Skocz do zawartości
IGNOROWANY

zablokowany zacisk hamulca


przemek11

Rekomendowane odpowiedzi

przede wszystkim podgrzej dobrze odpowietrzniki jak będziesz płyn wymieniał bo może się okazać że zaraz 4 zaciski będą do zrobienia

czemu mam podgrzać i czmeu może okazac się że do wymiany 4?

Żebyś nie ukręcił odpowietrznika... Jak ukręcisz zostanie ci rozwiercenie, gwintowanie na większy, trochę kłopot...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gracjan, wszyscy rozumiemy ze miałeś traumatyczne wspomnienia z ukladem hamulcowym w swoim aucie ale nie strasz niepotrzebnie chlopaka bo nie ma potrzeby.

w zeliwnym zacisku odpowietrznik o wiele łatwiej jest odkrecic jak w alu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczkowy kluczyk 11 i z wyczyciem trzeba szarpnąc ewentualnie delikatnie puknąc, nie powinno byc problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Płynu i tak sam nie wymienisz bo do tego potrzeba 2 osób.

wiem doskonale że sam nie odpowietrze bo nie raz już to robiłem, nie raz odpowietrzałem wiec wiem co i jak, tak samo i z odkręceniem tego odpowietrznika, zazwyczaj nie było problemów :)

Tylko nie wiem i dlatego zapytałem jak wymienić płyn aby nie zapowietrzyć całego układu, bo z tym juz troche trzeba pokombinować :P



zakładasz wezyk na odpowietrznik, koniec wsadzasz do słoika/butelki wazne aby naczynie stało wyzej niz zacisk wtedy zrobi sie syfon i powietrze nie bedzie sie cofac.

no ale przecież pomimo tego że słoik będzie wyżej niż zacisk (żeby powietrze sie nie cofało) to co to da jak zanim w tym wężyku będzie płyn to i tak jest najpierw w nim powietrze i jak nacisne pedał po czym go puszcze to chyba zassie mi powietrze do układu. czy nie, czy się myle?



Zaczynasz od wyssania starego płynu ze zbiorniczka i zalania nowego

a do którego momentu mam wyssać płyn ze zbiorniczka? ile to będzie możliwe i od razu nalać nowy? później z pompowaniem dolewać?



Nastepnie prawy przedni, lewy tylny i prawy tylny

a czemu nie zaczyna się od koła które jest najdalej od pompy? czyli prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uklad hamulcowy z ABSem odpowietrza sie w nastepujacy sposob :

Lewy przód a potem prawy tył, potem prawy przód i lewy tył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uklad hamulcowy z ABSem odpowietrza sie w nastepujacy sposob :

Lewy przód a potem prawy tył, potem prawy przód i lewy tył

nawet nie wiedziałem :) myślałem że zawsze od najdalszego koła.

A napisałeś odpowietrza, a czy to samo ma się do zmiany płynu, też w taki sposób?

I w sumie nie zapytałem, a jak poznać czy np pompa nie jest zapowietrzona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie 1. Sam dasz sobie rade nie jest ci potrzebna druga osoba, to nie maluch ze trzeba naciskac zakrecac i tak cały czas.

Pytanie 2. Zrób tak jak ci mówie i nic ci sie nie bedzie cofac.

Pytanie 3. Wyssij tyle ile sie da i zalej nowy, tyle w temacie. Twoim najważniejszym zadaniem bedzie kontrolowanie aby w zbiorniczku cały czas był płyn, jesli go zabraknie sam tego nie ogarniesz.

Gdy pompa jest zapowietrzona po nacisnieciu pedału czyć ze powoli opada i jest miekki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Gdy pompa jest zapowietrzona po nacisnieciu pedału czyć ze powoli opada i jest miekki.

a jeśli jest to przy wymianie powinna sie odpowietrzyć czy to nie jest takie proste?



Pytanie 2. Zrób tak jak ci mówie i nic ci sie nie bedzie cofac.

zapytam dla pewności, czyli w chwili gdy bede miał nałożyć ten węzyk na odpowietrznik wąż ma być pusty jak i słoik?


i jeszcze jedna sprawa, robić to oczywiście na zgaszonym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nic nie ruszałes i nie pękł ci przewód to układ nie jest zapowietrzony. Jesli tak by sie stało to raczej bys tego sam nie ogarnoł, w takiej sytuacji pomaga tylko podcisnienie podłączone pod zaciski a czasem tak jak było u mnie aby odpowietrzyć pompe trzeba było odkręcić wszystkie zaciski, bezposrednio pod przewody podawać podcisnienie a na zbiorniczek płyn z cisnieniem.

Widze ze strasznie sie boisz, wszystko ma byc puste, jak naciszniesz 3 razy na pedał to zrozumiesz po co jest wężyk i jakie to proste.

Nie ma róznicy czy zgaszony czy nie, na odpalonym masz wspomaganie od serwa i łatwiej pompować, ja zawsze robie na zgaszonym po co wdychac spaliny.

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


jak naciszniesz 3 razy na pedał to zrozumiesz po co jest wężyk

wiem po ci mi weżyk, i wiem jakim cisnieniem to leci ;)


no raczej nie jest zapowietrzony, ale pytam przy okazji i też gdyby kiedyś cos się stało.

a boje sie bo nie chciałbym zapowietrzyć bo słyszałem żę przerąbane jest potem to całe odpowietrzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam Dev bo nie miałem czasu nawet odkręcać koła, a późnym wieczorem już mi sie nie chce. W sobote planuje się zabrać za to, zobaczyć mniej wiecej co tam się stalo, czy tylko np gumka osłaniająca tłoczek jest dziurawa i napchało się syfu i dlatego go zblokowało, czy tak jak Ty mówisz że coś grubszego, głębiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacisk ma 20lat, wiec nie licz na "gumkę"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem warto liczyć na "gumke" :decayed:

gdy zmieniałem tarcze i klocki z tyłu z prawej strony gumowa osłona tłoczka była przecięta a sam tłoczek za cholere nie chciał wejść do środka (za pomocą specjalnego "klucza" ) dopiero po małym wysyłku i litrze wd40 i kreceniu w prawo i w lewo zaczął w koncu prawidłowo działać więc mam cichą nadzieje że to może być tutaj tez przyczyną że się przyblokował.

a jak nie to wtedy bede myślał konkretnie :)

bo jednak chciałbym ograniczyć "zbędne wydatki" do minimum bo musze kilka innych rzeczy doprowadzić do prawidłowego stanu ;)


ale oczywiście zrobie zdjęcie i Ci podeśle, tzn tutaj bo wiadomości widze że masz zablokowane :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zestaw naprawczy to koszt kilkudzisięciu złotych a hamulce to ostatnia rzecz na ktorej mozna oszczedzac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem, pisałem tam wczesniej że komplet wszystkich gumek/uszczelek 20 pare zł mi powiedział w motoryzacyjnym a 12 zł za gumke osłaniającą tłoczek i jakieś jeszcze 3 inne chyba.

Też jestem tego samego zdania że na hamulcach nie ma co oszczędzać tylko u mnie jest kwestia taka czy dam rade to ogarnać sam i może to jest błachostka czy bede musiał dogadać sie z Dev'em i mu wysłać zacisk :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam to tylko narobisz bałaganu

gumki zmienisz, może

do tego dochodzi mechanizm od recznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś niestety powtórzyła się sytuacja (nie liczyłem, że się nie powtórzy)

fo5xxq7z.jpg


zanim odczułem że lekki opór mam to już świeciło :kwasny:

i przyszło mi do głowy pytanie, jaki wpływ ma to na tarcze? czy jak sie uporam z problemem to ona jeszcze spełnia swoje funkcje, czy po takim nagrzaniu raczej bardzo słabo?

nie pytam tez o klocki, bo wiadomo że się starły w iluś %

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcza i klocki do wywalenia, łożyska też, zacisk spalony, płyn do usuniecia z zacisku

ciekaw jestem jak długo masz jeszcze ochotę podcierac sobie d...pe szkłem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


ciekaw jestem jak długo masz jeszcze ochotę podcierac sobie d...pe szkłem ?

nie zrozumiałem aluzji :P



tarcza i klocki do wywalenia, łożyska też, zacisk spalony, płyn do usuniecia z zacisku

tego właśnie się obawiałem :/


płyn to i tak bede chciał zmienić.

w jakim sens zacisk spalony?

i czmeu łożyska do wymiany? mogły się zapiec lub coś podobnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...