Mazurskyy Opublikowano 12 Stycznia 2015 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Witam, Mam dość dziwny problem z temperaturą cieczy chłodzącej. Silnik, o którym mowa to 1,9 TDI 66kW o sygnaturze AHU. Podczas jazdy silnik nagrzewa się maksymalnie do temperatury około 75-80 stopni (tyle pokazuje wskazówka na tablicy rozdzielczej)...nie było by to nic nadzwyczajnego i sugerowałoby awarie termostatu gdyby nie fakt, że temperatura na kodach od climatronica wzrasta miarowo wraz ze wskazówką do wcześniej wspomnianej temperatury75 - 80 stopni po czym wskazówka stoi w miejscu a wartość pokazywana na kodach climatronica rośnie dalej i zatrzymuje się na 90. Zdarzało się, że wskazówka temperatury sięgała 90 stopni ale było to w upalne dni kiedy na ogół stałem przez jakiś czas w korku (nie sprawdzałem wtedy odczytu z climatronica). Jestem kompletnym laikiem jeżeli chodzi o wszelkiego rodzaju mechanikę, Zamierzam w najbliższym czasie wymienić obecny termostat na wahlera. Zastanawia mnie jednak fakt czy ktoś miał podobne obserwacje. I czy pomogła mu rzeczywiście wymiana termostatu czy może potrzebny był również nowy czujnik a może inny rodzaj cieczy chłodzącej.
fazi777 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 a na którym kanale sprawdzasz to w klimatroniku? 49 to temp płynu chłodniczego ( pokrywa się z tym co jest na blacie) a 51 to temp silnika ( rośnie szybciej niż na blacie, dochodzi szybciej do 90 i taką temp trzyma stale) - tak przynajmniej jest u mnie
bediks Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Jeśli uważasz ze na 51 jest temp silnika to po nocy stania auta włącz zapłon ale nie odpalaj silnika i obserwuj jak wskazanie na 51 leci do 90
fazi777 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) to co pokazuje 51 w takim razie? Gdzieś widziałem na necie że to tego się tyczy, pewny nie jestem, ale u mnie zachowuje się tak jak napisałem Edytowane 15 Stycznia 2015 przez fazi777
Bartollo Opublikowano 15 Stycznia 2015 Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Sprawdź czujnik temp komputerem tzn porównaj jaką temperaturę po nocy podaje na ECU a jaka na zegary. U mnie na 51 pokazuje tamp płynu chłodzącego 81* C na klimatronicu = 90 na zegarze. Po wymianie licznika na fis tez wskazówka stala w okolicy 80*C (przed wymianą zegarów było ok) wymieniłem czujnik z niebieskiego bodajże na żółty i teraz stoi na 90*C Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego. Edytowane 15 Stycznia 2015 przez Bartollo
Mazurskyy Opublikowano 15 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2015 Sprawdzałem wskazanie na kanale 51. Na 49 temperatura pokrywa się z tym co na liczniku. Miałem trochę inną rozpiskę kodów z climatronica ale jeżeli 51 to jednak temperatura silnika a nie płynu to zamiast wymieniać termostat spróbuje najpierw wymienić sam czujnik temperatury. Nie miałem pojęcia, że są dwa osobne czujniki. Dzięki za pomoc!
bediks Opublikowano 15 Stycznia 2015 Opublikowano 15 Stycznia 2015 No w przedlifcie temp płynu jest na 51 a w polifcie na 49 To drugie wskazanie jest z d*py z niczego bo mowie wystarczy zrobic test jaki opisałem wyzej i zobaczycie ze na zimnym silniku który nie chodzi dojdzie do 90
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się