Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Porblem z silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Coś nie tak jest z autem.

Hmm.. Zacznijmy od tego iż została wymieniona dwumasa + sprzęgło jakieś 2 tygodnie temu.+ regeneracja rozrusznika.

Przez 1 tydzień było cacy, nawet nie było większych drgań budą, na jałowym. Przed wymianą auto mam 6 lat, odkąd pamiętam drgania były od początku na pewno z 4 lata. A tak do auto falowało można powiedzieć na jałowym.

2 tydzień użytkowania, podczas jazdy niepodziewanie włączył się tryb awaryjny. Auto wyłączyłem, zapaliłem i pojechałem dalej jakieś 10 km. Po chwili zapiała się ikonka "ślinika". Auto nie miało mocy na wolnych obrotach. Do 2200 obrotów. mułowaty najbardziej na biegu 2, po przekroczeniu puszą czarną chmurę dymu, a moc jest ( najbardziej odczuwalne jest to na zimnym silniku ) Generalnie moc na wysokich i średnich obrotach jest, ale kopci.

Podpinałem pod kompa, w 1 diagnozie, były błędy - EGR - Przepływomierza - 2 świece żarowe.

Sprawdzane wtryski na vagu mechanik mówił ze jest OK. Parametry w normie. Parametry turbiny też ok.

Wyczyszczany został czujnik przepływomierza. ( po tym zabiegu jak by bardziej kopci )

Usunięte błędy.

Po 2 dniach lekka poprawa. Diagnoza 2. Błędy 2 świec żarowych.

Diagnoza 3 po 4 dniach. Błędy 2 świec żarowych + zwarcie w obwodzie.

Aha czasami zauważyłem podczas gaszenia auta, autem zarzuca i słychać stukot, chyba to klapa gasząca.

Turbina wymieniana jakieś 30 tys km. Wgrany wirus do 180KM wyszło.

I teraz pytanie co to może być? Mam w planach zaślepić EGRa i zobaczyć czy to coś pomoże.?

Drgania (zarzucanie budą) na jałowym. :-/

Edytowane przez Wihajster
Opublikowano (edytowane)

Spróbuj z zaślepieniem EGR-a, jak będzie jeździł dobrze to masz przyczynę kopcenia i braku mocy.

Na drgania - wibracje na jałowym to raczej nie pomoże , prędzej wymiana o-ringów na pompkach coś może zdziałać :decayed:

Program robił któryś z powszechnie uznanych tunerów, czy wgrany jakiś gotowiec nieznanego pochodzenia ?

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

zajrzyj do klapy gaszącej...(w nią wchodzi przewód powietrza doładowanego) może jest przymknięta lub nie reguluje dawkowania powietrza w stosunku do paliwa- stąd kopcenie(podejrzewam ze na czarno)-co powinieneś opisać bo to uresko ważne - kwestia zdjęcia rury i spr.jej ruchu - jej ruch powinien być szybki płynny i bez oporowy.-błąd przepływki może być spowodowany właśnie przez to nie zgadza się przepływ powietrza w stosunku do przepływu powietrza doładowanego.

świece żarowe to temat innej katechezy -porostu trzeba sprawdzić czy są spalone ,czy sa na zwarciu lub czy są-sprawne a np uszkodzona instalacja elektryczna.

co do drgań pokaz odczyt z grupy 004. synchronizacja rozrządu.

co do zaślepień egr'u fajny tanie wyjście z problemu lecz ma to skutki- od oporów pracującej oski pęka tuleja prowadząca oski (powiedzmy ze to jakiś mosiądz) odłamek trafia do kolektora ssącego stamtąd do cylindra i zaczyna tam robić spustoszenie- zamiast zaślepiać proponuje poświecić 20min pracy i wymontować egr odkręcić jego pokrywę silniczka torx 20 z krzepą pociągnąć za dekiel (spokojnie nic nie urwiesz trzymają mocno 2 piny) i palcami wysunąć środkowy trybik który przekazuje ruch tryby silniczka na tryb oski. wyjąć ten środkowy trybik i zmontować w odwrotnej kolejności.

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

Program robiony w Fabryce Mocy Lublin u kolegi Alana. Ponad 3 lata temu i od razu tam była wymiana turbiny.

EGR czyściłem jakieś 2 lata temu, Klapa gasząca znajduje się pod EGRem? Morze i od razu wyczyść ją.

Znajomy mechanik mówił że to najprawdopodobniej górne wałki w śliniku, lubią się wycierać. U jednego z klientów wymieniał te wałki. Gdzieś zamawia koszt ok 800zł.

Opublikowano

najprawdopodobniej górne wałki w śliniku, lubią się wycierać

to nie strucel BPW zeby sie wyciarały wałki :wink: Chyba,że nie zmieniasz oleju lub jezdzisz na jakims gównie ...

Opublikowano

Pojedziesz do mechanika to on przynajmniej na żywo będzie widział problem bo my jak widzisz możemy tylko sobie pobredzić...

Twój problem to napewno nie wina chipa.poprostu się cos zesrało i trzeba pomału weryfikować elementy/podzespoły.

Opublikowano

Zawsze zalewam tylko Motula olej.

Posprawdzam jeszcze sam, jako ciekawostka w ostatnim czasie 2 razy wymieniałem rurę od intercoolera do turbiny.

co do zaślepień egr'u fajny tanie wyjście z problemu lecz ma to skutki- od oporów pracującej oski pęka tuleja prowadząca oski (powiedzmy ze to jakiś mosiądz) odłamek trafia do kolektora ssącego stamtąd do cylindra i zaczyna tam robić spustoszenie- zamiast zaślepiać proponuje poświecić 20min pracy i wymontować egr odkręcić jego pokrywę silniczka torx 20 z krzepą pociągnąć za dekiel (spokojnie nic nie urwiesz trzymają mocno 2 piny) i palcami wysunąć środkowy trybik który przekazuje ruch tryby silniczka na tryb oski. wyjąć ten środkowy trybik i zmontować w odwrotnej kolejności.

To jest sposób na wyłączenie EGR?

Opublikowano

Oblukaj przepływke jeszcze

Opublikowano

Oblukaj przepływke jeszcze

Była czyszczona od tygodnia nie ma błędu.

Jak się pojawi to najwyżej wymienię na nowa.

Opublikowano

Zawsze zalewam tylko Motula olej.

Posprawdzam jeszcze sam, jako ciekawostka w ostatnim czasie 2 razy wymieniałem rurę od intercoolera do turbiny.

co do zaślepień egr'u fajny tanie wyjście z problemu lecz ma to skutki- od oporów pracującej oski pęka tuleja prowadząca oski (powiedzmy ze to jakiś mosiądz) odłamek trafia do kolektora ssącego stamtąd do cylindra i zaczyna tam robić spustoszenie- zamiast zaślepiać proponuje poświecić 20min pracy i wymontować egr odkręcić jego pokrywę silniczka torx 20 z krzepą pociągnąć za dekiel (spokojnie nic nie urwiesz trzymają mocno 2 piny) i palcami wysunąć środkowy trybik który przekazuje ruch tryby silniczka na tryb oski. wyjąć ten środkowy trybik i zmontować w odwrotnej kolejności.

To jest sposób na wyłączenie EGR?
Sposób na nie narobienie sobie szkód przez egr.właśnie koleś skończył naprawę silnika-nie wiedział co podziobało 2gi cylinder... Elektronika egru będzie działała a mechanicznie będzie on całkowicie zamknięty.
Opublikowano

Podpinasz pod kompa, robisz diagnostykę i na przepływomierzu widzisz czy praca EGR jest poprawna.

Nawet śrubokręta nie wyjmujesz ani maski nie podnosisz.

Opublikowano

Podpinasz pod kompa, robisz diagnostykę i na przepływomierzu widzisz czy praca EGR jest poprawna.

Nawet śrubokręta nie wyjmujesz ani maski nie podnosisz.

Był robiony test EGR przez VAGa i wyszło na poprawny.

Czyli przez kompa można wyłączyć EGR?

Zauważyłem iż czym zimniejszy silnik tym gorzej, do 2ty obr auto nie ma mocy i nim szarpie.

Zastanawiam się czy może to być wina paliwa? Przed tymi problemami zalewałem na stacji, nie firmowej, prywatnej. Byłem zmuszony i dobra cena 4,19zł

Opublikowano

a stało sie to po wlaniu paliwa , po ilu km od zatankowania?

Opublikowano (edytowane)

a stało sie to po wlaniu paliwa , po ilu km od zatankowania?

Po zatankowaniu jakieś 50-60km a miałem już rezerwę na max 20km. Wskazówka pod dolna kreską. (pod licznikiem )

Właśnie tak szukam przyczyny i możne to ma związek z tym. Bo szarpanie auta na niskich obrotach.

Ale z drugiej strony dymienie z rury ....:-/

Edytowane przez numen1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...