pcmirek Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 mam pytanie czy żeby wymienić cewke zapłonową w a4 b6 1.6 trzeba odkręcić kolektor ssący ?? czy jest jakis inny sposób ??
taryfa Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 Witam Przy wymianie cewki w tym modelu nie ma potrzeby zdemontowania kolektora ssącego.Trzeba natomiast zdjąć plastikowy dolot powietrza do przepustnicy,jak i samą przepustnice,mamy wtedy łatwy i bezkolizyjny dostęp do cewki i demontażu kabli od świec. Oczywiście może ktoś mi zarzucić,że nie potrzeby demontażu przepustnicy i potrafi wyjąć zgrabnymi paluszkami z cewki kable od świec a później w trzy centymetrową szparę włożyć klucz i odkręcić sama cewkę,ale jest to bardzo ryzykowne i wielce prawdopodobne że uszkodzimy kable i gniazda od cewki w które te kable wchodzą,po prostu ciężko jest wyjąć te przewody, które siedzą tam dość mocno.Mechanicy często wtedy podważają śrubokrętem lub łapią jakimiś kleszczami i najczęściej wtedy wyszczerbiają gniazda cewki lub kable,i możemy wtedy wyrzucić już do śmieci te części,a zakładam że pewności nie masz na sto procent że cewka jest walnięta,przerabiałem to parokrotnie. pzdr
pcmirek Opublikowano 1 Marca 2015 Autor Opublikowano 1 Marca 2015 już zamontowana cewka raczej winna była dzieki za pomoc
W.W. Opublikowano 8 Stycznia 2022 Opublikowano 8 Stycznia 2022 Witam! Wymieniłem z pomocą kolegi,cewkę,kable,świece i po drodze,jakby, wyczyściliśmy przepustnicę na "błysk".Opis kol.Przemo jest zwięzły i tak to wyglądać powinno.Zeszło nam z robotą ok 3 h.Zdejmowany by oczywiście zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego,później uzupełniony ubytek tegoż płynu.Do wymiany zmusiła mnie nagała awaria,objawiająca się nagle pracą na 3 cylindry,szarpaniem.Natychmiast postawiłem auto na kanał i po szybkim skompletowaniu części z intercars, (przewody WN mialem w zapasie) przystąpiliśmy,wcale nie pewni czy to cewka.Trzy z czterech styków cewki zaśniedziale (Audi ;2004r ALZ 1,6).Przepustnica obrosła w nagar przez lata.Teraz to nowe ,zdrowe autko,i nie żaluję włożonego wysilku.W planie wymiana łożysk obu kół,bo reszta nowe zaciski ,hamulce itp.To będą fag-ii piasty firmy Meyle,identyczne jak ori.Znany niemiecki producent 30lat doświadczeneia.48miesięcy dlaliniiHD priorytrt bezpieczeństwo i jakś,a cene nie powala.Szukam dobrego mechanika w okolicy,bo to musi być zrobione "jak dla siebie". THX.PozdrWW
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się