Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o pomoc


kacperski123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników :hi: , posiadam Audi a4 b5 2.5tdi (skrzynia tiptronik) w rodzinie jest bardzo długo i w sumie nie było z nim większych problemów. Samochód kupiłem od ojca po kosztach gdyż nie odpala, jestem początkujący wiedz spróbuje wam w miarę logicznie opisać wszystkie objawy jakie się działy przed całkowitym zdechnięciem. Wiedz zacznę od usterek które zauważyłem sam z połowy wtrysków leje, uszczelki pod głowicą nie są w rewelacyjnym stanie

1.do auta było lane syf paliwo czyli czyszczenie układu na pewno mnie czeka.

2.Gdy auto jeszcze coś tam coś tam jeździło to sprawa wyglądała tak iż przy większym butowaniu w pewnym momencie można było wyczuć jedno takie szarpniecie i skrzynia świrowała i włączał się bieg awaryjny trzeba było zjechać na pobocze zgasić chwilkę odczekać zapalić i dalej git ale do następnego butowania.

3.Zdarzyło mi się tak 2 razy w tym aucie że podczas jazdy zgasł i tyle nie odpalił tak jak by paliwo nie dochodziło do filtra pod maską i stąd moje twierdzenie o czyszczeniu układu.

4.Wiem że wtrysk główny jest do wymiany

5.Po podłączeniu auta pod komputer znajomy wykrył mi około 12 błędów związanych ze wtryskami

6.Skrzynia biegów to Tiptronik auto ma haka staruszek nie wahał się załadować 2 tony drewna na przyczepę i ciągnąć :facepalm::facepalm::facepalm: .

7.Nie mam zielonego pojęcia kiedy wymieniany był olej w skrzyni a wiem doskonalę że skrzynie musi mieć elegancki olej a w Tiptroniku to szczególnie ważne !

8.Jak auto zdechło odpaliłem? Odpaliłem je i poszedłem za ogród wróciłem po 10 minutach i trochę ogłupiały idę do ojca i pytam czy gasił samochód powiedział nie. odpaliłem 2 raz i postałem bo strasznie zaczął falować i po 2 minutach pracy zgasł i tyle już nie odpalił

Koledzy Bardzo Was Proszę o parę ważnych informacji mam 19 lat nie chce wydawać pieniędzy w błoto zaproponujcie doradźcie coś bo cały czas rozpatruje 3 możliwości,

a ) naprawa tego wszystkiego od podstaw

b ) kupienie 2 audi z silnikiem 1.9tdi też kombi tylko że w full z anglii i zrobienie z 2 audiczek dobrego kocurka pod delikatnego germana ale bez przesadyzmu i wiochy

c ) kupienie silnika wraz ze skrzynią manualną od audiczki a4 b6 1.8t. I tu powstaje kolejne pytanie czy podczas swapa bedzie bardzo dużo przerabiania bo silnik sobie już sam przekładałem ale nigdy nie szalałem zbytnio z modelami

Serdecznie z góry Dziękuje! :hi:

Edytowane przez kacperski123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczalbym od wyczyszczenia zbiornika paliwa,przewodów paliwowych i wymiania filtra paliwa.pozniej pozadnie odpowietrzyc i proba:)

Edytowane przez quadral20004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5 diesel - nieudany silnik z wadliwą hydrauliką i zacierającymi się wałkami rozrządu

Nie ma sensu go uzdrawiac, swap bym zalecał

Edytowane przez xsebo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaw te 2.5 TDI, masz możliwość sciągania z angli to nawet się nie zastanawiaj bierz 1.9 całego i tyle. Skoro leje z wtrysków to już masz koszta, dwa, wspominasz o uszczalkach pod głowice, czyli plus inne rzeczy wtedy dochodzą przy demontażu oraz robocizna, planowanie itp. Pewnie dojdzie rozrząd tu też nie mały wydatek.

Skrzynia szarpie i ma błędy ojciec dał jej dobrze w kość skoro 2 toni ładował i szedł masakra :facepalm:

Zostaw to bo Cię zrujnują koszta to co wpakujesz w tą, pewnie kupisz drugą angola i będziesz się grzebał. A co sprzedaż to będzie na inne rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne Panowie :hi: . Krzysieka4 pozostawię Cię bez komentarza padaka... :facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

Ja zabieram Się za szukanie Anglika wartego uwagi dzięki jeszcze raz. Powaguspisz orientujesz się może czy łapy i poduszki będą się zgadzać?? czy trzeba będzie oddać to komuś do pracy :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padake to ze starym zrobiliście, konia z przyczepą na zajebanie i na spadki dostałeś czyścimy układ puki pompa pracuje i dalej koń pociągnie . Później ze 2.5TDI padaka i za klony się biorą

To jest system

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztofie ale tam nie ma co syfu czyścić, bo auto leje z wtrysków kolega Kacper napisał, a więc już i tak jest po nich i są albo do wymiany, albo do regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztofie ale tam nie ma co syfu czyścić, bo auto leje z wtrysków kolega Kacper napisał, a więc już i tak jest po nich i są albo do wymiany, albo do regeneracji.

Właśnie w ten sposób ludzie traktują auta a później piszą banialuki że silniki wadliwe,szkoda gadać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz zawsze się znajdzie na forum osoba idealna dobrze że Ty dbasz o auto i twój stary też weź chłopie zamknij to w sobie bo nikogo to nie interesuje... a to że mam ojca który nie dba o samochody to znaczy że ja też nie dbam ?? nie oceniaj książki po okładce bo chyba masz kompleksy :facepalm: i nie obrażaj mojego ojca bo ja nie obrażam twojego... internetowy napinacz Boże człowieku oszczędź sobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztofie ale tam nie ma co syfu czyścić, bo auto leje z wtrysków kolega Kacper napisał, a więc już i tak jest po nich i są albo do wymiany, albo do regeneracji.

Właśnie w ten sposób ludzie traktują auta a później piszą banialuki że silniki wadliwe,szkoda gadać

Krzysztofie ale tam nie ma co syfu czyścić, bo auto leje z wtrysków kolega Kacper napisał, a więc już i tak jest po nich i są albo do wymiany, albo do regeneracji.

Właśnie w ten sposób ludzie traktują auta a później piszą banialuki że silniki wadliwe,szkoda gadać

Gorzej jak przekupa.Szkoda że tego nie rozumiesz,ąle niektórzy tak mają.

Edytowane przez tomek29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem najlepszą opcja jest szukać anglika a jeszcze lepiej uszkodzonego eur. 1.9 tdi 110km afn z wiązką i strownikiem

do tego dobrze aby był to polift, bo przedlift ma inne wtyczki w skrzynce pod sterownikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kacperski123, Krzysiek się nie napina tylko taka jest jego reakcja na użytkowników "szanujących" (bez urazy) swoje 2.5:)

mam 19 lat nie chce wydawać pieniędzy w błoto

Niskie koszty utrzymania i zdrowe 2.5 nie idą w parze.

Poczytaj wątek Krzyśka lub/oraz mój o "rozrządzie", a można nawet powiedzieć remoncie ;)

Można mieć do auta sentyment, ale czy warto za taką cenę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przekomarzajmy się bo odchodzimy od tematu.Tak jak wyżej kolega napisał zdrowe 2.5TDI nie jest tanie ani nikt go nie sprzeda jako wadliwe lub z wytartym wałkiem,za psie pieniądze .Z tym motorem jest tak że zalep a większe koszty Cię spotkają. Jest drogi w utrzymaniu ale jak wsio działa od wymiany oleju i rozrządu nic nie robisz tylko paliwo dolewasz

Jak masz zamiar zostawić 2.5TDI to logi i powrót do normalnego eksploatowania auta.Na forum jest dużo osób co pomogą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, a to co spotkało 2,5, można również by było powiedzieć o wspaniałym 2.0 TDI gdzie pękały głowice, itp. itd. długo by wymieniać. O wszystko jak zadbasz, to tak masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...