Jump to content

Uciążliwy lakier LZ9Y


Recommended Posts

Witam!

Bardzo proszę o informację co zrobić z lakierem. Posiadam Audi A4 B8 w kolorze czarnym. Pół roku temu bylem na polerce. Auto było jak nowe. Nigdy nie jeżdzę na Myjnie mechaniczne. Na myjniach nie pozwalam wycierać auta do sucha żeby zapobiec powstawaniem rysom. proszę o jakąś radę. Czy można temu zapobiec czy trzeba się do tego przyzwyczaić i raz w roku jechać na polerkę co uważam za zły pomysł?

Link to post
Share on other sites

A co polerka ma wspólnego z detailingiem? Lakier po spolerowaniu został czymś zabezpieczony przez "fachowca wykonującego robotę"? Jeżdżąc na taką usługę co roku, w pewnym momencie może Ci się lakier skończyć, no chyba że chcesz uzyskać efekt polerowanego metalu rodem z Dubaju, wtedy hulaj dusza i poleruj ile wlezie.

Słowem podsumowania. Umów się z fachowcem od korekt lakieru w swojej okolicy i zapytaj o możliwości jakie oferuje. Jak lubisz miziać od czasu do czasu swoje auto to dobry wosk może być drogą dla Ciebie, albo rozważ położenie powłoki, która jest trochę bardziej bezobsługowa. Niby można ją woskować, ale to już chyba tylko ze zboczenia :)

Link to post
Share on other sites

Pół roku temu bylem na polerce. Auto było jak nowe

Nie było... to było nazwijmy złudzenie optyczne :) nie wiem gdzie, kto, jak to robił ale obstawiam że była to jedno etapowa ''polerka'' futrem na dość mocno ściernej paście typu G3 lub jej podobnej pasty te mają w swoim składzie substancje bardzo dobrze wypełniające rysy. Efekt który widziałeś w momencie odbierania auta to był efekt jak pisze denishome albo nie wymytej pasty (wymycie pasty spowodowało by uwidocznieni rys) lub na to położony jeszcze jakiś specyfik.

Na innym forum w dziale detailngu ktos napisał o firmie XXXXX jak poszukałem w google co to to..... to właśnie takie specyfiki, polerka na futrze pastą 1..... super, rewelacyjne efekty (w komentarzu jeszcze dodane przecież wiemy że dla was czas to pieniądz), jest jeszcze pasta 2 ale to juz... jak mus :), na 1 można juz kłaść specyfik o nr. 3 i jest super extra efekt.... no szkoda tylko ze o tych super produktach świat detailingu nie słyszał :) wracając do tematu.... był to na tyle trwały środek że wytrzymał kila myć od czasu ''polerki'' ale kiedyś musiał ustąpić.

Lakier który masz w samochodzie ma pewną magię ciężko sie go poleruje ale bardzo łatwo sie go rysuje... chcąc mieć spokój na dłuższy czas i cieszyć się ładnym wyglądem auta polecam jak kolega wyżej powłokę kwarcowa i na około 2 lata masz spokój.

Edited by gusiak11
Link to post
Share on other sites

Na myjniach ręcznych zawsze myją auta albo szczotkami albo brudnymi szmatami, nie korzystają z techniki na dwa wiadra szorując po aucie wodą z piachem to co się dziwić. To że nie pozawalasz wycierać auta nie wystarczy...jeździj tylko na bezdotykówki lub sam zaopatrz się w dobry sprzęt do mycia auta i rób to sam...

Link to post
Share on other sites

Polecam środek zabezpieczający Festool MPA-V zabezpiecza przed myjniami mechanicznymi do 8 razy po zastosowaniu

Jak będzie chciał ktoś zakupić to pisać PW

Link to post
Share on other sites

A kogo w Polsce polecicie do detalingu? . Chodzi o profesjonalne i rzetelne podejście do sprawy.

https://www.facebook.com/shineclinictsk?fref=ts

Polecam, w 100% będziesz zadowolony z efektów :)

zresztą zobacz profil na Fb :)

Edited by przemek11
Link to post
Share on other sites

Witam, ja mam lakier LY9B, tez jest masakra z rysami , jest ich multum, mam kupiony Szampon Sudzz wash car, zamiast gąbki mam rekawice do mycia z futra barana..także podstawy są :) (oczywiscie myje na 2 wiadra) . Moje pytanie brzmi jakie musialbym wykonać zabiegi zeby się tego pozbyć ? nie mówiąc o malowaniu auta..

Link to post
Share on other sites

Oczywiście korekta najlepiej pełna i zabezpieczenie powłoką - przy tych lakierach, dużo daje.

Link to post
Share on other sites

u mnie CarPro Cquartz oraz moim zdaniem lepszy Gyeon Q2 MOHS rysuje sie latwo nie wnosi zadnej odpornosci na zarysowania poza jedna ze rysuje sie sam a nie lakier mowimy oczywiscie o powstajacych rysach podzas mycia ,nie pomaga rowniez na ptasie odchody taka powloka na moim przykladzie odchod lezal okolo 1 h na aucie i powstal wzer, auto myte przeze mnie tylko zgodnie ze sztuka i rysy i tak sa od mycia, Cquartz daje twardosc okolo 4h a Geyon od 3 - 5h teraz bedzie GTECHNIQ CRYSTAL SERUM + EXO V2 i zobaczymy co ta powloka moze - powloka ceramiczna

nie oczekujcie cudow od powlok na tego typu lakierze poniewaz powloka kwarcowa odziedzicza sklonnosci do rysowania sie od lakieru na ktorym lezy

fakt mycie to czysta przyjemnosc i wyglad auta ale to tylko to daje

Edited by lukas309
Link to post
Share on other sites

A co lepiej położyć na ten lakier (LZ9Y) kwarc czy ceramikę ? I ile warstw ?

w moim przypadku kwarc mnie nie zadowolil a ceramika dopiero pojdzie wiec sie okaze co do warstwowania powloki to zalezy od producenta

Link to post
Share on other sites

To co polecacie jesli chodzi o ten lakier?

mam na myśli polerka i co dalej?

na powłoke ceramiczna lub kwarcową jednak nie wydał tyle kasy (ok 1500zł lub wiecej)

Link to post
Share on other sites

Po pierwsze powłoka kwarcowa i ceramiczna to w zasadzie to samo, różni się tylko niuansami.

Po drugie jeśli powłoka za droga, to po korekcie wosk a potem mycie zgodnie z zasadami, dobry cleaner i dobry wosk i tak też się da, ale wymaga to nieco pracy i uwagi.

Edited by Griffe
Link to post
Share on other sites

Ja jestem koniecznie za powłoką, jakoś strasznie podatny na rysy ten lakier, więc lepiej dobrze zabezpieczyć i pielęgnować spokojnie :D

Szkoda, że mam daleko do Lublina, w Warszawie za dużo firm i każdy poleca inną :kwasny:

Link to post
Share on other sites

Myślę, że ważna jest również użyta chemia, czyli żeby za szybko tego wosku z lakieru nie zdjąć ;)

Link to post
Share on other sites

Należy sobie uświadomić, że lakier niszczymy rysując go głównie podczas mycia i wycierania. Dlatego ryzyko trzeba minimalizować a więc:

- przede wszystkim prewash z aktywnej piany

- mycie na dwa wiadra dobrą rękawicą wełnianą

- osuszanie dobrym ręcznikiem przez przykładanie a nie wycieranie.

Niestety miękki lakier czarny potrafi rysować się od samej fibry i na takie defekty pomocna jest powłoka.

Jednak warto pamiętać, że powłoka tylko pomaga, a nie chroni przed wszystkim.

Link to post
Share on other sites

dzięki za rady :)

jak bede po jakimś zabiegu małym to się odezwe o dokładniejsze instrukcje :decayed:

ciekawi mnie co jeszcze moge z niego uratować :co:



przede wszystkim prewash z aktywnej piany

ile taki prewash mniej wiecej kosztuje? bo z tego co widze po wpisaniu na szybko w allegro to ok 40zł za 400ml wie chyba to nei wystarczy na wiele myc

Link to post
Share on other sites

no widziałem 5l ok 80zł tak najbiedniej.

a mógłbyś podać nazwe co Ty byś najlepiej polecał? czyli dobre i w stosunkowo przystępnej cenie?

Link to post
Share on other sites

Niestety w aktywnej pianie tak nie ma. Jak ma być bezpieczna dla wosku i działać to No.1 jest Autobrite Magifoam - jakieś 150 zł za 5l czyli jakieś 3 zł jeden prewash.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...