freezblock Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 Pojawia mi sie bład 16500 P0116 4074 Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT Czujnik nowy oryginalny, auto sie nagrzewa i na vagu i klimatroniku pokazuje podobną temperaturę w granicach 88-95 stopni. Termostat Wahler jakiś czas temu zmieniany, raczej pracuje prawidłowo, z nawiewów grzeje bardzo gorące powietrze na HI w klimatroniku. Spalanie benzyny mi wzrosło dość mocno, jutro będe wiedział mniej więcej ile. Jakieś pomysły co do przyczyny tego błędu inne niż zepsuty czujnik po raz 3 już ? Dodam jeszcze, że na zepsutym czujniku objaw był taki, że za każdym razem nie odpalał mi na zimnym od razu tylko musiałem dobrze nim pokręcić po wymianie wszystko wracało do normy. PZdr
jacek70 Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 Jeśli to była wina czujnika --- to niestety znowu trzeba wymienić. Może jakiś inny. Te oni też się psują. Niestety tandeta.
freezblock Opublikowano 18 Lutego 2015 Autor Opublikowano 18 Lutego 2015 Tylko, że właśnie teraz oprócz błędu nic się nie dzieje, jeszcze nie wiem jak z tym spalaniem ile dokładnie, ale sprawa dla mnie zagadkowa. Jest jakaś różnica czy czujnik z ASO czy z Intercarsu jak oryginał ? Bo naprawdę padają te czujniki jak muchy
ShatyMK Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Podepnę się pod wątek. U mnie po tych ostatnich mrozach około 2 miesiące temu zaczął pojawiać się błąd: P0116: Engine Coolant Temperature Circuit Range/Performance Problem W momencie kiedy pojawi się błąd, auto wchodzi w tryb awaryjny i turbo pompuje max 0,2 - 0,3 bara. (zamiast 0,6-0,8) Po skasowaniu błędu auto odzyskuje moc i wszystko jest fajnie do momentu ponownego wystąpienia błędu. Dziś byłem u mechanika przy okazji wymianu płynu wspomagania i zauważyłem ze po odpaleniu auta cały czas kręci się wentylator chłodnicy, po około 5 min wentylator przestał się kręcić, podejrzewam że taki objaw pojawia się tylko czasami bo raczej bym to zauważył wcześniej. Zgasiłem auto, odpaliłem i znów to samo. Okazało się że pojawił się ponownie błąd P0116. Myślicie że taki objaw może powodować uszkodzony czujnik G62, czy może jakiś inny czujnik? W sieci znalazłem coś takiego, dziś sprawdzę połączenie czujnika, styki, przetarcia itp o ile uda mi się go zlokalizować: Symptoms Check Engine Light will illuminate In many cases, no abnormal symptoms may be noticed In some cases, the engine may be hard starting and/or get poor fuel economy Common Problems That Trigger the P0116 Code Defective Engine Coolant Temperature Sensor Rusty and/or corroded Engine Coolant Faulty or corroded Engine Coolant Temperature wiring or connections Common Misdiagnoses Engine Coolant Temperature Sensor is replaced when the real cause is rusty coolant Engine Coolant Temperature Sensor is replaced when the real cause is a poor connection or chafed wiring Engine Coolant Temperature Sensor is replaced when the real problem is in the Cooling System
jacek70 Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Z tego co wyszukałem to błąd P0116 mówi o uszkodzonym czujniku temp. G62.Jest on 4pin i znajduje się z tyłu głowicy.
iglako Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 (edytowane) Tylko, że właśnie teraz oprócz błędu nic się nie dzieje, jeszcze nie wiem jak z tym spalaniem ile dokładnie, ale sprawa dla mnie zagadkowa. Jest jakaś różnica czy czujnik z ASO czy z Intercarsu jak oryginał ? Bo naprawdę padają te czujniki jak muchy Przedwczoraj zmienilem czujnik temp.i padl mi po dwoch dniach .Rece opadają Co najsmiesniejsze to juz 5ty z kolei . Jeden z nich byl zamiennikiem firmy eps a reszta to orginaly z ASO montowane na pierwszy montaz firmy ELTH miedzy innymi do AEB-a Sprobuje jeszcze z jakims zamiennikiem ,jest taki niemieckiej firmy BEHR moze on sie okaze lepszy. Jak to nie pomoze to juz nie wiem co robic Moze na kostce robi sie jakies zwarcie i dlatego te czujniki tak padają.... Edytowane 21 Lutego 2015 przez iglako
freezblock Opublikowano 22 Lutego 2015 Autor Opublikowano 22 Lutego 2015 Podjadę jutro do intercarsu i wezmę nowy czujnik a stary oddam do reklamacji i zobaczymy co powiedzą.
ShatyMK Opublikowano 23 Lutego 2015 Opublikowano 23 Lutego 2015 Przydatny link, gdyby ktoś miał wątpliwość jak wymienić czujnik G62:
iglako Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 Podjadę jutro do intercarsu i wezmę nowy czujnik a stary oddam do reklamacji i zobaczymy co powiedzą. Jakiej firmy wziales czujnik ?
ShatyMK Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 Ja dzwoniłem wczoraj do serwisu Audi, ori czujnik do BFB kosztuje 108zł. Później zadzwoniłem do Autopartner i mają zamiennik, podobno sprawdzonej firmy "ERA" za 26zł Zadzwoniłem jeszcze do Autolandu i mają jakiś za 88zł (chyba firma EPS ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem) Strasznie duże rozbieżności cen. Gość z Autopartner mówił że te zamienniki firmy ERA są bardzo dobre i nie ma sensu przepłacać za ori, podobno nie mają na nie zwrotów i reklamacji więc może warto. Ktoś miał do czynienia z tą firmą?
iglako Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 (edytowane) ShatyMK pytales w tym servisie jakiej dokladnie firmy jest ten czujnik ? W BFB jest 4 czy 2 biegunowy ? Nic nie wiem o tych ERA .U mnie jest 4 biegunowy i zamowilem za 38zl niebieski BEHR , na forum vw-passata wyczytalem ze orginalne zielone z ASO firmy ELTH padaja jak muchy (potwierdzam bo mi 4 padly pod rzad ) a ten BEHR ma bardzo dobre opinie . Edytowane 24 Lutego 2015 przez iglako
ShatyMK Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 (edytowane) ShatyMK pytales w tym servisie jakiej dokladnie firmy jest ten czujnik ? W BFB jest 4 czy 2 biegunowy ? Nic nie wiem o tych ERA .U mnie jest 4 biegunowy i zamowilem za 38zl niebieski BEHR , na forum vw-passata wyczytalem ze orginalne zielone z ASO firmy ELTH padaja jak muchy (potwierdzam bo mi 4 padly pod rzad ) a ten BEHR ma bardzo dobre opinie . Na stanie mieli kilka firm, wczoraj kupiłem czujnik, cena 26zł, jednak sprzedawca polecił na miejscu inny czujnik, francuska firma Vernet (nie byłem do końca przekonany), w zestawie zapinka + uszczelka. Chciałem go zamontować na szybko na parkingu, ale okazuje się że ciężko tam łapę wsadzić, chyba łatwiej będzie odkręcić wężyki od odmy żeby tam się dostać. Ktoś może dać jakąś wskazówkę odnośnie wymiany? Da radę tam dojść bez większych ingerencji w pozostałe węże itp, filmik który wstawiłem powyżej wygląda dość prosto ale może łatwiej coś odkręcić wcześniej? Edytowane 25 Lutego 2015 przez ShatyMK
freezblock Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Opublikowano 25 Lutego 2015 Podjadę jutro do intercarsu i wezmę nowy czujnik a stary oddam do reklamacji i zobaczymy co powiedzą. Jakiej firmy wziales czujnik ? Wziąłem czujnik z zielona wtyczką o OE Skoda http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1817182121210-059_919_501-O5307-4---oe-vw-3.html Podjadę jutro do intercarsu i wezmę nowy czujnik a stary oddam do reklamacji i zobaczymy co powiedzą. Jakiej firmy wziales czujnik ? Wziąłem czujnik z zielona wtyczką o OE Skoda http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1817182121210-059_919_501-O5307-4---oe-vw-3.html Błędów narazie nie ma zobaczymy co powiedzą po reklamacji w odpowiedzi.
reizer Opublikowano 19 Grudnia 2015 Opublikowano 19 Grudnia 2015 Dołączam się do tematu, zamówiłem czujnik firmy Febi dzisiaj, czytałem na angielskich stronach, że świetnie się sprawuje. Przyjemność 10 funtów. Z wymianą mam nadzieję, że poradzę sobie sam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się