Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AFN Podczas wyprzedzania nagle stracił moc


piotrekmuzyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dzisiaj podczas wyprzedzania mój AFN nagle silnik stracił moc i niestety nie może jej odzyskać. Normalnie odpala ruszam na światłach 1, 2 bieg w miarę normalnie jednak 3 i w górę obroty nie chcą iść ochoczo do przodu. Auto na postoju pracuje normalnie, odpala normalnie, nie kopci nie dymi itd, nie szarpie. Filtr paliwa, powietrza wymieniony w niedalekiej przeszłości, mam już do wymiany olej ale chyba to niema żadnego wpływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomy opowiadał mi niedawno o takiej nieprzyjemnej sytuacji utraty mocy podczas wyprzedzania, przyczyna okazal sie zatkany katalizator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem dokładnie tak samo 2 tyg. temu co śmieszne też przy wyprzedzaniu, wszystko jak opisujesz i nie dało rady przekroczyć 120 km/h.

Znajomy zdemontował mi zawór ten przy chłodnicy w który wchodzą wężyki od podciśnienia turbiny... przedmuchał i przezyścił ( w jednym było troche jakiegoś syfu i minimalnie oleju )

Wszystko poskładał i jest OK... aż się boje tych 90 koni ;) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowa sprawa to zawór N75 czyli od sterowania turbiny potrafi się przywieśić, i dlatego traci moc, nie ma ciagu. skoro na postoju nie dymi, nie kopci nie syczy itp to za pewne to będzie zaworek.

Jak by było coś z np. rurą od interculera to by syczał, albo 1/2 tez byś czuł że coś nie tak. Tak więc sprawdzić zaworek, może podciśnienie gdzies spadło :)

Jak coś zapraszam mam takie zabawki w ofercie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi, zapodaj je w odpowiednim dziale a dowiesz się dlaczego auto jest mułowate.
To co opisujesz to klasyczny tryb awaryjny który może być spowodowany m.in. przez nieszczelny układ podciśnienia, zaworek n75, zapchana geometria turbiny tym samym wtryski do sprawdzenia, w rzadkich przypadkach bardzo mocno zapchany katalizator który blokuje spaliny tworząc ciśnienie między nim a turbiną - wirnik turbiny nie uzyskuje odpowiednich obrotów.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i uzupełnij profil bo dostaniesz ostrzeżenie kolega wyżej opisał ci dokładnie co masz zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro podpinam pod komputer, ale co ciekawe po 8h postoju kiedy jechałem z pracy moc powróciła, nawet przy gwałtownym wyprzedaniu.

Co zauważyłem - po odpaleniu zimnego silnika i lekkim dogazowniu słychać było lekkie tyknięcie jakby załączał się jakiś przekaźnik - całkowicie to znika po rozgrzaniu silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór, mam problem w audi a4 b6 1.9 tdi 130 km skrzynia biegów w manualu. Proszę o pomoc bo dzisiaj podczas trasy na autostradzie wyczułem pod pedałem gazu minimalny spadek mocy lekko wyczuwalny że nie nie ciągnie do przodu płynie... Zauważyłem też że po gwałtownym przyspieszeniu na biegu trzecim np. słychać  z prawej strony od pasażera szum powietrza. Proszę o pomoc od czego i gdzie mogę zacząć szukać tej usterki. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...