Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik 2,0 FSI Benz. Kod silnika AWA 110KW (150HP)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Własnie przymierzam sie do zakupu A4 o takim silniku chciałbym dowiedzieć sie wszystkiego o tym motorze, koszt eksploatacji tzn. rozrząd , spalanie czy zakładać instalację LPG, jak tak to jaką jaki olej jest najlepszy przebieg ok 85000km rok 2002. Kod skrzyni biegów GBN kod modelowy 2003 . Z tego co sprawdzałem rolka napinacza paska w ASO koszt ok 750 PLN? ...


Opublikowano

Odpowiedź trochę po czasie ale może jeszcze Ci się przyda.

Silnik zwykły bez fajerwerków, przyjemny do codziennej jazdy; nie jest jakimś demonem prędkości ale jeździ całkiem przyjemnie. Do normalnej jazdy w sam raz. Typową bolączką znacznej większości egzemplarzy jest spory apetyt na olej sięgający nawet 1L/1000km, w większości przypadków pobór oleju rzędu 0,4-0,5L na 1000km jest normą, ale zdarzają się też egzemplarze (bardzo rzadko, przynajmniej na forum) zużywające np: 1L/10000km lub mniej.

Co do rozrządu to myślę, że koszty podobnie jak w większości 4-ro cylindrowych rzędówek, z tym, że silnik jest umieszczony wzdłużnie a nie poprzecznie i wielu mechaników dla ułatwienia sobie roboty zdejmuje cały pas przedni a to zwiększa koszty bo dłużej schodzi mechanikowi.

Jak chodzi o przebieg to albo trafiłeś bardzo fajny egzemplarz, albo zwyczajnie mocno cofany. Przy przebiegu 85 tys km ten samochód powinien praktycznie wyglądać jak nowy.

Jaki olej? Hmm... olej to temat rzeka przy tym silniku. Poszukaj na forum a znajdziesz w tej kwestii przynajmniej kilkadziesiąt stron w różnych wątkach.

Ja jeździłem normalnie z ukierunkowaniem bardziej na jazdę spokojną/delikatną niż na dynamiczną/sportową i moje auto paliło 9-10L/100km benzyny i prawie 11L LPG na każde 100km. Założyłem instalacje STAG 4 z wtryskami Hana i butlą 55L w miejscu koła zapasowego. Tankowałem 48-49L LPG i robiłem na tym 440-460km. Instalacja zakładana w Rzeszowie w warsztacie posiadającym autoryzację STAG-a i posiadającym bardzo dobrą opinię- nie zawiodłem się. Samochód bardzo dobrze pracował na gazie; przełączał się zarówno na benzynę jak i na LPG bez żadnych problemów, na jednym jak i na drugim paliwie pracował bez żadnych zastrzeżeń. Nie zauważyłem również spadku mocy na LPG.

Ogólnie silnik OK lecz trzeba liczyć się z kilkoma bolączkami jak np: zwiększone zużycie oleju, często zużyty, klekoczący, nadający się do wymiany wariator zmiennych faz rozrządu w komplecie z zaworem oleju (koszt części w ASO w okolicach 3000zł, ale na forum Kolega benyA4 pomoże Ci w ogarnięciu tematu na regenerowanych częściach).


OOOOOOOO f*ck :kox: tyle się opisałem o silniku ALT a tu temat z FSI :facepalm:

Co do FSI to rozeznaj temat bo to samochód na wtrysku bezpośrednim i z tego co wiem to koszt instalacji gazowej nie jest mały a ponadto taki silnik pomimo przełączenia na LPG, zużywa również benzynę. Z tego co wiem to co ileś cykli wtrysku gazu podawana jest dawka paliwa w celu schłodzenia cylindrów. Jak się mylę to mnie poprawcie.

Opublikowano

W FSI dawkowanie paliwa nie służy w celu schłodzenia cylindra lecz wtryskiwaczy, gdyż podobno mogą się zapiekać. wszyscy o tym mówią, ale czy to prawda.... wiem że do 1.6 fsi montują LPG IV generacji i po przejechaniu 80 tys km nic im sie nie dzieje. Mam FSI golfa IV, spalanie 7 l benz (bardziej miasto), audi a4 b6 2.0 FSI 6,5 trasa, 7,5-8 średnie bardziej na miejscu) pytanie, po co gaz. 2.0 alt spala gazu w granicach 11-13l podczas jazdy spokojniej. A samochód z fsi kupisz o 5 tys taniej i bardziej utrzymany, zmniejszy przebiegiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...