Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Zagadkowy problem z temperaturą

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,
Mam dość dziwny problem z temperaturą cieczy chłodzącej. Silnik, o którym mowa to 1,9 TDI 66kW o sygnaturze AHU.
Podczas jazdy silnik nagrzewa się maksymalnie do temperatury około 75-80 stopni (tyle pokazuje wskazówka na tablicy rozdzielczej)...nie było by to nic nadzwyczajnego i sugerowałoby awarie termostatu gdyby nie fakt, że temperatura na kodach od climatronica wzrasta miarowo wraz ze wskazówką do wcześniej wspomnianej temperatury75 - 80 stopni po czym wskazówka stoi w miejscu a wartość pokazywana na kodach climatronica rośnie dalej i zatrzymuje się na 90. Zdarzało się, że wskazówka temperatury sięgała 90 stopni ale było to w upalne dni kiedy na ogół stałem przez jakiś czas w korku (nie sprawdzałem wtedy odczytu z climatronica). Jestem kompletnym laikiem jeżeli chodzi o wszelkiego rodzaju mechanikę, Zamierzam w najbliższym czasie wymienić obecny termostat na wahlera. Zastanawia mnie jednak fakt czy ktoś miał podobne obserwacje. I czy pomogła mu rzeczywiście wymiana termostatu czy może potrzebny był również nowy czujnik a może inny rodzaj cieczy chłodzącej.

Opublikowano

a na którym kanale sprawdzasz to w klimatroniku? 49 to temp płynu chłodniczego ( pokrywa się z tym co jest na blacie) a 51 to temp silnika ( rośnie szybciej niż na blacie, dochodzi szybciej do 90 i taką temp trzyma stale) - tak przynajmniej jest u mnie

Opublikowano

Jeśli uważasz ze na 51 jest temp silnika to po nocy stania auta włącz zapłon ale nie odpalaj silnika i obserwuj jak wskazanie na 51 leci do 90 :)

Opublikowano (edytowane)

to co pokazuje 51 w takim razie? Gdzieś widziałem na necie że to tego się tyczy, pewny nie jestem, ale u mnie zachowuje się tak jak napisałem

Edytowane przez fazi777
Opublikowano (edytowane)