dzisiaj u gościa co klimę nabija, podłączył maszynę i okazało się że czynnika już prawie nie ma, była minimalna ilość. Napuścił czynnik i klima działa. Tym samym sprężarka i sprzęgło okazało się sprawne, jeśli chodzi o głośną pracę, to stwierdził że może łożysko już padać. Tylko czy przy wyłączonej klimatyzacji lub w trybie ECON, też nie powinno być go słychać ? Koleś twierdzi, że nie bo wtedy łożysko chodzi bez obciążenia.

A może jak było bardzo mało tego czynnika, to sprężarka już się trochę przytarła, bo podobno nie można jeździć bez czynnika, mimo że łożysko nie ma obciążenia to ona i tak cały czas pracuje tylko na luźno, jak to określił Pan od klimy ?

Edited by bobasxx
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ja byłem zmienić koła to po sąsiedzku był warsztat, okazało się że klimy też naprawiają. Mechanik tak na szybko rzucił okiem i stwierdził, że w pierwszej kolejności mam do wymiany rolkę napinacza, bo ma luz i to pewnie ona hałasuje. Odstawiam samochód jutro na dokładniejsze oględziny i będę wszystko wiedział.

Link to comment
Share on other sites

Tylko że u mnie jest jeden napinacz, od klimy, alternatora, wspomagania i tylko po włączeniu klimatyzacji słychać taki szum/chrobotanie.

Link to comment
Share on other sites

Mówił coś, że jak klima pracuje ( czyli econ wyłączony ) to jest większe obciążenie i rolka może wchodzić w wibracje. Zresztą, sam widziałem jak się rusza na boki więc na pewno jest do wymiany.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie mówił, że wtedy łożysko jest obciążone i może hałasować jak jest zużyte, tylko u mnie to chyba nie łożysko a sprężarka ;(


Na szczęście po uzupełnieniu czynnika sprężarka się wyciszyła, słychać ją tylko przez moment jak się włącza klimę.

No i się "zechrobotała..." Zazgrzytało chwilkę, przestało chłodzić - sprężarka się zatarła aż jej bok wypchnęło (dziwne że olej wyleciał a czynnik chłodzący nie). Rozkręciłem ją i w środku miazga.

Na dławiku tylko troszkę świeżych, czystych opiłków, układ do płukania ale nie wiem czy oprócz osuszacza i dławika wymieniać też chłodnicę, czy da radę ją jakoś przepłukać ?

Teraz szukam jakiejś używanej lub po regeneracji sprężarki 8E0260805BP ale coś ich mało w necie.

Link to comment
Share on other sites

Witam, tez podpinam się pod temat u mnie sprzęgiełko było zerwane klima w ogóle nie chłodziła po wymianie sprzęgiełka na nowe i napełnieniu układu czynnikiem zaczęło chrobotać i na econ i normalnie nie ma żadnej różnicy chrobocze cały czas. Czyżby sprzęgiełko jakie mi sprzedali było jakieś lewe?

Link to comment
Share on other sites

To sprężarka chrobocze. Pewnie już się kończy. Sprawdzałeś dławik, czy nie ma na nim opiłków ?

Link to comment
Share on other sites

Panowie.

Wymieniłem sprężarkę na regenerowaną, cały układ wypłukany, części nowe założone i sprężarka po włączeniu ECON chrobocze. W trybie AUTO jest ok.

Czy to uszkodzenie sprzęgła zrywnego lub gumek, czy za mało czynnika?

Edited by kqba
Link to comment
Share on other sites

Może łożysko, pod obciążeniem go nie słychać, a na ECON rzęzi.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam podobnie na ECON chrobocze a tryb AUTO cisza. Moje Audi kupilem ze zerwanym sprzeglem wiec odalem sprezarke do goscia co robi klimatyzacje wymienil tarcze sprzegla, gumki i lozysko ale jest zostawil kolo pasowe stare wiec moze to jest przyczyna ?? Zastanawiam sie jeszcze nad jakoscia tego wymienionego lozyska cze nie jakas chinszczyzna

Panowie.

Wymieniłem sprężarkę na regenerowaną, cały układ wypłukany, części nowe założone i sprężarka po włączeniu ECON chrobocze. W trybie AUTO jest ok.

Czy to uszkodzenie sprzęgła zrywnego lub gumek, czy za mało czynnika?

Kolego kqba jak by szpeglo bylo uszkodzone to by Ci klima nie dzialala. Agdzie kupiles ta regenerowana sprezarke??

Edited by majorr92
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...