Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1,8 ADR] Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów.


Mini_Tytan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przymierzam się do wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów gdyż podczas wymiany świec okazało się iż gromadzi się tam olej po za tym już przepuszczać olej po lewej stronie silnika(patrząc od przodu maski) a ten skapuje na hmm ... ,,aluminiową rynienkę"? a ta ma ujście na kolektorze wydechowym i nie ciekawy zapach raz na jakiś czas zalatuje :D taki jak by się guma pod maską paliła :kwasny::kwasny:

Jakieś porady co do wymiany? 1 raz to będę robił i nie chciał bym czegoś pominąć :kox:

Uszczelka już kupiona (1pod dekiel i 1 pod świece).

Z góry dziękuje za pomoc :hi::hi::hi::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu silnika jest załamanie na głowicy i tam proponuje dac troche silikonu, tam najczesciej lubi cieknac okrecaj sruby zgodnie ze schematem (nie po kolei od poczatku) i na wyczucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu silnika jest załamanie na głowicy i tam proponuje dac troche silikonu, tam najczesciej lubi cieknac okrecaj sruby zgodnie ze schematem (nie po kolei od poczatku) i na wyczucie.

Tu mnie zaskoczyłeś, masz może gdzieś na podorędziu ów schemat? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

schemat powienien byc z uszczelka ale jak nie bedzie to leć od srodka i na skos kazda ze srub złap i delikatnie przykrec poźniej dokreacaj stopniowo od poczatku i tak kilka rundek. Pamietaj ze sruby nie moga byc za mocno przykreceone, na wyczucie. W szukajce na forum powinno byc coś na ten temat.

Edytowane przez rhinbac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dosłownie jak kolego pisze od razu pod uszczelkę dawaj silikon ja mam dwie audiczki z silnikiem 1.8 20v ARG i AVV i od razu tak robiłem jeżdżę już półtora roku i problemu nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silikon należy położyć pod uszczelkę pokrywy przy łożyskach wałków./ a nie pod całą uszczelkę/.Jak masz możliwość to klucz dynamometryczny i śruby momentem 10 Nm a nie na tzw wyczucie!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktos ma chocby znikome pojecie to zrobi to bez klucza dynamometrycznego i tez bedzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Też się przymierzam do wymiany. Pytanie dot. silikonu, jaki silikon użyć i czy nałożyć na obie strony uszczelki w miejscu wałka tzn. od góry i dołu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie w ogóle nie używałem silikonu. Uszczelka elring, dobrze wszystko oczyszczone i dokręcone z momentem 10Nm według schematu.  Ponad pół roku i nic nie cieknie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich zainteresowanych, powiem na swoim przykładzie pierwsza uszczelka wymieniana 5 lat temu, ciekło a dałem sylikon i na wyczucie dokręciłem,  miesiąc miną silnik mokry,

podejście nr 2: zdjąłem starą uszczelkę (miesieczną i nie najtańszą),  wyczyściłem sylikon, założyłem nową tej tej samej firmy w ręke dynamometr i wszystkie śruby z jednakową siła 10Nm ,

juz 5 lat sucho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...