Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Dziwny problem z odpaleniem


kunbo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Dzisiaj rano byłem u gościa na Kwietnej zmienić olej w skrzyni biegów. Podpiął mi sie kompem do VAG'a i sczytał błąd silnika nr 1268 i nie mógł go usunąć.

Pojechałem potem po wymianie oleju do mojego mechanika żeby mu o tym opowiedzieć, a że ten zajmuje się głównie merolami nie mógł mi odpowiedzieć co to jest za błąd.

Podłączyliśmy więc kompa do samochodu i sczytaliśmy błąd:

1268 Nastawnik objętości - N146 poza specyfikacją - wartość górna - błąd sporadyczny. Potem odpaliłem silnik i zgasiłem. I już nie mogłem zapalić.

PROSZę O POMOC co to za błąd i jak go naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawaj kody błedów bo jezdzisz z cykajaca bomba ....

któregos razu obudzisz sie z reka w nocniku ... :!:

Miałeś rację. Dzisiaj nie odpaliłem, ale zczytałem kod błędu:

1268 Nastawnik objętości - N146 - poza specyfikacją - wartość górna - BŁĄD SPORADYCZNY

Jak to naprawić i co to wogóle jest?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N146-bład nastawnika w pompie wtryskowej (zablokowany/uszkodzony).....

ale najpierw sprawdz kable/wtyczki w ECU oraqz dochodzace do pompy wtryskowej(nastawnika), sprawdz wiazke pod akumulatorem ..... moze gdzies sie przetarły kabelki ewentulanie ECU pływa w wodzie...... jak nic nie znajdziesz to bedzie chyba trzeba sie zajac nastawnikiem .........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wszystko wczoraj sprawdaliśmy. Ecu nie pływa w wodzie (rozumiem że ecu to ten moduł co jest pod maską w prawym górnym rogu?) Kable nie są przetarte. Znalazłem taki opis jak naprawić nastawnik http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741 ale są tam informację, żeby zczytac vagiem wartości przy zapalonym silniku :smile: a jak wiadomo mój silnik nie zapala.

Kurcze nie wiem co mam robić. Jak pojade do ASO to mnie skasują pewnie kilka tysięcy, a nie znam nikogo w trójmieście, kto by mi pomógł to naprawić, a co ciekawe nawet nie wiem co dokładnie trzeba naprawić, czy nastawnik czy coś innego.

[ Dodano: 06-02-2007, 09:43 ]

Czy na prawdę nie ma tu nikogo, kto miał podobny problem i wie jak go usunąć??

Bardzo proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na rozgrzanym silniku, sprawdź wartość napięcia nastawnika :

[01 - Engine]

[Meas. Blocks - 08]

Wybierz blok 001 i podaj nam wartość z komórki 3

Jeśli chodzi o ścisłość, to jest to błąd : 01268. Kody są 5 znakowe.

temperaturę płynu chłodzącego będziesz miał w 4 polu (też napisz na forum jaka była)

scaliłem tematy, proszę nie otwieraj kolejnych, pisz tutaj...

Czy na prawdę nie ma tu nikogo, kto miał podobny problem i wie jak go usunąć??

Bardzo proszę o pomoc.

? Być może nie ma. Być może trzeba poczekać.... Wiem, że masz problem, ale to przecież forum, a nie komercyjna działalność ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak mam rozgrzać silnik, jak nie zapala. Mam zrobić pod nim ognisko??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak mam rozgrzać silnik, jak nie zapala. Mam zrobić pod nim ognisko??

napisałeś odrębny temat (który scaliłem), w tym dodałeś posta o błędzie, ale chyba nie napisałeś o tym, że już nie możesz odpalić...

Niestety sam chyba nie zrobisz już tego. No należy sprawdzić instalację, być może jest tu jakiś problem (oby). Przyjrzyj się dokładnie wszystkim połączeniom, być może się coś przetarło. Mam na myśli połączenia elektryczne (do pompy, na pompie - no wsio)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pre_pl ty jesteś z Gdyni. Nie znasz kogoś z trójmiasta kto by mi pomógł to naprawić - mam na myśli jakiegoś elektryka czy mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metodą dedukcji:

1-pojawiły się problemy z zapalaniem

2- w filtrze paliwa było "mleko"

3- błąd nastawnika

- wynika z tego(diagnoza): zawalony nastawnik

- czynności do podjęcia: czyszczenie nastawnika !!

- przyczyna usterki : MLEKO ZAMIAST ROPY.

Może napisać jaśniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może napisać jaśniej?

No możesz powiedziec jak wyczyścić ten nastawnik skoro silnik nie chce zapalić i nie da rady zczytać ustawień vagiem tak jak jest mowa tutaj http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko mi nie mów że będziesz to robić samemu

Z tego co wiem (PW), kunbo intensywnie szukał warsztatu.... :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Autko już zrobione – czeka do odbioru, ale opisze co jak po kolei:

Wczoraj po pracy pojechałem do warsztatu Kuźmicz DIESEL w oliwie (dzięki pre_pl) i opowiedziałem swoją przygodę z samochodem. Gość powiedział mi, żebym odkręcił osłonę nastawnika i sprawdził po włączeniu zapłonu czy się „wychyla”. Pojechałem zaraz do kolegi (bo tam stało auto) i do roboty. Odkręciliśmy osłonkę i… :eek: szok. Nastawnik był cały zasyfiały tak samo jak wcześniej filtr paliwa (szkoda, że nie wziąłem aparatu bo bym zrobił fotkę). Włączyłem zapłon i nastawnik wychylał się, więc podłączyłem komputer żeby sprawdzić czy błąd da się teraz wykasować i udało mi się. Błąd nr 01268 zniknął. Przedmuchaliśmy nastawnik, skręciliśmy i... samochód odpalił od kopa. Pochodził chwilę, podpiąłem kompa i sprawdziłem czy jest ten błąd, ale błędu nie było. Wsiedliśmy do samochodu i zrobiliśmy jazdę próbną. Po powrocie podpiąłem kompa i niestety błąd powrócił:

1 Fault Found:

01268 - Quantity Adjuster (N146)

18-10 - Upper Limit - Intermittent

i nie dało się go znowu skasować, ale samochód odpalał już normalnie. Najprawdopodobniej przyczyną nie odpalania był zwis nastawnika spowodowany brudem jaki tam znaleźliśmy, więc postanowiłem nazajutrz rano pojechać do warsztatu i dać do wyczyszczenia ten nastawnik.

Dzisiaj rano opowiedziałem w warsztacie o tym co tam znalazłem i że błąd nie daje się skasować, a gość odpowiedział mi, że ten syf powstał na wskutek wody w paliwie, a to, że błędu nie daje się skasować to wina wadliwie działającej cewki nastawnika i pewnie trzeba będzie ja wymienić i wyczyścić nastawnik i może nawet pompe.

Dzwonili do mnie już z informacją, że auto jest już do odbioru i że mam przygotować 5 i pół stówy. Nie wiem co zrobili i czy to dużo? Napisze jak będę wszystko wiedział.

P.S. Kalina miałeś(aś) rację!

[ Dodano: 07-02-2007, 21:22 ]

No i silnik chodzi jak ta lala :smile: Nawet teraz jak go odpalam i jak schodzi z obrotów to nie ma szarpnięcia jak było kiedyś no i co ciekawe komputer pokładowy przy wciśnięciu gazu do dechy nie pokazuje chwilowego spalania ponad 50 l/100 km tylko 20-30. Oczywiście po podłączeniu kompa błędu już nie ma.

Wymieniona została cewka, bo miała przebicia (oczywiście uszkodzoną cewkę dostałem do ręki) i jakiś zaworek, który podobno był rozsypany, wyczyścili nastawnik i jeszcze jakiś zaworek. Pompa podobno naprawdę dobrze wygląda (w porównaniu do nastawnika pewnie super :smile:)

Gostek z tego warsztatu powiedział mi jeszcze jedną ciekawostkę, a mianowicie, że fury sprowadzane z Niemiec prawie na 100% mają zabrudzone nastawniki a czasem nawet pompy. Dzieje się tak, dlatego, że naprawa czy wyczyszczenie pompy w Niemczech jest strasznie drogie i Niemcowi nie opłaca się naprawiać pompy za 2000 Euro w samochodzie wartym 4 tys. Może cos w tym jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAK JEST SILNIK ZIMNY TO PALIć GO Z GAZEM CZY BEZ

1-pisz bez capsa

2-zawsze zapala sie bez gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAK JEST SILNIK ZIMNY TO PALIć GO Z GAZEM CZY BEZ

a moze by tak na przyszłośc poszukać na forum albo nowy wątek zacząć :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...