201ty Opublikowano 13 Października 2008 Opublikowano 13 Października 2008 Witam, Drugi raz w przeciągu tygodnia pojawił mi się błąd 00561. Dodam, że od ponad miesiąca jeżdżę na LPG. Wcześniej (około 1000km po zagazowaniu błędu nie było). Dziś robiłem logi (3 bieg i but od 1500 do 6000 rpm) STAMP /min ms ms g/s 0.75 880 0.90 1.79 2.57 1.87 880 0.90 1.79 2.57 3.02 880 0.90 1.79 2.57 4.16 880 0.90 1.79 2.57 5.31 1160 1.45 3.15 5.48 6.43 960 2.00 4.17 6.18 7.58 960 1.95 3.83 6.18 8.69 1000 0.75 1.53 2.50 9.82 840 1.00 1.96 2.78 10.97 1240 2.50 4.84 10.07 12.11 1680 2.05 4.17 11.04 13.23 2040 2.25 4.50 14.79 14.38 2840 4.00 7.82 36.46 15.52 1840 2.05 3.91 12.78 16.65 2120 4.25 8.42 29.17 17.77 2640 4.15 8.67 35.21 18.93 2440 3.05 5.87 24.37 20.06 1680 1.20 2.38 6.67 21.18 1760 0.75 1.45 4.17 22.32 1680 0.45 0.94 2.71 23.47 1600 0.50 1.02 2.57 24.62 1480 1.05 2.29 4.86 25.79 1440 1.50 2.81 7.08 26.92 1440 4.35 9.61 20.42 28.06 1600 5.10 10.54 26.39 29.18 1800 5.75 11.82 32.92 30.33 2040 6.70 12.50 43.61 31.48 2280 6.80 13.09 49.79 32.67 2600 6.85 13.52 56.94 33.82 2880 7.05 13.86 64.72 34.95 3200 7.25 14.45 73.89 36.06 3480 7.10 14.28 78.61 37.19 3800 6.90 14.20 83.19 38.35 4080 7.00 14.62 91.94 39.50 4360 7.05 14.96 98.61 40.65 4640 7.00 15.13 103.40 41.79 4880 6.95 15.56 109.09 42.89 5120 6.90 15.81 113.33 44.03 5360 6.85 15.90 116.39 45.19 5560 6.75 15.90 119.58 46.36 5760 6.65 16.66 122.08 47.51 6010 6.45 16.32 122.57 Przepływka chyba OK. Na sondzie lambda napięcie od 0 do 0,8V. Co może być przyczyną? Po pierwszym skasowaniu błędów wykonałem ponowny odczyt po 100km, błędu nie było. Dziś po kolejnych 100km znowu się pojawił. Mam własną teorię. Myślę, że błąd może się pojawić gdy jadąc na małej ilości gazu w zbiorniku ostro przycisnę. Być może niema wystarczającego ciśnienia w skutek czego mieszanka staje się zbyt bogata. Co o tym myślicie? Aha, termostat, świece(platynowe NGK) i wszystkie filtry wymienione.
mateogda Opublikowano 14 Października 2008 Opublikowano 14 Października 2008 Pokaż statycznie grupę 008, raczej problem wynika z regulacji LPG. Przy małym ciśnieniu gazu mamy mieszankę ubogą ale dopiero w momencie kiedy instalacja nie jest w stanie wprowadzić odpowiedniej korekty.
201ty Opublikowano 15 Października 2008 Autor Opublikowano 15 Października 2008 Cholera i dziś znowu się ujawnił Dokładnie pisze: 00561 - Mixture Adaptation 15-10 Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent Załączam logi z 02 08 09 na biegu jałowym
mateogda Opublikowano 15 Października 2008 Opublikowano 15 Października 2008 Logi na benzynie czy lpg? miejscami zdecydowanie za bogato!
201ty Opublikowano 15 Października 2008 Autor Opublikowano 15 Października 2008 na LPG. Jutro zrobię na PB, powiedz mi tylko na co mam zwrócić uwagę. Posiada ktoś może schemat interfejsu komunikacyjnego do bec sequent 24 ?
mateogda Opublikowano 15 Października 2008 Opublikowano 15 Października 2008 Przedewszystkim wartości chwilowe i wyuczone sondy (korektory strojenia mieszanki) w grupie 008, 009. http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adp_wartosci_blokow_adpadraeb-t22138.0.html
201ty Opublikowano 16 Października 2008 Autor Opublikowano 16 Października 2008 009,2,Lambda,Regulation,Specification: -10.0...+10.0 % w kilku miejscach przekracza dolny próg na LPG. Czy ten zakres danych dotyczy biegu jałowego w całym zakresie obrotów, no powiedzmy 840-5000 ? Dlaczego Engine Speed z grupy 9 nie pokrywa się z Engine Speed grupy 2 ?[br]Dopisany: 16 Październik 2008, 07:57_________________________________________________Witam ponownie. Wykonałem dziś logi na PB, regulacja lambda w podobnych warunkach jak wczoraj mieści się w poprawnych przedziałach. Czy jest to wina błędnie ustawionej mapy gazu? Auto pali mi chyba za mało, ostatnio zmieściła się w 9.0l :gwizdanie: .Fakt,że jej nie cisnąłem bo w okolicy była nagonka z fotoradarem - więc na trasie 100-120km/h. Załączam logi: [br]Dopisany: 16 Październik 2008, 19:11_________________________________________________Aha, orientuje się ktoś dlaczego na LPG w grupie 8, kolumnie 4 cały czas jest 0% a na PB 9,4% ?
mateogda Opublikowano 19 Października 2008 Opublikowano 19 Października 2008 Aha, orientuje się ktoś dlaczego na LPG w grupie 8, kolumnie 4 cały czas jest 0% a na PB 9,4% ? Wartości wyuczone sondy dla częściowego obciążenia, świadczy o tym, że na LPG mieszanka jest bogatsza niż na Pb.
201ty Opublikowano 19 Października 2008 Autor Opublikowano 19 Października 2008 To ja już nie wiem czy jest za bogato czy za ubogo
mateogda Opublikowano 19 Października 2008 Opublikowano 19 Października 2008 To ja już nie wiem czy jest za bogato czy za ubogo Logi sugerują, że mieszanka na gazie jest bogatsza niż na benzynie. Błąd może wynikać ze zbyt dużych różnic między strojeniem Pb, a strojeniam LPG. W takiej sytuacji warto przy regulacji instalacji uwzględnić wartości strojenia na benzynie nawet jeżeli lekko odbiegają od normy (9,4).
201ty Opublikowano 15 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2008 No to byłem u "Hansa" na regulacji. Dwie godziny regulacji i kilka prób. Miałem wrażenie, że człowiek klika sobie trochę na chybił trafił i chyba moje podejrzenia się ziściły. Po usunięciu błędów i trasie około 50km pojawił się błąd, tym razem: Adaptation Limit (Mul) Exceeded Regulacja odbyła się na biegu jałowym. W między czasie usłyszałem propozycje żeby podjechać do ASO na reset i zmianę softu w ECU "bo coś jest nie tak". :gwizdanie: Czy możecie polecić mi dobrego gazownia w zach-pom? Admina proszę o przeniesienie tematu do Instalacje LPG i CNG
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się