destroyerbk Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 Najpierw sporadycznie, teraz coraz częściej odcina mi turbine badz wogole sie nie zalacza. Kwestia ponownego odpalenia silnika i turbina zaskakuje i dziala jak nalezy. To moj 1szy diesel i raczej jestem slaby w temacie, wiec poprosilem kolege o wstepna diagnostyke. Zanotowal mi 2 bledy VAG 17664 i 17965 Wstepnie przeladowuje turbine, problem z czujnikiem cieczy chlodzącej ale temat polecil skonsultowac. Stad prosba do WAS o pomoc w szerszym rozpoznaniu tych błędów.
hunter91 Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 (edytowane) tak czujnik do wymiany kumpel mial to samo,nie wiadomo czy nie bedzie trzeba turba czyscic ale najpierw czujnik zmien. Jak jedziesz to cie tak zrzuci z siedzenia przy pewnych obrotach i juz nie da sie jechac ? Edytowane 11 Lutego 2015 przez hunter91
goldi Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 Trzeba wykonać logi wszystko masz w tym dziale jak ico zrobić. Wszysto zależy jak turbina mocno przeladowuje jeśli max to pewnie nie obejdzie się bez czyszczenia a przy okazji pozbyć się katalizatora ze srodka zostaw puszkę pozwoli to turbinie na lepdzy przeplyw spalin
destroyerbk Opublikowano 11 Lutego 2015 Autor Opublikowano 11 Lutego 2015 tak czujnik do wymiany kumpel mial to samo,nie wiadomo czy nie bedzie trzeba turba czyscic ale najpierw czujnik zmien. Jak jedziesz to cie tak zrzuci z siedzenia przy pewnych obrotach i juz nie da sie jechac ? Bez załączonej turbiny dalej auto jezdzi tylko... zamula Nie mam takich objawów jak szarpanie badz zgon. Podczas jazdy auto smiga jak szalone badz jest bez mocy i tyle. Daje w pedal a tuuuu powolne bujanie.
lukaszooo Opublikowano 14 Lutego 2015 Opublikowano 14 Lutego 2015 Wpada ci w tryb awaryjny czyli zapewno turbawka przeładowuje. Aby zobaczyc ogólny stan silnika i sprawność układu zmiennej geometri turba musisz zrobić logi, jak to zrobić prawidłowo masz opisane tutaj http://a4-klub.pl/index.php?/topic/11318-diagnostyka-tdi-aktualizacja-20-viii-2012/. Jesli chcesz sprawdzić tylko samą turbine to zrób loga dynamicznego grupy 11 i drugi raz również 11 tyle ze BS
Gwidi Opublikowano 2 Marca 2015 Opublikowano 2 Marca 2015 Wpada ci w tryb awaryjny czyli zapewno turbawka przeładowuje. Aby zobaczyc ogólny stan silnika i sprawność układu zmiennej geometri turba musisz zrobić logi, jak to zrobić prawidłowo masz opisane tutaj http://a4-klub.pl/index.php?/topic/11318-diagnostyka-tdi-aktualizacja-20-viii-2012/. Jesli chcesz sprawdzić tylko samą turbine to zrób loga dynamicznego grupy 11 i drugi raz również 11 tyle ze BS Hej. Zanim zabierzesz się za wymianę zaworków (popełnisz niepotrzebne koszty) itd to w pierwszej kolejności sprawdź sobie: 1. Szczelność wszystkich wężyków podciśnienia (turbawka, aku podciśnienia, zaworek turbo, zawór kierunkowy, filtr powietrza, zawór EGR) - czy przypadkiem żaden nie pękł, nie zsunął się lub ze starości nie sparciał; 2. Stan gruszki turbo czy nie zgniła i nie ma dziury bo i tak bywa; 3. Zdejmij wężyk z gruszki turbo, załóż inny i "pociągnij ustami" na zgaszonym silniku i obserwuj pracę sztangi od turbawki - powinna pracować lekko i w zakresie ok. 2-3cm; 4. Sprawdź wszystkie węże co idą od turbo do intercoolera i od intercoolera do silnika czy żaden nie pękł, opaska sie nie poluzowała, nie spadła itd bo będzie łapał lewe powietrze i też klops; 5. Dopiero wtedy zajmij się tym co kosztuje.... tzn zaworki N75, N18, przepływomierz Powodzenia i daj znać.
lukaszooo Opublikowano 2 Marca 2015 Opublikowano 2 Marca 2015 a kto powiedział ze diagnoza n18/75 coś kosztuje ????? jak wciągniesz ustami gruszkę o te 20mm to będę pełen podziwu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się