Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AJM 1.9TDI, 115KM, VAG 17664, 17965


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Najpierw sporadycznie, teraz coraz częściej odcina mi turbine badz wogole sie nie zalacza. Kwestia ponownego odpalenia silnika i turbina zaskakuje i dziala jak nalezy.

To moj 1szy diesel i raczej jestem slaby w temacie, wiec poprosilem kolege o wstepna diagnostyke.

Zanotowal mi 2 bledy VAG

17664 i 17965

Wstepnie przeladowuje turbine, problem z czujnikiem cieczy chlodzącej ale temat polecil skonsultowac.

Stad prosba do WAS o pomoc w szerszym rozpoznaniu tych błędów.

Opublikowano (edytowane)

tak czujnik do wymiany kumpel mial to samo,nie wiadomo czy nie bedzie trzeba turba czyscic ale najpierw czujnik zmien. Jak jedziesz to cie tak zrzuci z siedzenia przy pewnych obrotach i juz nie da sie jechac ?

Edytowane przez hunter91
Opublikowano

Trzeba wykonać logi wszystko masz w tym dziale jak ico zrobić. Wszysto zależy jak turbina mocno przeladowuje jeśli max to pewnie nie obejdzie się bez czyszczenia a przy okazji pozbyć się katalizatora ze srodka zostaw puszkę pozwoli to turbinie na lepdzy przeplyw spalin

Opublikowano

tak czujnik do wymiany kumpel mial to samo,nie wiadomo czy nie bedzie trzeba turba czyscic ale najpierw czujnik zmien. Jak jedziesz to cie tak zrzuci z siedzenia przy pewnych obrotach i juz nie da sie jechac ?

Bez załączonej turbiny dalej auto jezdzi tylko... zamula :) Nie mam takich objawów jak szarpanie badz zgon. Podczas jazdy auto smiga jak szalone badz jest bez mocy i tyle. Daje w pedal a tuuuu powolne bujanie.

Opublikowano

Wpada ci w tryb awaryjny czyli zapewno turbawka przeładowuje. Aby zobaczyc ogólny stan silnika i sprawność układu zmiennej geometri turba musisz zrobić logi, jak to zrobić prawidłowo masz opisane tutaj http://a4-klub.pl/index.php?/topic/11318-diagnostyka-tdi-aktualizacja-20-viii-2012/.

Jesli chcesz sprawdzić tylko samą turbine to zrób loga dynamicznego grupy 11 i drugi raz również 11 tyle ze BS

Opublikowano

Wpada ci w tryb awaryjny czyli zapewno turbawka przeładowuje. Aby zobaczyc ogólny stan silnika i sprawność układu zmiennej geometri turba musisz zrobić logi, jak to zrobić prawidłowo masz opisane tutaj http://a4-klub.pl/index.php?/topic/11318-diagnostyka-tdi-aktualizacja-20-viii-2012/.

Jesli chcesz sprawdzić tylko samą turbine to zrób loga dynamicznego grupy 11 i drugi raz również 11 tyle ze BS

Hej. Zanim zabierzesz się za wymianę zaworków (popełnisz niepotrzebne koszty) itd to w pierwszej kolejności sprawdź sobie:

1. Szczelność wszystkich wężyków podciśnienia (turbawka, aku podciśnienia, zaworek turbo, zawór kierunkowy, filtr powietrza, zawór EGR) - czy przypadkiem żaden nie pękł, nie zsunął się lub ze starości nie sparciał;

2. Stan gruszki turbo czy nie zgniła i nie ma dziury bo i tak bywa;

3. Zdejmij wężyk z gruszki turbo, załóż inny i "pociągnij ustami" :) na zgaszonym silniku i obserwuj pracę sztangi od turbawki - powinna pracować lekko i w zakresie ok. 2-3cm;

4. Sprawdź wszystkie węże co idą od turbo do intercoolera i od intercoolera do silnika czy żaden nie pękł, opaska sie nie poluzowała, nie spadła itd bo będzie łapał lewe powietrze i też klops;

5. Dopiero wtedy zajmij się tym co kosztuje.... tzn zaworki N75, N18, przepływomierz

Powodzenia i daj znać.

Opublikowano

a kto powiedział ze diagnoza n18/75 coś kosztuje ????? jak wciągniesz ustami gruszkę o te 20mm to będę pełen podziwu :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...