Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BPW] zimny silnik dymi na niebiesko


Mateusz69

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni,

Od paru dni mam problem podczas porannego rozruchu po chwili auto zaczyna kopcić na niebiesko. Podczas przyśpieszania również, Natomiast jak osiągnie temperaturę min. 70 stopni ustaje kopcenie na postoju jak i podczas przyśpieszania. Auto przed zimą miało wymieniany filtr paliwa, a wczoraj świece kpl. 4 nowych, natomiast problem dalej występuje, ktoś może spotkał się z takimi objawami i czego one są? Silnik nieszczęsny BPW. W czwartek podjedzie do mnie fachowiec z kompem więc na razie błędów nie mam jak zaczytać. Silnik pracuje normalnie nic nie szarpie nic nie puka. Koledzy proszę o pomoc :-) Dzięki!

Panowie pomóżcie, co Wy na to sądzicie ???

http://ifotos.pl/zobacz/image2JPG_wnswewe.jpg

http://ifotos.pl/zobacz/image1JPG_wnsweax.jpg

Pompki czeka regeneracja?, bo są straszne odchyły między cylindrami.

Edytowane przez Mateusz69
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem kiedys taki przypadek w golfie i skonczyło sie na tym ze turbina padła . Moze juz puszcza olej i dlatego na niebiesko kopci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem kiedys taki przypadek w golfie i skonczyło sie na tym ze turbina padła . Moze juz puszcza olej i dlatego na niebiesko kopci

W zeszłym roku turbo padło i były inne objawy niż teraz są. Także to w ostateczności raczej bym stawiał.

Nieszczęsny silnik BPW ? taki sam jak i inne...

trzeba wrócić jednak do benzyny raczej. ;/

Panowie pomóżcie, co Wy na to sądzicie ???

http://ifotos.pl/zobacz/image1JPG_wnswwps.jpg

http://ifotos.pl/zobacz/image2JPG_wnswwhn.jpg

Pompki czeka regeneracja?, bo są straszne odchyły między cylindrami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ty od tego chcesz...? za***iste są. Nie muszą być równe wskazania ,ecu tak steruje dawkami aby utrzymać równomierność pracy silnika na b.j.

Jaką masz synchro rozrządu?

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego już nie sprawdzę bo kompa oddałem kumplowi :P

A jaki parametr powinien być, żeby było ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedź do niego -ile to podłączyć i spr... Ale niebieski dym przy uruchom.silnika,to olej-jedź do warsztatu na wymianę uszczelniaczy zaworowych i myśle ze bedzie WELL. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącze sie do tematu. U mnie w 2.0 TDI bpw na rozgrzanym silniku na wolny obrotach trzęsie buda, po dodaniu gazu trzęsienie ustaje przy około 1700 obrotach. W pon sprawdzę wtryski, ale teraz sie zastanawiam czy to wtryski, czy uszczelniacze czy rozrząd synchro. Tylko w której grupie sprawdzic synchronizację i ile najlepiej aby miała? Stało sie to nagle z dnia na dzień, silnik ma moc tylko te trzepanie buda jestdenerwujace mega. Odpala ładnie. Na zimnym brak objawów tylko jak sie rozgrzeje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedź do niego -ile to podłączyć i spr... Ale niebieski dym przy uruchom.silnika,to olej-jedź do warsztatu na wymianę uszczelniaczy zaworowych i myśle ze bedzie WELL. :)

Głowica w górę idzie przy uszczelniaczach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedź do niego -ile to podłączyć i spr... Ale niebieski dym przy uruchom.silnika,to olej-jedź do warsztatu na wymianę uszczelniaczy zaworowych i myśle ze bedzie WELL. :)

Głowica w górę idzie przy uszczelniaczach?

nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpięcie rozrządu-ja bym przód odsuwał aby mieć dojście do obracania wałem w celu zablokowania tłokiem zaworów po rozpięciu.

Wymont.wałka rozrządu (zwrócić uwagę na stan panewek w razie konieczności wymienić + uszczelniacz walka rozrządu Jak również nowa uszcz.pokrywy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącze sie do tematu. U mnie w 2.0 TDI bpw na rozgrzanym silniku na wolny obrotach trzęsie buda, po dodaniu gazu trzęsienie ustaje przy około 1700 obrotach. W pon sprawdzę wtryski, ale teraz sie zastanawiam czy to wtryski, czy uszczelniacze czy rozrząd synchro. Tylko w której grupie sprawdzic synchronizację i ile najlepiej aby miała? Stało sie to nagle z dnia na dzień, silnik ma moc tylko te trzepanie buda jestdenerwujace mega. Odpala ładnie. Na zimnym brak objawów tylko jak sie rozgrzeje

Czyli objawy na razie tak jak u mnie :kox:

Ja sobie z tym poradziłem , tutaj masz linka do mojego tematu :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/

Miłej lektury :decayed:

P.S. synchro do telepania nic nie ma

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę korekcje na wtryskach i prawdopodobnie uszczelniacze do wymiany bo objawy identyczne jak u ciebie. A ile kosztuje zestaw uszczelniaczy i śruby? Bo gdzieś tam czytałem ze tez trzeba wymienić. Piotrsob1 może masz numery to zamówię w serwisie albo w intercarsie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cenowo jak to wyglądało u ciebie? Od razu bym sprawdził synchro wałków tylko nie mogę znaleźć opisu jak to sprawdzic. Kiedyś gdzieś czytałem ale teraz wertuje forum i nie mogę znaleźć. W której gr w vagu sie to sprawdza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze 35 PLN-ów na pompkę.

Śruba 12 PLN-ów szt.( tylko z oryginału)

Ceny z Auto-Landu -30 % rabatu :)

Synchro widać bodajże w grupie 003 , czwarte okienko .

Jak wartość mieści się w normie , to nie ma sensu kręcić synchronizacją :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd był robiony jakieś 15 tys temu i nie wiem jak ustawił ta synchro. To nie ma różnicy czy jest 0 czy np -1.5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając ust.na 0 to jest idealne lecz nie każdy silnik to ust.preferuje, najpierw sprawdź gr004-4okno zazwyczaj daje się ciut w +0,5/1 a nawet +1,5 a czasami nawet na ponad 2. i w gr015 3okno to masz spalanie na b.j podeślij odczyty

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz może instrukcje jak to przestawić? Wolałbym przygotować sie teoretycznie niz pózniej robić metoda prób i bledow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...