Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Drgania podczas hamowania i jazdy podczas prędkości powyżej 120-130 km/h


suits

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od jakiegoś czasu niepokoi mnie sytauacja podczas hamowania. Ciężko to opisać ale wygląda to tak jak najedzie się na tzw. "tralkę" . Samochód drży jakbym dojeżdżał do skrzyżowania na którym powstają falbany asfaltu od zatrzymywania się innych pojazdów. Sytuacja choć w mniejszym stopniu pojawia się również przy przy prędkości powyżej 120-130 km/h. Fakt że opony nie pachną nowościa ale sprawdzałem już w dwóch zakładach i

" podobno" są dobrze wyważone. Proszę o każdą uwagę na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień przednie tarcze hamulcowe i klocki, zwichrowały się, a jeśli masz wentylowane to mogą być proste ale wewnątrz mogły popękać żeberka i nawet po przetoczeniu będzie tak samo.

A przed wymianą tarcz sprawdź czy nie masz luzów w zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam drgania, ale tylko przy wyższych prędkościach, np. nagłe mocne hamowanie ze 150 i mocne wibracje o dużej częstotliwości, z tym, że raczej nie czuję tego na kierownicy tylko na pedale i drżenie podwozia. Przednie tarcze nowe, z wahaczami z przodu raczej w porządku, sprawdzałem w serwisie i wymieniłem przedni lewy dolny. Może tył jak sugeruje Michał, nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia wyważenia kół i stanu opon.

mialem to samo napisac :)

w poprzednim aucie tez cos takiego mialem to po pierwsze sprawdzilem wlasnie kola i czy sa dobrze wywazone, potem tarcze i drazki kierownicze i okazalo sie ze po trochu to byla wina tego pierwszego i tarcz... ale to nie bylo w Audi takze nie wiem w 100% co to moze byc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najdziwniejsze jest to ze nieczuć tego za mocno na kierownicy. bardziej na pedale gazu,odczuciu'' z karoserii i hałasie..dodam ze to niewina drogi bo to na nowym highway'u z gdanska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszyscy poprzednicy macie racje tarcze,klocki, wahacze miałem to samo. Co inny mechanik to inna wersja zdarzeń u mnie wibracje występowały przy hamowaniu przy dużej i małej prędkości i przechodziły na kolumnę kierownicy.

1) Kupiłem nowe oponki letnie dodam że koła wyważone itd.itp.

2) Dalej wali wymieniłem dolne wahacze trzymające i prowadzące (mechanik mówi tarcze i klocki są jeszcze oki).

3) Dalej wali wymieniłem tarcze (nawiercane) i klocki.

4) Dalej wali (mechanik mówi czas na piasty) były jeszcze oki ale wymienił i oczywiście łożyska bo się rozsypały przy wyjmowaniu.

5) Dalej wali wymieniłem też tylne tarcze klocki (choć były jeszcze oki) na belce gumy oki 0 luzów.

6) Dalej wali (wibruje) koszt wymiany i napraw szkoda gadać i nic?? może ten typ tak na mam żona mówi że kupiłem wibratora ale przepłaciłem :polew:.

7) Został wymieniony prawie cały układ hamulcowy i zawieszenie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

8) Zostało tylko zezłomowanie :wallbash: ale przed kończył mi się przegląd i pojechałem.

9) I tam powinienem jechać przed przystąpieniem do naprawy okazało się, że amortyzatory przednie mają 79% , a tylne 21/25%. Podczas jazdy żadnego bujania stuków puków i nic nie wskazywało na ich zużycie (były suche).

10) Wymieniłem amortyzatory tylne na nowe i ręką odją, żadnych wibracji walenia.

Może to komuś pomoże zaoszczędzi czasu pieniędzy i oczywiście nerwów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...