Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Podciśnienie 2.0 TDI BRD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam mam problem brakuje mi jednego zaworku podciśnienia nie mogę go znaleźć w etce :/ i prosił bym o jego nr. Z góry dzięki :)

Zawór znajduje sie tu

3e3d134c5c7b8177gen.jpg

podcisnienie dochodzi tu

03c44d9e73ea0211gen.jpg

Edytowane przez kubolowy
Opublikowano

Nie można fot otworzyć.ewent na maila podeślij fotki

Opublikowano

Fotki wrzucone na inny host, sorki za problem.

Opublikowano (edytowane)

czyli brakuje ci elektrozaworu sterującego podciśnieniowym regulatorem klap w kolektorze ssącym. tak naprawdę to bym to olał klapy są w tej chwili cały czas otwarte. ja np u siebie je wszystkie usunąłem bo kiedyś jedna się zarwała i narobiła szkód w silniku.

8E0906627C przetwornik ciśnienia - to jest N75 sterujący turbiną to ko masz to jest z tem białym grzybkiem ktorego widac powyzej na fotce

1K0906283A zawór elektromagnetyczny - odpowiedzialny za sterowanie własnie kolektorem ssącym i termostatem w chłodniczce spalin. Jest ich byc 2 szt. choc etka pokazuje za po 1 szt z każdego....dziwne.

Na dniach bede miał swoją BaRDache na kanale to spr.u siebie num tych zaworków choć wizualnie wyglądają tak samo. Jesli nie znajdziesz do tego czasu informacji to dam ci tu znac.

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

Oki dzięki. Zaślepię podciśnienie i usunę tą klapę.

Dziwne ze w etce po prostu nie ma go na rysunku...

Opublikowano (edytowane)

A komp.diag. nie pokazuje ci żadnego błedu od tego brakującego elektrozaworu? Ktoś tam byl i może programowo go usunął.

Ten elektrozawór jest taki sam jak ten który tam masz-ten sam num. W jednym miejscu są zmostkowane.jak chcesz to ci focie dam.

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

świeci check a vcds pokazuje błędy dopiero po trzecim odpaleniu silnika. Dzięki za szybka odp.

Opublikowano

ale i tak nie wiem o co chodzi - jakie błedy co i jak....

Opublikowano

Podepne się pod temat, powiedzcie mi czy z tych 2 zaworków byłyby jakieś błędy jak by nie działały??. Jak działają te klapy kolektora?, dobrze myśle że w czaie zapalenia samochodu się otwierają i przy zgaszeniu zamykają. Miałem walniętą membrane w tej gruszce jak na fotce wyżej, wymieniłem ją ale nie zaobserwowałem żeby wogóle działała. Nie wiem nawet po co to jest jak ja nie mam dpfa :facepalm: , już widziałem 2 blb które wogóle nie mają tej gruchy ;), więc po co to u mnie jest?? mam nadzieję że ktoś wytłumaczy :D .

Opublikowano

W BRD klapki są cztery, po jednej na każde dwa kanały dolotowe każdego cylindra.

Przy małej prędkości obrotowej i obciążeniu są zamknięte i ładunek powietrza wpada do cylindrów tylko przez jeden z dwóch zaworów ssących każdego cylindra, przez co ma większą prędkość i przy odpowiednim ukształtowaniu kanału dolotowego w głowicy powoduje intensywne zawirowanie w cylindrze i dokładniejsze spalanie.

W miarę wzrostu obrotów i zapotrzebowania silnika na powietrze, kapki się stopniowo uchylają aż do całkowitego otwarcia :)

Opublikowano

Piotrze wiedziałem że ty będziesz wiedział :wink: , powiedz mi dlaczego niektóre blb nie mają tej gruchy i klapek a u mnie to siedzi i wydaję mi się że nie działa tak jak powinno :(

Opublikowano

Pewnie masz nowszą wersję motorówki :naughty: , albo może ktoś założył kolektor od BRD, na dzień dzisiejszy nie dysponuję konkretną wiedzą na ten temat, a nie chcę mi się szukać :decayed:

Opublikowano (edytowane)

to niezły numer z tymi klapami, trzeba będzie tam zajrzeć jak najszybciej, ale wydaje mi się że u mnie coś dobrze to nie działa.

Edytowane przez kamiltgk
Opublikowano (edytowane)

Grzesiu ten pismak , którego zalinkowałeś, wie że gdzieś dzwonią , tylko nie wie w którym kościele :kox:

Dużo wiedzy na temat BRD znajdziecie na forum Mastersa:

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3300

Co prawda opis dotyczy BMN-a, ale to poprzeczny bliźniak BRD.

Format zamieszczonych materiałów jest taki żę ciężko to rozczytać, jest na to sposób, trzeba zainstalować Operę, w prawym dolnym rogu znajdziecie suwak, którym można sobie to powiększyć :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Pi x drzwi z grubsza opisał... :S

Zresztą pół roku temu śledzilśmy temat jak jednemu koledze brd zmarło bo klapka się urwała.zresztą u mnie też kiedyś się to wydażyło.

Opublikowano (edytowane)

To wychodzi u mnie że klapy caly czas są otwarte, obserwowalem jak jest w silniku 2.0tdi BRE, przy odpaleniu grucha zaciąga te cięgno.

Jeździłem tą 2.0 bre i z dolu była o wiele dynamiczniejsza, startowała już od 1700obr a moje blb na dobrą sprawę od 2000obr. Nie wiem co tej mojej padlinie dolega:-(. Jak robiłem logi to wychodzi że turbo słabo mi wstaje z dołu, sprawdziłem układ podciśnieniowy trzyma -0.7bara nigdzie nieszczelności już nie ma i dalej jest słabo. Normalnie ręce opadają:|

Edytowane przez kamiltgk
Opublikowano

ja ich nie mam wogole i mi auto jeździ normalnie - to ze turbo póżniej wstaje to nie wina klap.

zaslepiałes egr? lub masz go zaslepionego...?

jaka masz rozrząd ustawiony?

Opublikowano

Grzesiu egr ma zaślepke z otworem fi 9, rozrząd ustawiony na 0. Zastanawia mnie taka sprawa, generalnie mam już dwumasa słabego i trzesie przy gaszeniu cała budą ostro, ale są takie sytuacje że z dołu lepiej się zbiera i prawie nie telepie budą:-). Wychodzi tak jakby podciśnienie uciekało a z podciśnieniem wszystko ok. Jak gasi normalnie bez większego telepania to o wiele lepiej się zbiera.

Opublikowano

Komp żadnych błędów nie pokazuje ?

To że czasem trzęsie silnikiem przy gaszeniu , to aż się prosi sprawdzić dokładnie klapę gaszącą, może raz działa, a czasami nie.

Jak stanie w pozycji częściowo zamkniętej to mocy nie będzie a i przy gaszeniu zatelepie :decayed:

Jak nie masz dostępu do VAG-a, to na próbę odpiął bym wtyczkę od klapy, sprawdził czy jest w pozycji otwartej, i pojeździł.

Jak nie będzie poprawy to wymień jeszcze kryzę EGR-a na taką bez otworu i potestuj, może on już ze starości robi krecią robotę :naughty:

Z tego co gdzieś u nas na forum widziałem, to EGR-y od 16V potrafią przez eksploatacyjne zużycie stracić szczelność na tyle, że spaliny po mimo zamknięcia zaworu i tak się przedostają w dość dużej ilośći. :hi:

A, tylko przy zakładaniu zaślepki bez otworu przy samym zaworze EGR-a na wszelki wypadek trzeba ją mocniej odsunąć (dodatkowa podkładka) bądź zostawić tą z otworem 9mm, a pełną zamonować jako następną w kolejności patrząc od strony EGR-a .

Jeżeli tego nie zrobisz , to jest duża szansa blokowania się przepustnicy zaworu o nią i nici z całej próby :naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...