Skocz do zawartości
IGNOROWANY

zasysanie powietrza dołem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam dzisiaj w deszczowy dzień usłyszałem bulgotanie w okolicy przedniego koła pasażera, znalazłem rurkę z której bulgocze i okazało się że dość mocno chce tamtędy zassać powietrze. rurka jest zaraz przy mocowaniu podnośnika. znalazłem na jakimś forum tylko że a6 info iż to może być odpowietrzenie baku. ale odpowietrzenie baku z dołu na przodzie samochodu??co o tym myślicie?nie chciał bym żeby to silnik brał jakieś lewe powietrze.

Opublikowano

jest odpowietrzenie baku co idzie do filtra węglowego tzw. evap.

Opublikowano

a nie wiesz czy powinno tak tamtędy zasysać powietrze?jak przyłoże palec to silnik tak jakby siadał na chwile tzn troszkę zwalnia ale nie dusi się. wiec nie wiem czy ten zawór działa czy coś do wymiany jest. bo ogólnie trafiłem taki egzemplarz że ciagle jakaś pierdółka się psuje;d

Opublikowano

a jak chodzi silnik na codzien?cos dusi czy tak mulowato?jak obroty zwlaszcza po odpaleniu?

na ssaniu jak ciagnie?

Opublikowano

ssanie raz jest raz go nie ma, tzn czasami obroty 1100/1200 po odpaleniu a czasami normalnie lekko ponad 900. normalnie chodzi, nie muli, dobrze przyspiesza, ostatnio nawet po wymianie oleju się zrobił żywszy i cichy. tylko to zasysanie powietrza mnie teraz zaniepokoiło, bo strasznie dużo tego powietrza tamtędy idzie za dużo..sprawdzcie jak możecie u siebie czy wam palca przysysa;d

Opublikowano

a w ktorym to DOKLADNIE miejscu jest bo ja nawet sam nie wiem

Opublikowano

jak masz przednie koło pasażera i za nim jest mocowanie pod podnośnik, i za nim w stronę wewnętrzną(do wydechu) idzie równolegle do podłogi taka rurka z dziurką na końcu o wielkosci grosza. tylko nie wiem czy w każdym jest, u mojego ojca przed liftem w tdi nie ma.

Opublikowano

hmmm w wolnej chwili sprawdze

Opublikowano

Witam

U mnie też jest bulgotanie w okolicy przedniego koła pasażera, jak się przyłoży palec to go zasysa. Czy tak powinno być? Czy coś jest nie tak? To bulgotanie jest dosyć wyraźne, co mnie drażni.

Opublikowano

ja dalej mam ten problem. zastanawiam się nawet żeby usunąć ten cały zawór i filtr węglowy. znalazłem w temacie do silnika 2.8 na forum a6 takie info:

EVAP – jest to układ służący do usuwania oparów paliwa ze zbiornika i całego układu paliwowego, celem ochrony środowiska. Podobnie jak SAI nie jest on niezbędnym systemem prawidłowej pracy silnika, a wręcz przeciwnie, w przypadku uszkodzenia może on bardzo niekorzystnie wpływać na osiągi.
Układ ten wykorzystuje sprzężenie, za pośrednictwem dwóch zaworków zwrotnych, zbiornika pochłaniającego zawierającego węgiel aktywny z kolektorem dolotowym i z TIP-em. Opary paliwa gromadzone są w specjalnym pojemniku z węglem aktywnym (pochłaniaczu). Elektroniczny system sterowania, w czasie pracy silnika opróżnia pojemnik z par paliwa, jednocześnie otwierając zawór doprowadzający do niego świeże powietrze. Dzięki temu filtr jest regenerowany i nie wymaga konserwacji i obsługi przez cały czas eksploatacji. Opary paliwa z pochłaniacza kierowane są do kolektora dolotowego, a następnie są spalane w silniku.

W przypadku awarii tego systemu możliwe są następujące scenariusze:

- nieszczelność połączeń i przewodów podciśnieniowych,
- nieszczelność zaworków zwrotnych i albo zaciąganie powietrza sprzed turbiny bezpośrednio do kolektora dolotowego lub bezpośrednie zaciąganie powietrza z kolektora dolotowego przed turbinę,
- nieszczelność pojemnika z węglem aktywnym
- uszkodzenie lub nieszczelność zaworu N80

może właśnie mamy uszkodzony któryś zawór i ciągnie powietrze przed lub za turbinę. może ktoś nam w końcu pomoże.


a może ma to coś wspólnego z odmą? bo wczoraj zauważyłem że mam cały silnik ubabrany w oleju, zarówno od strony lewej jak i prawej i od przegrody też, z rozrusznika to normalnie krople widać kapią. z czego to może być? bo ja odmę obstawiam, na dolocie do turbo jest taki jakby grzybek plastikowy to on też cały w oleju ogólnie nie ciekawie. samochodem obecnie jeździ moja dziewczyna więc proszę o pomoc bo nie chce żeby jej się coś na drodze zepsuło.

Opublikowano

LOL!!!!!!caly?calutki?calutenki?tak jak by z wiadra hlust?a to wogle odpala?jezdzi?LOL LOL!!!!!

domyslam sie ze stan oleju sprawdziles i chyba non stop dolewasz skoro tak OGROMNY wyciek

a nie leje np z klawiatury?

Opublikowano

dzisiaj poszedł do mechanika na wymiane uszczelki pod pokrywa i uszczelki napinacza łancuszka rozrządu. no właśnie oleju od zajebania tzn nie że leje się z niego ale większość elementów jest pokrytych olejem. oleju od wymiany 1tys temu nie musiałem dolewać ale go troszkę ubywa, może ze 150/200ml. ogólnie jestem bliski od wyjęcia całego silnika rozebranie i złożenie z nowymi uszczelkami jeśli ta naprawa niczego nie zmieni. odmę sprawdziłem i jest ok. zapomniałem mu z tych emocji powiedzieć nawet o tym evapie ale jutro zadzwonię i mu jeszcze o tym powiem.

Opublikowano (edytowane)

jezeli bys wujol silnik i wsadzil wszystkie nowe uszczelki(oczywiscie uszczelki a nie chiny plus silikon) to zrobisz wlasnie to co powinno sie zrobic i dzieki temu zabiegowi wielki plus dla silnika...ratuj ratuj jednostke jezeli ona nadal pracuje prawidlowo

tak wogle to ze wyciek oleju ma jedna jedyna zalete-scieka syf z silnika bo non stop leje sie czysciutki ale oczywicie to tylko taki na sile plusik bo takie wycieki generuja ogromne straty w np ilosci dolewanego oleju,laweta w przypadku kontroli a nawet zatarciu silnika jezeli nie dbamy o jego poziom..a to ze jest chlapniety z zew olejem to nawet go zabezpieca a nie robi krzywde ...ale wiadomo......nikt nie chce miec smoly pod macha jak i na nowo polozonej kostce przed domem

EMA:D

Edytowane przez zwalowy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...