Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Multitronic po wrzuceniu R na rozgrzanym silniku szarpie.


tommy-cichy

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do posiadaczy skrzyni multitronic. Jak mam zimny silnik to jak zmieniam z D na R albo odwrotnie nie czuć kompletnie jakiej kolwiek zmiany biegów po prostu ideał. Jak silnik osiągnie 90 stopni to jak wrzucam R to czuć takie szarpnięcie. Czu u was też jest takie coś odczuwalne?

Moje auto ma przebieg 65 tyś i jest jeszcze na gwarancji. Nie wiem czy jechać z tym do Audi czy też jest to normalnie zjawisko na rozgrzanym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam multi w B6, skrzynia miała wymieniony sterownik, ostatnio nawet ją adaptowałem właśnie dla biegu wstecznego bo wypadła adaptacja i mam to samo. Nauczyłem się że po wrzuceniu R i puszczeniu hamulca czekam dosłownie ułamek sekundy i ruszam, wtedy tego nie ma. Kiedyś jak wystartowałem od razu to zgrzytnęło tak, że mało nie zemdlałem, bo myślałem że skrzynia powiedziała papa.. Już się przyzwyczaiłem [emoji6]

Wysłane z mojego C6903

Przeanalizowałem jeszcze raz to co napisałeś, ja bym jechał na serwis, bo to co napisałem, to dwa różne przypadki.. U mnie tego zjawiska nie ma przy bezpośrednim przekładaniu biegów.

Wysłane z mojego C6903

Edytowane przez j3drula
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa że dzieje się to u mnie na rozgrzanym silniku. W sumie jeszcze nie podłaczałem VCDSa żeby sprawdzić jak adaptacja. Jutro zrobię to napewno. Zawsze jak zmieniam bieg z D na R trzymam przy tym hamulec. Zaraz po przerzuceniu czuć jak skrzynia wrzuca ten bieg wsteczny dość mocno. NA zimnym silniku natomiast mogę przełanczać i i nawet nie czuć małego drygnięcia. Dodam że skrzynia miała 5 tyś temu robioną wymianę oleju w serwisie Audi gdzie zużyli według rachunku 7 litrów oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to możliwe iż ta wymiana widnieje tylko na papierze. Z tego co się orientuję, to z braku odpowiedniego oleju albo długiego obiegu na jednym te skrzynie mają bolączki związane z szarpaniem albo nierówną pracą..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę żeby w niemczech robili takie wałki tym bardziej że auto jest jeszcze na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zgłaszałeś wcześniej taką przypadłość u nich? Bo skoro wiedzieli i tylko olej wymienili, to jest coś na rzeczy, czego zdiagnozowania się nie podjęli..

Ciężko tak gdybać, ale jak na gwarancji to serwis konieczny.

Wysłane z mojego C6903

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2015 o 18:08, tommy-cichy napisał:

Mam pytanie do posiadaczy skrzyni multitronic. Jak mam zimny silnik to jak zmieniam z D na R albo odwrotnie nie czuć kompletnie jakiej kolwiek zmiany biegów po prostu ideał. Jak silnik osiągnie 90 stopni to jak wrzucam R to czuć takie szarpnięcie. Czu u was też jest takie coś odczuwalne?

Moje auto ma przebieg 65 tyś i jest jeszcze na gwarancji. Nie wiem czy jechać z tym do Audi czy też jest to normalnie zjawisko na rozgrzanym silniku?

Mam podobny problem, czy znalazłeś rozwiązanie tego problemu? Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Radixson napisał:

Mam podobny problem, czy znalazłeś rozwiązanie tego problemu? Pozdrawiam 

Pisałem o tym już gdzieś w innym wątku o Multitronic, a mianowicie przy okazji updetu silnika z okazji afery VW zrobili mi na moją prośbę Update skrzyni i między innymi te objawy znacznie ustąpiły a wręcz nie występują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...