numen1 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 (edytowane) Witam, Coś nie tak jest z autem. Hmm.. Zacznijmy od tego iż została wymieniona dwumasa + sprzęgło jakieś 2 tygodnie temu.+ regeneracja rozrusznika. Przez 1 tydzień było cacy, nawet nie było większych drgań budą, na jałowym. Przed wymianą auto mam 6 lat, odkąd pamiętam drgania były od początku na pewno z 4 lata. A tak do auto falowało można powiedzieć na jałowym. 2 tydzień użytkowania, podczas jazdy niepodziewanie włączył się tryb awaryjny. Auto wyłączyłem, zapaliłem i pojechałem dalej jakieś 10 km. Po chwili zapiała się ikonka "ślinika". Auto nie miało mocy na wolnych obrotach. Do 2200 obrotów. mułowaty najbardziej na biegu 2, po przekroczeniu puszą czarną chmurę dymu, a moc jest ( najbardziej odczuwalne jest to na zimnym silniku ) Generalnie moc na wysokich i średnich obrotach jest, ale kopci. Podpinałem pod kompa, w 1 diagnozie, były błędy - EGR - Przepływomierza - 2 świece żarowe. Sprawdzane wtryski na vagu mechanik mówił ze jest OK. Parametry w normie. Parametry turbiny też ok. Wyczyszczany został czujnik przepływomierza. ( po tym zabiegu jak by bardziej kopci ) Usunięte błędy. Po 2 dniach lekka poprawa. Diagnoza 2. Błędy 2 świec żarowych. Diagnoza 3 po 4 dniach. Błędy 2 świec żarowych + zwarcie w obwodzie. Aha czasami zauważyłem podczas gaszenia auta, autem zarzuca i słychać stukot, chyba to klapa gasząca. Turbina wymieniana jakieś 30 tys km. Wgrany wirus do 180KM wyszło. I teraz pytanie co to może być? Mam w planach zaślepić EGRa i zobaczyć czy to coś pomoże.? Drgania (zarzucanie budą) na jałowym. :-/ Edytowane 24 Stycznia 2015 przez Wihajster
piotrsob1 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 (edytowane) Spróbuj z zaślepieniem EGR-a, jak będzie jeździł dobrze to masz przyczynę kopcenia i braku mocy. Na drgania - wibracje na jałowym to raczej nie pomoże , prędzej wymiana o-ringów na pompkach coś może zdziałać Program robił któryś z powszechnie uznanych tunerów, czy wgrany jakiś gotowiec nieznanego pochodzenia ? Edytowane 23 Stycznia 2015 przez piotrsob1
SotoM Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 (edytowane) zajrzyj do klapy gaszącej...(w nią wchodzi przewód powietrza doładowanego) może jest przymknięta lub nie reguluje dawkowania powietrza w stosunku do paliwa- stąd kopcenie(podejrzewam ze na czarno)-co powinieneś opisać bo to uresko ważne - kwestia zdjęcia rury i spr.jej ruchu - jej ruch powinien być szybki płynny i bez oporowy.-błąd przepływki może być spowodowany właśnie przez to nie zgadza się przepływ powietrza w stosunku do przepływu powietrza doładowanego. świece żarowe to temat innej katechezy -porostu trzeba sprawdzić czy są spalone ,czy sa na zwarciu lub czy są-sprawne a np uszkodzona instalacja elektryczna. co do drgań pokaz odczyt z grupy 004. synchronizacja rozrządu. co do zaślepień egr'u fajny tanie wyjście z problemu lecz ma to skutki- od oporów pracującej oski pęka tuleja prowadząca oski (powiedzmy ze to jakiś mosiądz) odłamek trafia do kolektora ssącego stamtąd do cylindra i zaczyna tam robić spustoszenie- zamiast zaślepiać proponuje poświecić 20min pracy i wymontować egr odkręcić jego pokrywę silniczka torx 20 z krzepą pociągnąć za dekiel (spokojnie nic nie urwiesz trzymają mocno 2 piny) i palcami wysunąć środkowy trybik który przekazuje ruch tryby silniczka na tryb oski. wyjąć ten środkowy trybik i zmontować w odwrotnej kolejności. Edytowane 23 Stycznia 2015 przez SotoM
numen1 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2015 Program robiony w Fabryce Mocy Lublin u kolegi Alana. Ponad 3 lata temu i od razu tam była wymiana turbiny. EGR czyściłem jakieś 2 lata temu, Klapa gasząca znajduje się pod EGRem? Morze i od razu wyczyść ją. Znajomy mechanik mówił że to najprawdopodobniej górne wałki w śliniku, lubią się wycierać. U jednego z klientów wymieniał te wałki. Gdzieś zamawia koszt ok 800zł.
Wihajster Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 najprawdopodobniej górne wałki w śliniku, lubią się wycierać to nie strucel BPW zeby sie wyciarały wałki Chyba,że nie zmieniasz oleju lub jezdzisz na jakims gównie ...
SotoM Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Pojedziesz do mechanika to on przynajmniej na żywo będzie widział problem bo my jak widzisz możemy tylko sobie pobredzić... Twój problem to napewno nie wina chipa.poprostu się cos zesrało i trzeba pomału weryfikować elementy/podzespoły.
numen1 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2015 Zawsze zalewam tylko Motula olej. Posprawdzam jeszcze sam, jako ciekawostka w ostatnim czasie 2 razy wymieniałem rurę od intercoolera do turbiny. co do zaślepień egr'u fajny tanie wyjście z problemu lecz ma to skutki- od oporów pracującej oski pęka tuleja prowadząca oski (powiedzmy ze to jakiś mosiądz) odłamek trafia do kolektora ssącego stamtąd do cylindra i zaczyna tam robić spustoszenie- zamiast zaślepiać proponuje poświecić 20min pracy i wymontować egr odkręcić jego pokrywę silniczka torx 20 z krzepą pociągnąć za dekiel (spokojnie nic nie urwiesz trzymają mocno 2 piny) i palcami wysunąć środkowy trybik który przekazuje ruch tryby silniczka na tryb oski. wyjąć ten środkowy trybik i zmontować w odwrotnej kolejności. To jest sposób na wyłączenie EGR?
numen1 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2015 Oblukaj przepływke jeszcze Była czyszczona od tygodnia nie ma błędu. Jak się pojawi to najwyżej wymienię na nowa.
SotoM Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Zawsze zalewam tylko Motula olej. Posprawdzam jeszcze sam, jako ciekawostka w ostatnim czasie 2 razy wymieniałem rurę od intercoolera do turbiny. co do zaślepień egr'u fajny tanie wyjście z problemu lecz ma to skutki- od oporów pracującej oski pęka tuleja prowadząca oski (powiedzmy ze to jakiś mosiądz) odłamek trafia do kolektora ssącego stamtąd do cylindra i zaczyna tam robić spustoszenie- zamiast zaślepiać proponuje poświecić 20min pracy i wymontować egr odkręcić jego pokrywę silniczka torx 20 z krzepą pociągnąć za dekiel (spokojnie nic nie urwiesz trzymają mocno 2 piny) i palcami wysunąć środkowy trybik który przekazuje ruch tryby silniczka na tryb oski. wyjąć ten środkowy trybik i zmontować w odwrotnej kolejności.To jest sposób na wyłączenie EGR?Sposób na nie narobienie sobie szkód przez egr.właśnie koleś skończył naprawę silnika-nie wiedział co podziobało 2gi cylinder... Elektronika egru będzie działała a mechanicznie będzie on całkowicie zamknięty.
Pawelkiwi Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Podpinasz pod kompa, robisz diagnostykę i na przepływomierzu widzisz czy praca EGR jest poprawna. Nawet śrubokręta nie wyjmujesz ani maski nie podnosisz.
numen1 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2015 Podpinasz pod kompa, robisz diagnostykę i na przepływomierzu widzisz czy praca EGR jest poprawna. Nawet śrubokręta nie wyjmujesz ani maski nie podnosisz. Był robiony test EGR przez VAGa i wyszło na poprawny. Czyli przez kompa można wyłączyć EGR? Zauważyłem iż czym zimniejszy silnik tym gorzej, do 2ty obr auto nie ma mocy i nim szarpie. Zastanawiam się czy może to być wina paliwa? Przed tymi problemami zalewałem na stacji, nie firmowej, prywatnej. Byłem zmuszony i dobra cena 4,19zł
SotoM Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 a stało sie to po wlaniu paliwa , po ilu km od zatankowania?
numen1 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2015 (edytowane) a stało sie to po wlaniu paliwa , po ilu km od zatankowania? Po zatankowaniu jakieś 50-60km a miałem już rezerwę na max 20km. Wskazówka pod dolna kreską. (pod licznikiem ) Właśnie tak szukam przyczyny i możne to ma związek z tym. Bo szarpanie auta na niskich obrotach. Ale z drugiej strony dymienie z rury ....:-/ Edytowane 25 Stycznia 2015 przez numen1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się