Jump to content
IGNORED

brak ogrzewania i dziwne zachowanie w zbiorniczku


pawel55
 Share

Recommended Posts

Witam...

mam nadzieje ze ktoś miał podobnie i w miare podpowie coto może być.

wsiadłem do auta odpaliłem, zrobiłem około 10 km, temp wzorowo w pionie na 90st. a ogrzewania brak, zatrzymałem sie, węze miękkie odkręciłem korek i dołem ze zbiornika wywaliło płyn. Odpaliłem bez korka to zaczeło wywalać górą jak dodawałem gazu. podjechałem na pierwszy lepszy warsztat i koleś stwierdził ze na 99% korek walnięty, wymienił korek, dolał płynu pojeździłem i niby wszystko ok. zrobiłem 300km i nic niepokojącego sie nie działo, płynu stan w normie węze po ytrasie cały czas mniękkie. nastepnego dnia rano znowu to samo (dzieje sie tak przy pierwszym rozgrzaniu silnbika a potem wraca do normy) pojechałem na warsztat gość stwierdził ze termostat bo górny wąż gorący a dolne zimne, wymienił termostat razem z obudową i czujnikiem zalał płynem odpalił i hula, wczoraj pojechałem do niemiec 1200km i nic sie nie działo dziwnego. dziś wsiadam rano i znowu to samo, brak ogrzewania przy temp. 90st . poluzowałem korek zaczyna wywalać dołem a ogrzewanie wróciło.....

Ma ktoś jakieś pomysły

bede wdzięczny za każdą podpowiedz

dodam ze temp. nigdy nie poszła dalej za 90 tyle ze to ogrzewanie raz jest a raz brak

Edited by pawel55
Link to comment
Share on other sites

Wygląda na to że układ się zapowietrza. W jakim stanie jest pompa wody?

Link to comment
Share on other sites

Wygląda na to że układ się zapowietrza. W jakim stanie jest pompa wody?

teraz mam najechane 180.000 przy 120k robiłem rozrząd komplet razem z pompą.... potem tam juz nie zaglądałem

zaczeło sie tak dziać hjak auto postało 3dni na mrozach w tym jeden raz było -16 w nocy.

Dziwne bo miałem cały czas płyn

Edited by pawel55
Link to comment
Share on other sites

Czyli pompa ma nalatane 60 tys. Może się kończy i jest słaby obieg.

Link to comment
Share on other sites

Czyli pompa ma nalatane 60 tys. Może się kończy i jest słaby obieg.

jest opcja jakoś szybko ją sprawdzić? nie mam o tym pojęcia zbytnio

Nie pomyślałem na początku o niej ale jak by nie było, kolega ma racje kilka km juz zrobiła.

byłem teraz to jeszcze raz wszystko zobaczyc i wychodzi ze jak jade po autostradzie ok 150km/h to mam 3,7-4,0 tys. obrotów i wszystko śmiga az miło. na postoju niskie obroty wiec i ogrzewanie spada, wiec vbardzo mozliwe ze pompa, tylko jak ją sprawdzic. jak sie tam dostac i czy dam rade sam? moze ktoś coś podpowiedzieć ewentualnie jakiś link z forum bo szukam ale nic nie widze co by mi pomogło.

Edited by pawel55
Link to comment
Share on other sites

Zobacz czy się nagrzewnica nie zapowietrzyła :) jak miałem to samo jak płyn wymieniałem bo zapomniałem nagrzewnicy odpowietrzyć :) Na górnym wężu od nagrzewnicy jest dziurka do odpowietrzenia wystarczy z sunąc z 2 cm wąż i zobaczyć czy dziurką poleci płyn jak nie nom to odkręcasz zbiorniczek wyrównawczy i podnosisz go trochę do góry aż z dziurki zacznie lecieć płyn składasz wszystko i cieszysz się ciepełkiem w środku :)

Do pompy można się dostać zdejmując przód bo jest ona na rozrządzie. Ale najpierw sprawdź czy nagrzewnica się nie zapowietrzyła :)

Edited by mati95115
Link to comment
Share on other sites

Zobacz czy się nagrzewnica nie zapowietrzyła :) jak miałem to samo jak płyn wymieniałem bo zapomniałem nagrzewnicy odpowietrzyć :) Na górnym wężu od nagrzewnicy jest dziurka do odpowietrzenia wystarczy z sunąc z 2 cm wąż i zobaczyć czy dziurką poleci płyn jak nie nom to odkręcasz zbiorniczek wyrównawczy i podnosisz go trochę do góry aż z dziurki zacznie lecieć płyn składasz wszystko i cieszysz się ciepełkiem w środku :)

Do pompy można się dostać zdejmując przód bo jest ona na rozrządzie. Ale najpierw sprawdź czy nagrzewnica się nie zapowietrzyła :)

zobacze dziś tą nagrzewnice, brak ogrzewania jest tylko na postoju przy pierwszym rozgrzaniu silnika, po przejechaniu ok 10-15km powoli wraca ciepło, po jakichś 20 juz jest wszystko ok.

wydaje mi sie ze to moze byc ta pompa, brak obrotów brak ciepła, przy wiekszych obrotach wraca do normy.

skoro ta pompa jest na rozrządzie to raczej marne szanse zebym to sam zrobił, brak warunków a tym bardziej zbytnio nie mam wiedzy.

a mozesz przybliżyć gdzie dokkładnie jest ten odpowietrznik nagrzewnicy? tą śrubkę na środku rurki odkręcałem to sykło troche i poszedł płyn

Link to comment
Share on other sites

Musisz zdjąć tą pokrywę na podszybiu i pomiędzy akumulatorem a serwem hamulca idą węże od nagrzewnicy dolnym płyn dochodzi górnym wraca z powrotem na górnym jest dziurka i wystarczy trochę wąż z sunąc :)

Ale wydaje mi się ze jakby pompa była mało wydajna to by nie wywalało płynu przez zbiorniczek. :) Musi być gdzieś zapowietrzone.

Link to comment
Share on other sites

Musisz zdjąć tą pokrywę na podszybiu i pomiędzy akumulatorem a serwem hamulca idą węże od nagrzewnicy dolnym płyn dochodzi górnym wraca z powrotem na górnym jest dziurka i wystarczy trochę wąż z sunąc :)

Ale wydaje mi się ze jakby pompa była mało wydajna to by nie wywalało płynu przez zbiorniczek. :) Musi być gdzieś zapowietrzone.

ok, węże zlokalizowałem, ale pogoda nie sprzyja. jak tylko sie polepszy to spróbuje odpowietrzyć i zobacze co i jak. puki co dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

u mnie to byla uszczelka pod glowica ale mam nadzieje ze zapowietrzony uklad u ciebie pozdro

Link to comment
Share on other sites

u mnie to byla uszczelka pod glowica ale mam nadzieje ze zapowietrzony uklad u ciebie pozdro

tez brałem to pod uwagę, ale brak spalin w płynie i pod korkiem czysto. narazie próbuje sprawdzić wszystko co mozliwe zanim zacznę stawiac na uszczelkę. popuściłem tego węza nic powietrza nie poszło tylko płyn odrazu. Nie chcę zapeszać ale narazie jest ok. temp. ledwo ruszy z 50st i zaczyna juz letnie lecieć a na 90 gorąco. mam mnadzieje ze to była wina tego termostatu i układ był zle odpowietrzony.

Link to comment
Share on other sites

I może sam się odpowietrzył :) jak nie wywala płynu przez zbiorniczek to będzie dobrze :)

Link to comment
Share on other sites

I może sam się odpowietrzył :) jak nie wywala płynu przez zbiorniczek to będzie dobrze :)

no właśnie jak byłem u gościa na warsztacie to mi coś gadał ze układ sie sam odpowietrza, tyle ze czasami mu trzeba pomóc tą śrubą na rurce czy jeszcze gdzieś tam, śrube odkręcałem ale i tak potem była lipa. teraz znowu troche pojeździłem i dalej jest ok. trroche mi kamień spadł serca bo zaczynałem sie przejmować tą uszczelką.

a powiedzcie mogła mnieć wpływ na takie zachowanie temperatura?? zaczeło sie wszystko dziać po nocy gdzie było -16st?

tyle ze cały czas była zalana płynem od kąd ją mam, i co sezon zmieniałem go

Link to comment
Share on other sites

Może jakiś zbieg okoliczności i złośliwość rzeczy martwych :)

Link to comment
Share on other sites

Witam. Podpinam się do tematu aby nie tworzyć nowego wątku. Otóż problem mam jak kolega wyżej z grzaniem, mianowicie autko nie grzeje na niskich obrotach. Tylko zauważyłem, że dzieje się tak po przez ciągłe zapowietrzanie się układu. Pomimo dolewania płynu i odpwietrzania historia powtarza się po zrobieniu ok 500 km. Byłem u mechaniora z tym, posprawdzał podumał i wykluczył uszczelkę pod głowicą. Nagrzewnicę zapchaną również wykluczył gdyż płyn przelatuję przez nią swobodnie. Jednak gdy odpowietrzałem układ używając do tego dziurki na przewodzie górnym od nagrzewnicy to zauważyłem, że nie zawsze leci tamtendy płyn.... dopiero jak się przygazuje porządnie :/ taka sytuacja trwa już około roku. Dodaję, że miesiąc temu wymieniałem rozrząd wraz z pompą zatem pompa też działa. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły co się dzieje z moim autkiem niech da znać....

Link to comment
Share on other sites

Odpowietrza się na zgaszonym silniku, na odpalonym nie odpowietrzysz porządnie. Także pewnie dlatego tak się dzieje. Na zgaszonym silniku zbiorniczek wyrównawczy unieść lekko do góry odkręcić korek, później odkręcasz śrubę na tej rurce metalowej nad kolektorem ssącym jak poleci tylko sam płyn to zakręcasz i to samo robisz przy nagrzewnicy. Jak nie ma nigdzie wycieków i uszczelka pod głowicą dobra to nie ma bata żeby znów się zapowietrzył. :)

Link to comment
Share on other sites

u mnie okazała sie jednak pompa, swoje juz przekręciła, ponad 60tys km. dziś odstawiłem do na wrsztat. juz przodek rozebrany i wymienia rozrząd wraz z pompą


Witam. Podpinam się do tematu aby nie tworzyć nowego wątku. Otóż problem mam jak kolega wyżej z grzaniem, mianowicie autko nie grzeje na niskich obrotach. Tylko zauważyłem, że dzieje się tak po przez ciągłe zapowietrzanie się układu. Pomimo dolewania płynu i odpwietrzania historia powtarza się po zrobieniu ok 500 km. Byłem u mechaniora z tym, posprawdzał podumał i wykluczył uszczelkę pod głowicą. Nagrzewnicę zapchaną również wykluczył gdyż płyn przelatuję przez nią swobodnie. Jednak gdy odpowietrzałem układ używając do tego dziurki na przewodzie górnym od nagrzewnicy to zauważyłem, że nie zawsze leci tamtendy płyn.... dopiero jak się przygazuje porządnie :/ taka sytuacja trwa już około roku. Dodaję, że miesiąc temu wymieniałem rozrząd wraz z pompą zatem pompa też działa. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły co się dzieje z moim autkiem niech da znać....

Może sytuacja wygląda jak u mnie? pompa choć nowa moze nie domaga i masz słaby obieg, na wolnych obrotach woda ledwo co płynie wiec i z tad brak ogrzewania, dasz gazu pompa szybciej kreci to i obieg przyśpieszy i cos tam wraca ciepło.

Ja sie kiedys na termostatach przekonałem ze jak nowe to nie znaczy ze dobre, raz wymieniałem i lipny był. na drugim śmigało wszystko

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...