Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 17936 napinacz łańcucha i czujnika N205 [1.8;ADR;1998]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ponownie witam! Teraz z kolei zajmuję się błędem 17936-cramshaft timing adj. bank1(n205): open circuit p1528 - 35-00. wygląda na to że obwód otwarty czujnika n205, ten czujnik znajduje się w napinaczu hydraulicznym łańcucha i ma za zadanie sterować napinaczem dla zmiennych faz, ale mogę się mylić ponieważ mój silnik nie ma właśnie tego napinacza ze sterowaniem zewnętrznym, ma napinacz tylko hydrauliczny. Z kąt ten błąd w takim razie. Nawet gdyby to był jakiś zamiennik to pozostała by jakaś wtyczka, a takowej nigdzie nie widać. Silnik pracuje równo, przyśpiesza chyba całkiem normalnie, nie mam porównania, no może trochę w dołach mało żwawy, od 3700 czuć trochę więcej mocy, spalanie na poziomie 8-10 litrów.

O co chodzi z tym błędem i czego w takim razie dotyczy?

Dzięki z góry. Pozdrawiam Marek

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Jest w ADR czujnik położenia wałka i najprawdopodobniej to on ci błąd wysyła :) Wymiana powinna pomóc :) tak on wygląda: http://static.nanodatex.com/media/861928d61608b9a26c54cf1d19388d7b.jpg

Edytowane przez ja74687
Opublikowano

To jest czujnik halla, tak?

Opublikowano

tak, ale w ciemno to go nie wymieniaj bo ja sobie ręki obciąć nie dam że to on właśnie padł :P Musisz go sprawdzić :) w necie masz kilka poradników jak to sprawdzić :)

Opublikowano

Stronka ross-techa w drugiej kolejności przy tym błędzie wskazuje g40 czyli czujnik halla. Auto sprawuje się normalnie nie ma jakiś dziwnych objawów, z mocą w dolnych zakresach poradziłem sobie - uszkodzony był zespół napędu regulacji w kolektorze ssącym, dźwigienka uszkodzona, teraz jest już ok.


Odłączyłem czujnik halla, a silnik nie zauważył różnicy, vag pokazał błąd 515 (wiadomo dlaczego). Z czego jeszcze jest podawany sygnał zapłonowy? I dlaczego silnik nie zaczął wariować?


Natomiast błąd 17936 pojawił się w tym samym momencie co 515, czy to może wskazywać na jakiś inny kierunek niż czujnik halla?


Oj! Wygląda na to że temat trochę trudny. Naprawę nikt nic więcej nie wie?

Opublikowano

Silnik nie musiał Ci od razu wariować, wpadł w tryb awaryjny i tyle, pewnie poczuł byś różnicę jak byś się przejechał kawałek :). Jeżeli nie masz czujnika w napinaczu to ja bym stawiał na czujnik halla. W necie są poradniki jak to spr. poczytaj i zobacz czy jest on sprawny czy nie :)

Opublikowano

Witam! Czy może jest na forum ktoś z okolic Żywca, chodzi o udostępnienie na moment czujnika halla :) , wolałbym najpierw sprawdzić niż kupować w ciemno.

Pozdrawiam Marek.

Opublikowano (edytowane)

podstawowe pytanie, klepie ci jak diesel na ciepłym? jeśli tak to daj sobie spokoj z czujnikami, zajmi się wymiana napinacza, jeśli na ciepłym jest ok, to szukaj dalej problemu w czujnikach

Edytowane przez uszolek
Opublikowano

uszolek przecież marek04 napisał że ma napinacz bez czujnika więc nawet gdyby był uszkodzony to i tak tego nie pokaże :) czytaj dokładnie :)

Opublikowano

Witam! Nic na ciepłym ani zimnym nie stuka puka, napinacz i łańcuch jest ok. Dzisiaj zmieniłem czujnik G40 i nic to nie dało, błąd jak był tak jest nadal. Jeszcze przychodzi mi do głowy taki pomysł - napinacz być może został kiedyś tam zmieniony na ten zwykły czyli obecny, ale nie widzę wtyczki która by mogła być wolna w miejscu montażu napinacza. Jest tam co prawda wolna wtyczka dwupinowa ale ona chyba ma być od czujnika temperatury tego drugiego dla klimy, jednakże ja mam mieć tylko jeden czujnik tem. ten czteropinowy, więc szara wtyczka dwupinowa musi być wolna.

Pozdrawiam, może jeszcze jakieś pomysły?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...