Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pisk w okolicach rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem. Mianowicie jest to pisk w okolicach rozrządu. Byłem u mechanika. Zrobił mi taką fajną listę co trzeba zrobić by auto przeszło przegląd techniczny który nastąpi niebawem. Powiedział że priorytetem jest reklamacja rozrządu poniewarz był wymieniany w innym serwisie i zauwarzył (a dokladnie jego pracownicy zauważyli) że pasek rozrządu na jednej rolce napinacza nie idzie po całej właśnie tej rolce. Kosekwencją takiej usterki jest strzepiący się pasek który może wypaść ze swojego obiegu czego skutkiem mogło by być przestawienie całego rozrządu. Czy to może być przyczyną takiego odgłosu? To jedno a drugie to podobno jest wyciek oleju z rozrządu. Pytanie brzmi : skąd mógł by on być? Nadmienie że przy wymianie rozrządu ( który odbył się w maju 2014r) został wymieniony napinacz hudrauliczny poniewarz stary się zastał i wymagał wymiany. Czy ten napinacz jest przyczyną piszczenia? Gdzie on sie znajduje? zaraz zrobię zdjęcie rolki która nie bierze całego paska rozrządu. Wlaściciel tego zakładu naprawczego sam zasugerował mi reklamację wymiany rozrządu. Powiedział też ze on sam mógł by się podjąć diagnozy oraz naprawy, aczkolwiek wiązało by się to z kosztem równowartości wymiany całego rozrządu. Proszę o pomoc.



Opublikowano

po pierwsze to ty masz elektro hydro napinacz zmiennych faz rozrządu a ten napinacz hydrauliczny znajduje się z tyłu silnika od ściany grodziowej zaraz pod klawiaturą i piszczenie nie jest jego przyczyną

sprawdź czy czasem ci nie piszczy napinacz paska wielo-rowkowego z przodu paska rozrządu,może rolka już się zużyła i chodzi jak chce

Opublikowano

Po przeglądzie samochodu pod kątem tych usterek, zakład mechaniczny który wymieniał rozrząd stwierdził, że pisk dochodzi z paska klinowego który nie jest wymieniany podczas wymiany rozrządu. Faktycznie pasek ten nie idzie po całej rolce podczas jego pracy, że wystaje jakieś 2mm. Jest to wina jednego z napinaczy który rzekomo często się wyrabia w tych silnikach. Koszt tego napinacza to około 200 zł + robota. Pytałem najpierw prezesa, potem mechaników którzy pracują u niego czy to jest niebezpieczne. Powiedzieli że NIE ze względu, że to sie nie dzieje od miesiąca czy dwóch, że kiedyś będzie trzeba wymienić ten napinacz aczkolwiek nie jest to operacja która wymagała by natychmiastowej reakcji. Pasek idze równo ... nie trzepie nim, na rolkach tez równo pracuje więc jest ok, ale podkreślił bym go kontrolował. A co do oleju to cieknie ale nie z rozrządu jak powiedział mi człowiek u którego robiłem pierwszy przegląd lecz z miski olejowej. Są male zaczątki przepuszczania uszczelki ale niewielkie. J W kwietniu będzie termin wymiany oleju więc zasugerował bym przy okazji wymienił uszczelke pod misą olejową. Temat zamknięty. Dziękuje za pomoc.


po pierwsze to ty masz elektro hydro napinacz zmiennych faz rozrządu a ten napinacz hydrauliczny znajduje się z tyłu silnika od ściany grodziowej zaraz pod klawiaturą i piszczenie nie jest jego przyczyną

sprawdź czy czasem ci nie piszczy napinacz paska wielo-rowkowego z przodu paska rozrządu,może rolka już się zużyła i chodzi jak chce

Sprawa została wyjaśniona ale mam jeszcze jeden mały problem. Świeci mi się ABS i poduszki powietrzne. Myślałem że to świato odbija się z tablic bo świecą lekko te kontrolki lecz dziś spadł śnieg i jadąc sprawdziłem czy ABS działa. okazało się że nie. Koła sie blokują lecz abs nie ragował. Są 3 kontrolki przy sobie : ABS, hamulec ręczny i poduszki. Chamulec ręczny gdy zaciągnę jest dużo bardziej wyraźniejszy niż te dwie poprzednie(ABS i poduszki swiecą sie na okrągło...non stop) . Co może byc przyczyną takiej usterki i jak ją naprawić. Domyślam się że auto miało jakiegoś dzwona bo lakier na masce w lato zaczął się marszczyć. Nadmienię że poduszka w kierownicy jest na bank bo rozkręcałem, ale po prawej stronie, od pasażera nie widać i nie jestem w stanie sprawdzić czy ona się tam znajduje. Jeśli masz jakieś pomysły to daj znać. Z góry dziękuje za pomoc. pozdrawiam

Opublikowano

Jeśli chodzi jeszcze o te piski. Pasek PK był zdejmowany żeby potwierdzić , że to z jego winy piszczy? U mnie jest to samo. Pasek zdjęty , klima odpięta więc zostaje rozrząd i goły słupek a dalej piszczy. byłem pewien , że to wałek rozrządu. Podjechałem do znajomego mechanika i on to wstępnie potwierdził. W piątek robię płukanke , zwalam miskę i czyszcze smok. Albo ciśnienie oleju spadło na głowicy z powodu smoka albo jakiś syf dostał się do magistrali. Te nasze 1.8/1.8t słyną z jaj z magistralą olejową. Zawsze coś się zatyka. Olej tylko i wyłącznie 5w40 dobrej firmy.


Jestem właśnie po założeniu miski. Nagaru TONA. Smok prawie czysty ale w sitku milion małych syfów. Przez rozbiórką wlałem płukankę LM pro line i widać pomogła i jest skuteczna. Nalot był "ruszony".. Miskę musiałem skrobać. Blok w środku tez nalot ale mnie. Wypsikałem kwasem i wyczyściłem ile mogłem. Pompa brak śladów zużycia i zero luzów. Jedynie gładź zaworu była widocznie porysowana (pewnie nagar się tam dostał) ale sam zawór chodził poprawnie i bez większych oporów. Pompa wróciła na miejsce. Po zalaniu świeżym LM 5w40 (POLECAM , TO NAJLEPSZY OLEJ). i odpaleniu w temp ok 10-12c zero mojego piszczenia. Łańcuch napinacza ucichł o 2/3 (prawie go nie słychać) , szklanki zamilkły kompletnie. Nie ten silnik. Jutro z rana po nocy sprawdzę jeszcze czy piszczenie nie powróci.

Kupując auto z 1.8/1.8t zalecam zaraz po płukać silnik i zwalać miskę. To obowiązek w tych motorach. To już trzeci który widziałem w takim stanie. Wszystkie były jeżdżone na cholernym 10w40.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...