Mateuszek1001 Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 Witam, Mam możliwość zakupu Audi A4 B6 1.8t, lecz problem jest z nią taki że ma wydmuchaną uszczelkę pod głowicą, przynajmniej tak sądzi właściciel. I teraz pytanie odnośnie przyczyny awarii, czy uszczelka mogła zostać wydmuchana tak sama z siebie czy musiał być jakiś powód, krzywa głowica bądź blok, ew pałowanie silnika?? Jaki orientacyjny jest koszt naprawy awarii, co trzeba wymienić oprócz samej uszczelki, będzie potrzebnie szlifowanie głowicy, jeśli tak to jaka jest cena takiego zabiegu, ewentualnie całej używanej głowicy? I czy wg was warto podjąć się naprawienia motoru czy lepiej się w to nie pakować ? Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam Mateusz
BeyerBrown Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 (edytowane) Jeśli nie będzie pęknięć i tylko uszczelka puściła, to czemu nie... Planowanie głowicy to koszt w granicy 80-100zł. Zdjęcie głowicy to okazja do zrobienia kilku innych napraw lub profilaktycznych wymian (rozrząd, uszczelniacze zaworów i wałków, szklanki), wszystko więc zależy od tego czy chcesz robić silnik po kosztach czy na bogato Do wymiany, prócz przedmuchanej uszczelki, na pewno będą też szpilki, pasek rozrządu (zalecane, a w przypadku zostawienia starego nie wolno go założyć przypadkiem na odwrót!) i uszczelki kolektora wydechowego i dolotowego. Słyszałem też teorię, że płyn w komorze spalania przyczynia się do uszkodzeń (korozji?) pierścieni, które po jakimś czasie mogą zacząć przepuszczać olej... pytanie więc jak długo auto jeździło z przedmuchaną uszczelką. Z drugiej strony jeśli ktoś jeździł z tą usterką dość długo, to raczej nie ma co oczekiwać, że na samochód dmuchano i chuchano... Edytowane 12 Marca 2015 przez BeyerBrown
Mateuszek1001 Opublikowano 12 Marca 2015 Autor Opublikowano 12 Marca 2015 No samochód zostawiłbym dla siebie wiec nie oszczędzałbym na tym. Obawiam sie tylko czy to tylko uszczelka pod głowicą, nie chciałbym sie naciąć na jakiegoś strucla. Co warto byłoby sprawdzić żeby upewnić sie czy to na pewno uszczelka? Oprócz białego dymu osadu w zbiorniczku płynu, rozmąconego oleju, i znikomego ciśnienia w cylindrach, są jakieś inne objawy uszkodzenia uszczelki ?
BeyerBrown Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 (edytowane) W moim drugim aucie, w którym strzeliła mi niedawno uszczelka, miałem dym w komorze spalania i nierównomierną pracę silnika na wolnych obrotach po jego rozgrzaniu się. Do tego klasyka: emulsja pod korkiem wlewu oleju, ubywanie płynu i kłęby białego dymu za samochodem A przyczyn może być wiele, pomijając wadę ukrytą, to najczęściej spowodowane jest to przegrzaniem silnika (niski poziom płynu, uszkodzenie wentylatorów/termostatu) lub pałowaniem nierozgrzanej jednostki. W najgorszym przypadku to zalanie układu chłodzenia wodą i pozostawienie samochodu na mrozie... pęknięcie głowicy/bloku gwarantowane. Ale tego chyba nawet największy Janusz Cebulak nie odważyłby się zrobić... Edytowane 12 Marca 2015 przez BeyerBrown
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się