Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Może widzieliście już?

I kilka innych filmików z tym sprzętem, przede wszystkim strzelanki.

I drugi, ciut inny, chyba będzie tańszy:

http://www.virtuix.com/videos/#mpf-popup@//www.youtube.com/watch?v=5p2AkER0E1A?list=UUfDQnpobTJ0Nsaz9T41hLuQ

Ciekawe ile moja kobita by wytrzymała, granie w Counter Strike na tym, hmmm... ;-p

Opublikowano

dobre :D grubasy przed konsolą zaczną sie ruszać :D

Opublikowano

widzialem przez ostatnie lata juz kilkanascie prob tego typu zabawek, zadna poki co sie nie sprawdzila i pewnie nie sprawdzi, nigdy nie bedziesz tak szybki w ruchach jak na strzalkach (tudziez wsad), bardziej traktuje to jako wlasnie zabawke dla bogatych :)

Ja osobiscie czekam na Oculus Rift wersje konsumencka, ma byc w tym roku dostepna w cenie od 200-400$ takze calkiem znosnie jak na tego typu sprzet :)

Opublikowano

Trzeba mieć jeszcze śliskie skarpety bo inaczej nigdzie nie pójdziesz :D

Opublikowano

Łooooo ja to chcę :D

Opublikowano

Też myślę że czas reakcji może być opóźniony, ale zapowiada się ciekawie.

Opublikowano (edytowane)

http://antyweb.pl/omni-ostatnia-czesc-ukladanki-jaka-jest-wirtualna-rzeczywistosc-w-domowym-zaciszu/#

http://www.virtuix.com/products/

jak kogos interesuje, prosze, ponad rok na rynku :) gram w fpsy od 20 lat, i nie widze zadnych szans na powodzenie tego urzadzenia, predzej jako zajawka, ciekawostka niz do pro gamingu.

Z pewnoscia wolalbym wydac ta kase na oculus rifta :) co tez zreszta uczynie jak tylko wyjdzie w tym roku wersja dla uzytkownikow.

Edytowane przez ilear
Opublikowano

Oculus to tylko okulary, nic więcej, popraw nie jeśli się mylę....

Tu chodzi o coś więcej, o sam fizyczny, niejako udział w grze, a to już wielki plus. Oczywiście że czas reakcji będzie wolniejszy, oraz gracz przy myszy i klawierce będzie miał szybsze ruchy, ale przecież nie o to tu chodzi.

Przy czym zaznaczę, że technika idzie cały czas do przodu, więc z czasem będzie to lepsze i lepsze, nieunikniony postęp.

Sam siedziałem na CS, AA, spędziłem masę godzin. Teraz już nie tak często, od czasu do czasu, bardziej dla rozrywki niż jak dla "punktów". Dlatego też myślę że takie urządzonko może być fajną zabawką dla tych, co nie traktują tego profi... póki co :-)

Opublikowano (edytowane)

Dobra fajny temat to sobie troche poplyne i nie odpisze zdawkowo bo widze, ze faktycznie Cie to zainteresowalo :)

Nie mylisz sie, to tylko ...albo az okulary :)

Oculus daje lepsze "immersion" niz wszystkie inne gadzety, gdyz dziala na najwazniejszy dzis w grach zmysl - wzrok. Poruszanie sie w grach zauwaz jest diametralnie rozne, nie ma standardow, co gra to inny mechanizm/model, w jednych wazne sa odskoki, w innych skradanie, jeszcze w innych grach wazne sa odpowiednie kombinacje np skradanie szybkie/wolne, czy wslizgi czy wyskoki w gore, w przod, w bok. W przypadku Oculusa, to nie ma znaczxenia. Obserwowanie/rozgladanie sie w grach jest takie samo od lat 80/90. Oculus korzysta z tych samych metod, ktore sa juz od dawna sprawdzone. Defakto dziala wstecz, nie widze problemu zeby grac w Elders Scrolls Arena czy w Wolfenstine 3d w oculusie.

To dodatek do grania taki sam jak sluchawki. Mamy mysz, joystick lub kierownice, do kazdego z tych kontrolerow dodajmy zestaw sluchawki+oculus rift i jestesmy w domu :)

Uwazam. ze kolejnym krokiem w swiecie gier bedzie juz granie za pomoca umyslu, w sensie sterowanie bedzie sie odbywalo za pomoca mysli lub jakichs impulsow tak aby jeszcze przyspieszyc reakcje gracza w grze, a docelowo z grafiki tez zrezygnuje sie na rzecz ludzkiej wyobrazni, ktora ma najlepsza rozdzialke z mozliwych :P.

Jak ktos ogladal Star Treka seriale, to powinien kojarzyc sale do cwiczen z hologramami, wlasnie takie cos podobnego mam na mysli, przy zalozeniu ze wchodzac do sali nasze ciala przestaja sie ruszac a cala akcja zaczyna sie rozgrywac w naszym umysle.

W przypadku tego bajeru/gadzetu, mowimy o ruchach czlowieka. Zauwaz, ze nie wplywa on na zaden ze zmyslow. Ani nie bedziemy lepiej widziec, ani lepiej slyszec, ani czuc naszego ruchu. Wrecz przeciwnie, nie bedziemy sie swobodnie czuc, bo nasze ruchy beda ograniczone w pewien sposob, tudziez bedzie nam narzucone jak sie ruszac (np podskok to tapniecie noga, bo przeciez nie kaza nam skakac tak jak w zyciu (oculus na glowie, podskakujemy , zle staniemy, skrecona kostka np :).) Nie bedzie to naturalne. Bedzie to jedynie imitacja "odczucia jak w rzeczywistosci". Oculus nie zmienia nam nic jesli chodzi o sposob rozgladania sie. Wogole bym tych 2 rzeczy wiecej nie porownywal. Jesli juz to ten gadzet powinno sie porownywac z padem czy klawiatura, bo to one sa glownymi kontrolerami do gier odpowiadajacymi za ruch.

Co do tego gadzetu to problemow widze na szybko pare:

- ograniczenie ruchow (musimy byc czyms przymocowani zeby nie tracic rownowagi)

- duzo wolniejsza reakcja w grach wzgledem klawa+mysz, nie dosc ze tracimy czas na ruch naszego ciala, to dodatkowo opoznienia na "laczach" zanim komenda dotrze do systemu, spodziewam sie odczuc podobnych przy akceleracji myszki (tu juz ruszyles reka a kuror dopiero konczy ruch po ekranie)

- brak precyzji

- ograniczenie mozliwosci wykonania bardziej zlozonych ruchow (biegnij, podskocz wciskajac szift, zeby sie zmiescic w okno w CSie np.).

- szybkie zmeczenie (nie wyobrazam sobie dluzszej gry niz 5-10min)

- jednowymiarowosc - malo ktora gra, skupia sie wylacznie na chodzeniu. Bardzo czesto stoimy, czytamy, sledzimy watek etc. Przy graniu w takim czyms bedzie to bardzo uciazliwe, sesje grania nie beda dlugie bo gracze beda padac ze zmeczenia.

- grales kiedys z pistoletem strzelajac do ekranu? Np wii mialo pare takich gier. Tam jedyne co robimy to trzymamy plastikowy w miare leciutki pistolet, w ktorym mamy konrtoler do Wii. 10-15minut strzelania do zombie i co chwile trzeba reke opuszczac, bo sie okazuje ze takie ciagle celowanie w monitor jest meczace.

- nadaje sie to praktycznie tylko do gier FPP, bo zalozenie jest takie zeby odwzorowac rzeczywistosc, wiec wszelkie gry TPP nie maja sensu dla tego urzadzenia, a w gatunku FPP z kolei urzadzenie nie nadaje sie do zadnej strzelanki online - zginiesz szybciej niz myslisz :) Wiekszosc gier FPP ktore wychodza, to gry online nastawione na multi i wspolzawodnictwo, a na tym polu ten gadzet bedzie marny.

Szczerze mowiac to zastosowanie jakie dla takich bajerow widze, to zdalne zwiedzanie jakichs miejsc, powiedzmy stoi sobie takie urzadzenie, przychodzisz, wrzucasz 10zl, wchodzisz i po zalozeniu okularow i wejsciu do urzadzenia mozesz przechadzac sie np po Luwrze, czy Bialym Domu ;) W takim przypadku nie trzeba by bylo biegac jak szalonym, chodzenie wydawalo by sie ciekawe i mialbys pelna kontrole nad tym co zwiedzasz i gdzie idziesz, przy niezlym "immersion" :)

Kupujac pare lat temu Wii tez liczylem na innowacje. Kontroler ruchu dzieki ktoremu bede mogl wreszcie mieczem powalczyc robiac ruchy jak w rzeczywistosci a nie wciskajac LPM, czy boksowac czy w bejsbol grac....i d*pa :D Nic tak nie drazni jak niedokladne odwzorowanie, lub nie robienie przez gre/komputer/kontroler tego co chciales wykonac (brak precyzji). Brak oporow przy takim kontrolerze tez zrobil swoje. Moge to porownac do jazdy w jakims symulatorze na kierownicy bez forcefeedbacka. Niby mamy kolko, niby jest immersion, ale defakto nie masz wogole czucia auta, czy nawierzchni, wiec cala idea idzie w leb. Dokladnie tak samo jest z tym gadzetem, idea fajna, cel szczytny ale blad lezy przy podstawie - nie da sie dobrze przeniesc ruchow czlowieka do gry w tak malym ograniczonym srodowisku jakie on oferuje.

Tak wiec koncze ten dlugi wywod konstruktywnym podsumowaniem.Jak kupowac dodatkowy gadzet do grania, to tylko i wylacznie Oculusa. Na dzien dzisiejszy nic nie daje takich doznan za ta cene (jesli juz mamy kiere np czy joystick do latania), no i koledzy beda chcieli Cie czesciej odwiedzac wiedzac ze masz taki bajer :P

Tu filmik, ktory doskonale oddaje czemu Oculus to nie tylko "okulary" :) Oczywiscie wymagane wsluchanie sie w komentarze tego kolesia, jak zaczyna latac i dostrzegac profity plynace z dokladniejszego widzenia przestrzennego. A to byla dk1 czyli starsza wersja, i juz dawala takie doznania. Dk2 ma juz HD i poprawiony sposob wyswietlania obrazu (nie powoduje mdlosci), a wersja konsumencka ktora wyjdzie w tym roku zapewne wgniecie nas w fotel :)

Edytowane przez ilear

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...