Adrkrk Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Witam, w ostatnim czasie zaczęło mi padać turbo w silniku 1.9 tdi AVF. Więc pomyślałem, że przy okazji zmienię turbo na większe. Mam parę pytań a mianowicie. -Czy jest duży problem z montażem turba od 2.0tdi BRD jeśli są to konkretnie jakie? - Czy trzeba montować większy intercooler czy wystarczy seryjny dodam, że ostanio został założony nowy ponieważ stary rozerwalo. -Jaka moc jest do wyciągnięcia na tej turbinie i seryjnych gratach. - Czy modyfikacja jest w miarę bezpieczna. - I gdzie najlepiej w Krakowie zrobić chiptuning? Za odpowiedzi z góry dziękuję. Pozdrawiam
Jarol Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Tubo BRD jest praktycznie p&p wystarczy tylko zdjąć z węża do intercoolera szybkozłącze i skręcić na opaskę. Seryjny intercooler jest troszkę za mało wydajny dlatego żeby wykorzystać pełne możliwości turbosprężarki BRD trzeba go wymienić na wydajniejszy. Po zamontowaniu samej turbosprężarki da się zrobić moc w okolicach 180km jeśli oczywiście silnik jest w 100% sprawny i pompki mają odpowiednią wydajność. Modyfikacja jest bezpieczna jeśli program będzie dobrze zrobiony. Ja po takich modyfikacjach przejechałem ponad 100tys km.
lukaszooo Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 (edytowane) Jest jeszcze jedna istotna kwestia czyli koszty. Turbo ponad 1000zł, aby wszystko grało Fmic 1000-1300zł i na koniec program 900-1300zł jesli bedziesz miał szczescie to wyjdzie 3000zł. Ja bym zregenerował ori turbo, doprowadził silnik do super stanu i na koniec program, jesli motorownia zdrowa to wyjdzie 160-165km, czy warto inwestować dla tych 20km ???? Edytowane 23 Stycznia 2015 przez lukaszooo
Jarol Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 (edytowane) Z ceną programu trochę przegiąłeś to jest stary kloc na EDC15 takie auto można wystroić za dużo mniej Jak zrobi FMIC to może atakować 190-200km a to już ponad 30km więcej niż na seryjnej turbosprężarce. Poza tym auto nie będzie puchło w cieple dni co ma miejsce po programie na seryjnym intercoolerze. Regeneracja turbosprężarki + program to spokojnie min 1500-1600zł - 165km i 360Nm Turbo BRD + FMIC + program da się zmieścić w 3000zł tak jak napisałeś -190-200km i 380-400Nm Edytowane 23 Stycznia 2015 przez Jarol
lukaszooo Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Kloc klocem w październiku sie orientowałem o cene programu u polecanych na naszym forum tunerów najtaniej 900 u najbardziej okrzykniętego przez tel usłyszałem 1300 .
Jarol Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 (edytowane) Kloc klocem w październiku sie orientowałem o cene programu u polecanych na naszym forum tunerów najtaniej 900 u najbardziej okrzykniętego przez tel usłyszałem 1300 . A kto Ci każe jechać do najbardziej okrzykniętego który nie zrobi tego w żaden sposób lepiej od innych którzy maja o tym pojęcie. Zrobienie softu na sterowniku EDC15 jest w miarę proste i jest na forum kilka osób które zrobią to równie dobrze za mniej więcej połowę tej ceny. Edytowane 23 Stycznia 2015 przez Jarol
lukaszooo Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Wiec nakieruj kolegę zeby nie przepłacił Na jesieni myslałem o takim zabiegu jak kolega ale po podliczeniu kosztów jakie zainwestowałem w to auto i ile kosztowało by mnie dobicie do upragnionych 200km stwierdziłem ze czas na zmiane auta.
spanky Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Witam, w ostatnim czasie zaczęło mi padać turbo w silniku 1.9 tdi AVF. tak z ciekawosci mozesz napisać na jakiej podstawie stwierdzenie , że "zaczęło" ? Wiec nakieruj kolegę zeby nie przepłacił Na jesieni myslałem o takim zabiegu jak kolega ale po podliczeniu kosztów jakie zainwestowałem w to auto i ile kosztowało by mnie dobicie do upragnionych 200km stwierdziłem ze czas na zmiane auta. tak to jest , ze najlepszy stosunek przyrostu mocy do poniesionych kosztów to zrobienie samego programu, modyfikacje mechaniczne to już inna półka cenowa
Jarol Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Wiec nakieruj kolegę zeby nie przepłacił Na jesieni myslałem o takim zabiegu jak kolega ale po podliczeniu kosztów jakie zainwestowałem w to auto i ile kosztowało by mnie dobicie do upragnionych 200km stwierdziłem ze czas na zmiane auta. Post wyżej masz osobę która zrobi program tak samo dobrze jak najbardziej okrzykniętego a na pewno taniej
lukaszooo Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Kolega wyżej robił u kolegi z moich stron program więc cene znam i nie oszukujmy sie za 600zł nikt tego nie ogarnie.
Uzieblo Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Turbo starczy do 200 koni. Intercooler jest po to tylko a żebyś przy +30 miał 200 koni a nie 160. Ja bym zamontowal jakaś turbinke gtb, szybko wstaje, potencjsł do 240 koni. A wiem ze jak zrobisz 180 koni, pół roku i mało. Każde auto mam pomodzone i pół środki nie wchodzą w grę bo potem i tak wyjdzie 2 razy więcej. Albo grubo albo wcale. Weź dolicz sobie jest downpipe z kwasowki. Co z tego ze nakoksujesz paliwa i powietrza jak nie będzie to gdzie wywalić... Wydech cały z kwasowki 2,5 na 2 tłumikach trzeba liczyć 2 tysiące, Tutaj masz turbo. W sumie największe ale gotowe do 1.9 tdi http://allegro.pl/turbo-3-0-tdi-gtb2260vk-1-9-tdi-porting-tuning-i5011658915.html 2 tysiące Do tego intercooler 1500 na gorące dni. Do tego dolicz 1300 strojenie i cieszysz się z 220-240 koni o ile układ paliwowy pozwoli. Sam widzisz ze lepiej dołożyć 2 tysiące niż robić coś 2 razy...
Adrkrk Opublikowano 23 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2015 Dzięki wszystkim za odpowiedzi, mam w sumie jeszcze parę pytań czy pasuje jakiś większy intercooler p&p i jeśli są jakieś gotowe zestawy w miarę rozsądnej cenie to prosiłbym o wklejanie linka. Spanky coraz częściej odcina mi turbo + słychać tarcie walka o ścianki turbiny pomiędzy 2 a 3 tyś obrotów, koszta moim zdaniem są jeszcze w miarę przyzwoite przy wymianie turba na większe tym bardziej, ze ja mam turbo do roboty. Myślicie panowie że po tych modyfikacjach wyjdzie około 190km i 390 nm dodam, że auto ma przebieg 180000 nie miało robione jeszcze koła dwumasowego ani nie sprawdzałem pompowtryskow. Dodam jeszcze że zależy mi zeby obeszło się bez jakiegos większego rzeźbienia dlatego też zastanawiam się nad brd.
lukaszooo Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 oczywiscie ze mozna zrobić to na ori czesciach, pierwsza lepsza aukcja na forum http://a4-klub.pl/index.php?/topic/303789-zestaw-prawego-ic-do-1920-tdi/?hl=%2Bintercooler+%2B2.5Sieman troche nakreca ceny jesli poszukał bys na szrotach złapiesz taki zestaw za 400-500zł .To ze silnik wpada w awaryjny to wcale nie znaczy ze masz turbo uwalone.....
Uzieblo Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Jak się nie ma miedzi to się w domu siedzi... Taniej wyjdzie jak zrobisz customowe
piotrek30071990 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Witam serdecznie wszystkich forumowiczów mam a4 b7 kombi 2.0TDI 140km BPW dpf usunięty turbo z brd i chciałbym teraz zrobić wydech trochę głośniejszy co najlepiej zrobić? Środkowa puszkę opróżnić? Zaznaczam że już mam końcowe tłumiki z 3.0TDI po dwóch stronach czy te puszki tez można w środku opróżnić tzn rozciac i bebechy wywalić da to coś?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się