Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Olej z silnika wypływa odmą


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych kolegów.

Piszę gdyż ostatnimi czasy zaniepokoił mnie dosyć poważny ubytek oleju tzn raz na 4 miesiące muszę dolać ok. 250 ml. Gdy przeglądałem silnik w swojej Audi A4 kiedy to demontowałem odmę (odma jest to to gumowa rurka która jest podłączona od pokrywy zaworów do układu ssącego przed przepustnicą) zauważyłem w niej sporą ilość oleju. Mało tego, olej który przeciekł przez odmę dostał się do przepustnicy.

Czy z moim autem jest coś nie tak? Nadmieniam że w żadnym innym miejscu nie ujawniłem wycieku oleju. Bardzo proszę Was o poradę w tej sprawie. Pozdrawiam. ;(

Opublikowano

Przez te 4 miesiące robie około 5 tyś kilometrów. Ale z tego co widze kolega lukaszdl miał podobny przypadek. Czy faktycznie wymiana pierścieni i gumek na zaworach rozwiąze problem? A moze inna jest tego przyczyna?

Opublikowano

Witam.Odma zawsze się poci więc jest wilgotna ale jeżeli twierdzisz że faktycznie silnik pobiera olej zmierz ciśnienie na tłokach a odmę odłącz od kolektora ssącego zaś w otwór po odmie wsuń korek .Odmę wyprowadź tak aby ewentualny olej nie kapał na kolektor wydechowy

Opublikowano

Kolego mario71-m1 dzięki za porade. Niesttety nie mam możliwości zmierzenia ciśnienia na tłokach ale odmę odłącze. Przynajmniej nie zasyfie przepustnicy. Pozdrawiam

Opublikowano

Witam.Odma zawsze się poci więc jest wilgotna ale jeżeli twierdzisz że faktycznie silnik pobiera olej zmierz ciśnienie na tłokach a odmę odłącz od kolektora ssącego zaś w otwór po odmie wsuń korek .Odmę wyprowadź tak aby ewentualny olej nie kapał na kolektor wydechowy

Kolego maro przecież producent po jakiś ciul zamontował tą odmę co nie???

Odma ma za zadanie odprowadzać gazy nagromadzone w komorze spalanie więc jak ja się zaślepi to którędy te gazy będą odprowadzane???

ja mam ten sam problem ale wiem że mam do wymiany co najmniej uszczelniacze zaworów i trzeba szukać przyczyny żeby problem znikł a nie jeszcze bardziej szkodzić...

do autora watku zmierz ciśnienie w cylindrach na ciepłym silniku potem zrób próbę olejową i bedziesz wiedział co i jak a ciśnienie zmierzy każdy mechanik koszt do 40zł

pzdr

Opublikowano

Zgadza się tylko że ja nie kazałem zaślepic odmy tylko otwór po odmie przed przepustnicą wtedy silnik zasysa czyste powietrze a gazy z odmy zostaną wydalone na zewnątrz

Opublikowano

Zgadza się tylko że ja nie kazałem zaślepic odmy tylko otwór po odmie przed przepustnicą wtedy silnik zasysa czyste powietrze a gazy z odmy zostaną wydalone na zewnątrz

Dobrze piszesz,problem może być taki że te gazy na postoju mogą być odczuwane w kabinie ale pomysł jest warty spróbowania :good:

Opublikowano

Troche się pogubiłem w waszych postach. Więc moge odłączyć odmę i zaślepić otwór przy układzie ssącym przed przepustnicą czy nic nie kombinować z tym przypadkiem? W listopadzie jade wymieniać rozrzą i termostat przy okazji każe mechanikowi zrobić pomiar ciśnienia na cylindrach? Wtedy będe wiedzial na czym stoje.

Ostatnie moje pytanie panowie - mianowicie ile może kosztować wymiana uszczelniaczy zaworów?

Pozdrawiam

Opublikowano

Tak dokładnie możesz tak zrobić. Znaczy się z technicznego punktu widzenia. Odma jest montowana ze względu na bezpieczeństwo środowiska. Te wszystkie gazy teraz z odmy, zamiast do kolektora dolotowego pójdą do atmosfery, a kropelki olejju być może na asfalt. Tak jeżdzić nie wolno i możesz mieć problemy przy przeglądzie, oraz przy bardziej kumatym policjancie z drogówki.

Opublikowano

Dzięki mroova81 za informacje. Spróbuje odłączyć tą odmę. Przynajmniej nie bedę zasyfiał przepustnicy kropelkami oleju. Może chociaż troche pomoże to mojej A4. Szacun Pozdro. [br]Dopisany: 09 Październik 2008, 10:22_________________________________________________Wczoraj rozmawiałem z kilkoma kierowcami na temat odomy i mjego problemu. Żadnego z nich to nie ździwilo, mało tego według nich przy takim roczniku samochodu to normalna sprawa. Mimo wszystko martwi mnie ten objaw. Tak poza tym odłączyłem wczoraj tą odme i zślepiłem otwór do którego wpina się odmę przed przepustnicą. Niby wszystko ok ale tak jakby inaczej samochód wkręcał się na obroty tzn. dłużej, oraz przy włączonym nadmuchu do kabiny był odczuwalny delikatny swąd oleju. Nadmieniam że odmę po odłączeniu skierowałem nie na kolektor a inną cześć silnika. A może ja jestem przewrażliwiony. Jednym słowem mówiąc masakra. Pozdro.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...