matys_5545 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Zagadka Audi A4 B5 1.8 125KM (92kW) 1998r silnik ADR Zaznaczam, zagadka dla ambitnych, mechaników, inżynierów, magistrów, innych bogatych w doświadczenie teoretyczne i praktyczne ludzi! Co jest przyczyną tego, że silnik pracował prawidłowo, a w pewnym momencie zaczął się "przegrzewać", tzn. wskaźnik temperatury zaczął pokazywać temperaturę nawet do 120 st. C ? Wskazówki:Co ciekawe termostat przestał reagować, tak jakby się zaciął. Więc został wymontowany i zainstalowany nowy, układ zalany i odpowietrzony. Na nowym dalej to samo. Zdemontowanie nowego termostatu i sprawdzenie w gorącej (gotującej się wodzie) wraz ze starym termostatem pokazało jedynie tyle, że obydwa są sprawne. Więc znowu zamontowanie tego nowego termostatu, układ zalany cieczą odpowietrzony i co....efekt jest taki że temperatura sięga rzędu 90 i rośnie, 110 i dalej nic wąż za termostatem zimny, nie przepuszcza wody na chłodnice (pracuje tylko mały układ - nagrzewnica powietrza kabinowego działa perfekcyjnie, jeszcze nigdy tak szybko się wnętrze samochodu nie nagrzewało Gdy był zdemontowany termostat widać było łopatki od pompy wody palcem nie szło ich ruszyć podczas przekręcania kołem pasowym widać było jak obracają się łopatki,nie był wyczuwalny luz na ośce...Nie mam pojęcia dlaczego układ się tak grzeje a przewód za termostatem jest chłodny dlaczego nie chce otworzyć sie termostatat..Czy szwankuje czujnik temperatury ale pod komputerem pokazywał to samo,albo faktycznie niema obiegu i pompa jest do wymiany
matys_5545 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2014 Samochód normalnie funkcjonował stało się to z dnia na dzień
rafal9119 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Jak termostat i czujnik sa na 100% sprawne to masz do sprawdzenia a) pompe wody b)nagrzewnica i chlodnica moga byc zabite syfem. Kup jakis preparat to odkamieniania układów i spróbuj odkamienić. A przypadkiem układ sie nie zapowietrza?? Płyn wywala? tu masz moj problem: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/214647-wysoka-temperatura/
Robero321 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 (edytowane) Jak termostat i czujnik sa na 100% sprawne to masz do sprawdzenia a) pompe wody b)nagrzewnica i chlodnica moga byc zabite syfem. Kup jakis preparat to odkamieniania układów i spróbuj odkamienić. A przypadkiem układ sie nie zapowietrza?? Płyn wywala? tu masz moj problem: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/214647-wysoka-temperatura/ a) być może b ) nagrzewnica odpada napisał że nagrzewa mu się szybko i wieje skwarem, chłodnia być może Zapowietrzanie dobrze by było sprawdzić. Ewentualnie czy nie przedostaje się ciśnienie do ukł. chłodzenia Sprawdż czy działa prawidłowo zawór w odpowietrzeniu układu zdaje się w nakrętce od zbiorniczka wyrównanwczego Edytowane 16 Grudnia 2014 przez Robero321
rafal9119 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Być tak może że kompresja idzie w układ chłodzenia , wtedy sie zapowietrza i dzieją się cyrki. A jeszcze jedno. Wiskoza działa u ciebie prawidłowo?
Labiel Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Podstawowe pytanie - gotuje ci wodę czy nie? Bo jak temp dochodzi do 120 to nie ma siły żeby wody nie zagotowało. A jeśli mimo wysokich wskazań płyn chłodniczy zachowuje się normalnie to może to wskazywać na problem z czujnikiem. A tak po za tym - skoro nagrzewnica działa perfekcyjnie to ją samą bym wykluczył, wykluczyłbym też pompę wody (gdyby nie pracowała to nie było by ogrzewania, po za tym płyn nie krążyłby zbyt wydajnie co powodowałby momentalne jego gotowanie w niektórych miejscach). Po za tym jak płyn się gotuje to zazwyczaj momentalnie tracimy ogrzewanie w aucie, bo nagrzewnica ulega zapowietrzeniu.
matys_5545 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2014 Chłopaki Dziś po pracy przyszedłem i zdjołem obydwa przewody wody te co są przy nagrzewnicy i co ....silnik zapalilem chodził na wolnych obrotach a woda z ani jednego węża się nie wylewala Wiskozy nie sprawdzę teraz bo nie puszcza mi wody na chłodnice a z tego co mi się wydaje to sieplo będzie brać bi metal właśnie z chłodnicy,a nie stety nie mam opalarki by przyłożyć
rafal9119 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Odpowietrz dobrze układ. tu masz wszystko ładnie opisane: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/41253-problemy-z-ogrzewaniem-odpowietrzenie-ukladu-chlodzenia/
matys_5545 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2014 Dzięki za artykuł ale mam jedno pytanie czy nie powinien płyn płynąć z tych przewodów? Obydwa zsunolem do zera zapaliłem silnik i nic zupełnie nic. wygląda mi to że niema obiegu
Labiel Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Płyn powinien lecieć. Jaki jego poziom e zbiorniku wyrównawczym?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się